• ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

جدول حقوق بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ منتشر شد

جدول حقوق بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ منتشر شد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مبلغ بیمه بیکاری تامین اجتماعی 1402 اعلام شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری بازار کار، جزئیات بیمه بیکاری تامین اجتماعی در سال 1402 و مبلغ اختصاص داده شده برای افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند اعلام شد. شما می توانید جدول حقوق بیمه بیکاری در سال 1402 را در ادامه مشاهده نمایید.

کسانی که جزو مشمولین بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ هستند ، در صورتی که بدون میل و اختیار خودشان بیکار شوند در صورت حصول شرایط خاصی ، می توانند بیمه بیکاری دریافت کنند . در واقع به بیان ساده تر به منظور حمایت از کارگران و کارمندان این امکان در اختیار آن ها قرار داده شده است تا کمی از نگرانی های این قشر در زمینه بیکاری کاسته شود .

اما سوالی که در اینجا ایجاد می شود آن است که مبلغ بیمه بیکاری ۱۴۰۲ چه میزانی است و به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ در واقع برای دریافت بیمه بیکاری ، بیمه شده حداقل باید شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص مبلغ بیمه بیکاری تامین اجتماعی پرداخته شده است .

مشمولان بیمه بیکاری تامین اجتماعی

کلیه کسانی که جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی محسوب می شوند و سابقه پرداخت حداقل شش ماه حق بیمه را داشته باشند ، می توانند بیمه بیکاری دریافت کنند . کسانی که برخلاف میل و اراده خودشان بیکار شده اند را می توان به چند دسته تقسیم کرد . اولین دسته کارگران فصلی هستند که در فصل کار اخراج شده باشند .

دسته دوم را می توان کسانی به شمار آورد که طبق قرارداد کار موقت استخدام شده و قبل از اتمام مدت قرارداد به هر علتی اخراج شوند . و دسته سوم کسانی هستند که شغل آن ها ماهیتی دائمی داشته ولی به تشخیص واحد های کار و امور اجتماعی در پایان قرارداد بیکار شده باشند .

شرط دومی که به آن اشاره کردیم آن است که بیمه شده سابقه حداقل شش ماه پرداخت حق بیمه داشته باشد جز در شرایطی که به علت حوادث غیر مترقبه ای مثل سیل ، زلزله ، آتش سوزی و جنگ بیمه شده بیکار شده باشد .

دسته ای از بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی هم وجود دارند که به طور کلی نمی توانند بیمه بیکاری دریافت نمایند و از شمول این بیمه خارج هستند که در ادامه به تفکیک آورده شده است :

۱- کسانی که از کار افتاده هستند .

۲- کسانی که بازنشسته اند و از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند .

۳- اتباع خارجی

۴- صاحبان حرف و مشاغل آزاد

۵- بیمه شدگان اختیاری یا خویش فرما

مبلغ بیمه بیکاری تامین اجتماعی ۱۴۰۲

اولین نکته ای که لازم است قبل از توضیح مبلغ بیمه بیکاری ۱۴۰۲ بیان کنیم آن است که شخصی که با توجه به شرایطی که در بالا بیان کردیم بیکار شده ، باید حداکثر ظرف ۳۰ روز از تاریخ اخراج به اداره کار و امور اجتماعی اطلاع داده شود .

میزان بیمه بیکاری ۱۴۰۲ بر حسب قانون بیمه بیکاری  تامین اجتماعی  به کسانی که جزو مشمولین این بیمه محسوب می شوند تعلق می گیرد ، حداقل ۵۵% متوسط حقوق روزانه شخص بیمه شده است . به مقرری کسانی که متاهل هستند یا کسانی را تحت تکفل خود دارند ، به ازای هر نفر ده درصد حداقل دستمزد اضافه می شود .

البته لازم به ذکر است که مجموع مقرری بیمه بیکاری ۱۴۰۲ که شخص دریافت می کند نباید از حداقل دستمزد وزارت کار در سال ۱۴۰۲ کمتر و از هشتاد درصد متوسط حقوق فرد، بیشتر باشد . از اولین روزی که شخص بیکار می شود می تواند مقرری تعیین شده برای بیکاری را دریافت کند اما بیمه بیکاری ۱۴۰۲، به طور کلی عیدی را در برنمی گیرد .

مدت زمان دریافتی بیمه بیکاری تامین اجتماعی ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد بیمه بیکاری ۱۴۰۲، مختص به کسانی است که بیمه شده تامین اجتماعی محسوب می شوند و بدون میل و اختیار خود بیکار شده باشند و از آنجا که بعد از بیکاری پیوسته باید به دنبال شغل جدید و متناسب با تخصص خود باشند بیمه بیکاری ۱۴۰۲، تنها برای مدت مشخصی شامل حال آن ها می شود که زمان آن مطابق با جدول ذیل می باشد :

مدت زمان دریافت مقرری بیمه شدگان متاهل و متکفل مدت زمان دریافت مقرری بیمه شدگان مجرد سابقه پرداخت حق بیمه
دوازده ماه شش ماه از ۶ ماه تا ۲۴ ماه
هجده ماه دوازده ماه از ۲۵ ماه تا ۱۲۰ ماه
بیست و شش ماه هجده ماه از ۱۲۱ ماه تا ۱۸۰ ماه
سی و شش ماه بیست و شش ماه از ۱۸۱ ماه تا ۲۴۰ ماه
پنجاه ماه سی و شش ماه از ۲۴۱ ماه به بالا

مشاهده صفحه جامع اخبار بیمه بیکاری

مشاهده صفحه جامع حداقل حقوق و دستمزد و مزایا

منبع: خبرگزاری بازار کار

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2790818
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k