• ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
  • 0k نظر «نمایش»

استخدام معلولان با حمایت بهزیستی چهارمحال و بختیاری

استخدام معلولان با حمایت بهزیستی چهارمحال و بختیاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

رعایت سهمیه استخدامی معلولان توسط بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان بهزیستی استان زمان استخدام معلولان قانون ملزم را رعایت می کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اینکه درخصوص رعایت سهمیه استخدامی معلولان قانون وجود دارد و تمامی دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند اما اداره کل بهزیستی استان نیز برای حمایت بیشتر از معلولان زمانی که یک دستگاه اجرایی اقدام به برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیرو می‌کند رایزنی‌های لازم را برای رعایت این سهمیه انجام می‌دهد.

علی نصیری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص سهمیه معمولان در استخدام دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرده سه درصد از ظرفیت استخدامی خود را به معلولان اختصاص دهند و برهمین اساس رعایت سه درصد سهمیه استخدامی معلولان در آزمون‌های استخدامی که توسط دستگاه‌ها برگزار می‌شود ضروری اعلام شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: طی یک تا دوسال گذشته بیشترین جذب نیرو از جامعه معلولان استان مربوط به آموزش و پرورش بوده که هشت نفر سهمیه استخدامی معلولان داشته و تمامی این هشت نفر را نیز جذب کرده است اداره کل ثبت احوال استان نیز در سال جاری اقدام به برگزاری آزمون برای جذب معلولان کرده و حدود دو هفته گذشته نیز مصاحبه و گزینش افراد پذیرفته شده برگزار شد.

وی ادامه داد: به منظور این که هیچ حقی از معلولان پایمال نشود درهنگام برگزاری آزمون استخدامی کتبی همچنین در زمان انجام مصاحبه افراد پذیرفته شده نماینده سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کرده و بر روند کار نظارت می‌کند.

نصیری با بیان اینکه محدودیتی برای معلولان در استفاده از سهمیه سه درصدی استخدام دستگاه‌های دولتی وجود ندارد، عنوان کرد: با وجود اینکه محدودیتی برای افراد از نظر نوع معلولیت آن‌ها وجود ندارد اما عمدتا معلولان جسمی، بینایی و شنوایی جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در برخی موارد محدودیت‌های موجود در زمان استخدام موجب می‌شود سهمیه استخدامی معلولان درنظر گرفته نشود درواقع در هنگام برگزاری آزمون‌های استخدامی اگر در یک کد رشته بیش از سه نفر نیرو لازم باشد امکان اعمال سهمیه معلولان نیز وجود دارد اما زمانی که در یک کد رشته امکان استخدام تنها یک نیرو وجود دارد سه درصد سهیمه معلولان نیز در نظر گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه درخصوص رعایت سهمیه استخدامی معلولان قانون وجود دارد و تمامی دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند اما اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز برای حمایت بیشتر از معلولان زمانی که یک دستگاه اجرایی اقدام به برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیرو می‌کند رایزنی‌های لازم را برای رعایت این سهمیه انجام می‌دهد.

نصیری یادآور شد: برای کارگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی که اقدام به استخدام افراد معلول می‌کنند مشوق‌هایی از سوی اداره کل بهزیستی درنظر گرفته شده است برای مثال حق بیمه افراد که باید کارفرما پرداخت کند توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود همچنین با توجه به میزان معلولیت افراد ۳۰ تا ۵۰ درصد دستمزد آن‌ها را سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تسهیلات خود اشتغالی که هرساله ابلاغ می‌شود به کارفرمایانی که افراد معلول را استخدام می‌کنند پرداخت می‌شود یعنی کارفرمایان می‌توانند به ازای هر فردی که از مددجویان بهزیستی به کارگیری می‌کنند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: معلولان با وجود اینکه در بخشی از بدن خود دارای مشکل هستند اما به طور حتم خداوند سایر توانایی‌های آن‌ها را قوت بخشیده و حتی در بسیاری از موارد افراد معلول کارایی بیشتری نسبت به افراد عادی دارند. بنابراین هیچ یک از معلولان محدودیت در انجام کار ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2698152
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد