• ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

اشتغال ۸۴۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی

اشتغال ۸۴۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

افزایش اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از 840 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی شاغل هستند.

محمد امین بابایی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود شرایط اقتصادی و تعطیلی های واحدهای کارگری ناشی از محدودیتهای مربوط به مصرف انرژی در استان خراسان رضوی، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری طی ۱۰ ماهه سال جاری در استان ۱۳ هزار و ۶۲۹ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۳ هزار و ۳۱۱ نفر بوده، تنها ۲ درصد افزایش داشته، این آمار نشان می دهد که آمار بیکاری در استان افزایشی نبوده است.

بابایی اضافه کرد: در این مدت بیمه بیکاری پنج هزار و ۵۴۹ نفر از مقرری بگیران در خراسان رضوی متوقف شده است، از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰ پرونده مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بررسی شده که ۹ هزار و ۹۲۳ پرونده موفقیت آمیز بوده و بیمه بیکاری متقاضیان برقرار شده است.

وی به افزایش تعداد مراکز کاریابی در استان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: هم اکنون ۱۳۷ مرکز کاریابی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۷۸ مرکز کاریابی مربوط به مشهد و بقیه آن مربوط به شهرستانها است، در حالی که طی مدت مشابه پارسال کل مراکز کاریابی در خراسان رضوی ۸۳ مورد بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عملکرد حوزه روابط کار و رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۶۵ مورد پرونده در خصوص رسیدگی به شکایت در خراسان رضوی ثبت شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۱ پرونده در هیاتهای تشخیص و چهار هزار و ۵۳۴ پرونده در هیاتهای حل اختلاف استان بررسی شده است.

به گفته وی، ۸۴ نفر به عنوان نمایندگان کارفرماها و ۸۵ نفر به عنوان نمایندگان کارگران و ۵۴ نفر به عنوان نمایندگان دولت در هیاتهای تشخیص حضور دارند، ۷۰ نفر به عنوان نمایندگان کارفرمایان، ۶۰ نفر به عنوان نمایندگان کارگران و ۲۱ نفر به عنوان نمایندگان دولت عضو هیاتهای حل اختلاف استان هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در مجموع ۳۸ هیات تشخیص و ۲۰ هیات حل اختلاف در خراسان رضوی وجود دارد که تشکلهای کارگری در استان معرف نمایندگان کارفرماها و کارگران برای عضویت در این هیاتها هستند، هزار و ۳۰۸ تشکل کارگری و کارفرمایی فعال در خراسان رضوی وجود دارد که در حوزه های انجمن صنفی کارفرمایی، شعب اسلامی کار، انجمن صنفی کارکری، نمایندگان کارگر و کانون کارگران بازنشسته فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان ۱۰ ماه، یکهزار و ۹۷۰ نفر - ساعت آموزش برای تشکلهای کارگری- کارفرمایی استان خراسان رضوی برگزار شده است.

بابایی با اشاره به افزایش شمار پرونده های رسیدگی شده در حوزه شکایات کارفرما و کارگر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۱۸ هزار و ۵۶۵ پرونده مربوط به شکایات حوزه کار و کارگری در استان رسیدگی شده در حالی که در مقایسه با مدت مشابه سال که ۱۷ هزار و ۱۲۸ مورد بوده، تعداد پرونده ها افزایش یافته است.

وی عمده شکایات در حوزه پرونده هایی کار و کارگری خراسان رضوی طی سال جاری را مربوط به واحدهای صنفی دانست و گفت: این شکایتها به منزله آن نیست که حتما بیکاری اتفاق افتاده باشد، بیشتر شکایات در خصوص حق و حقوق بوده و هر فردی هم که شکایت کرده منجر به اخراج او از کار نشده است.

بابایی ادامه داد: در این چند ماهه که واحدهای کارگری در مواجه با محدودیتهای انرژی تعطیل شدند، با کارفرمایان مکاتبه کردیم که تعطیلات ناشی از محدودیتهای انرژی جزو مواردی است که کارفرما باید حقوق کارگران را پرداخت کنند، زیرا تعطیلات آنقدر نبود که کارگران تحت حمایت بیمه قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: حوادث ناشی از کار در ۱۰ ماهه امسال ۵۶۰ مورد در خراسان رضوی بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶۲۳ مورد رخ داده، حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2706353
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد