• ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
  • 1k نظر «نمایش»

استخدام دانش آموختگان محیط زیست در مدارس

استخدام دانش آموختگان محیط زیست در مدارس

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم جذب فارغ التحصیلان محیط زیست در مدارس

خبر 8 اردیبهشت 1401: استخدام دانش آموختگان محیط زیست در مدارس

چند سالی هست که درس انسان و محیط زیست به بسته های آموزشی مدارس اضافه شده است ولی متاسفانه افلرادی در خصوص تدریس این رشته نداریم در تلاش برای آموزش متخصصان محیط زیست هستیم.

احتراما به استحضار می رساند چند سالی است که با تدبیر بجا و سنجیده در سطح آموزش و پرورش کشور درس انسان و محیط زیست به بسته آموزشی مدارس متوسطه اضافه شده است (که جای دارد کمال تشکر را از متولیان امر داشته باشیم. هر چند هنوز در سطح ابتدایی که یقیناً مهمترین سطح برای آموزش و فرهنگ‌سازی است جای خالی این عنوان درسی در آموزش و پرورش کشور احساس می‌شود).

لیکن در تدریس این واحد آموزشی متأسفانه نگاه و تصمیمات تخصصی دیده نمی شود و علی رغم نیاز و ضرورت، در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، نامی از رشتهٔ علوم و مهندسی محیط زیست یعنی مرتبط ترین رشته آموزشی برای محیط زیست، وجود ندارد. گویا تجربه سالیان گذشته و عدم حضور متخصصین در دروس آموزشی مایه عبرت نشده، اتفاقی که مثال بارزش را در دروس تربیت بدنی و هنر باید دید که چگونه این دو رشته مهم و ضروری از‌ چرخه اهداف آموزشی دور شدند و دانش آموزان پس از سالها عملا چیزی جز بیکاری یا وسطی‌بازی، از آن دو را درک نکردند.

همانطور که دروسی چون ریاضیات، فیزیک و شیمی نیاز به آموزش و تدریس توسط متخصصان مربوطه و آموزش دیده دارند. ‌تدریس درس انسان و محیط زیست نیز می‌طلبد که به کارشناسان مربوطه سپرده شود. یعنی دانش‌آموختگانی که سالها در این زمینه تلاش بی‌وفقه داشته‌اند و گرنه محتوای آموزش محیط زیست در مدارس به چیزی جز نریختن زباله در خیابان فراتر نخواهد رفت!

لذا خواهشمندیم اگر به فکر بهبود وضعیت اسفبار محیط زیست کشور و آموزش اصولی و پربار هستید در این زمینه تجدیدنظر فرمایید و بستری فراهم آورید تا دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان محیط زیست که به روایتی بی‌کارترین رشته دانشگاهی نیز قلمداد می‌شوند در سیستم آموزشی کشور نقشی مهم ایفا نمایند و جایگاهی در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش داشته باشند.

به راستی سزاوار است محیط زیست رو به زوال باشد و دانش‌آموختگان محیط زیست بیکار و در مقابل برای آموزش درس تخصصی محیط زیست در مدارس از ظرفیت و سرمایه نیروهای متخصص خود در کشور بهره‌مند نشویم؟!
با احترام
جمعی از اساتید، دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم و مهندسی محیط زیست 

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2558415
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k