• ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

امکان تدریس دانشجو معلمان سال آخر رشته آموزگاری

امکان تدریس دانشجو معلمان سال آخر رشته آموزگاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تدریس دانشجومعلمان سال آخر آموزگاری همزمان با تحصیل

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجو معلمان سال آخر رشته آموزگاری امکان تدریس در مدارس همزمان با تحصیل را خواهند داشت.

وزارت آموزش و پرورش مهرماه سال گذشته به دلیل تقاضای زیاد بازنشستگی معلمان با کمبود حدود ۳۵۰ هزار معلم مواجه و این موضوع باعث شد که کلاس‌های درس تا اعلام نتایج آزمون استخدامی حدود یک ماه از آغاز سال تحصیلی بدون معلم بماند.

وزارت آموزش و پرورش علاوه بر جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ (آزمون استخدامی) دانشجومعلمان حتی ترم‌های ۴ و ۵ دانشگاه فرهنگیان را هم بکار گرفت تا کلاس‌های درس بدون معلم نباشد و البته در این میان برخی از دانشجو معلمان اعلام کردند که این موضوع با توجه به تحصیل آنها و نیاز به زمان برای مطالعه، مشکل آفرین می شود.

با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود ۱۷۶ هزار معلم در شرایط کنونی، این گمانه‌زنی ایجاد شده که امسال هم دانشجو معلمان برای تدریس به کلاس‌های درس بروند.

در این راستا، رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش و اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای کمک به این کسری بواسطه تدریس دانشجومعلمان توضیح داد: همه ظرفیت این وزارتخانه براساس قانون باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان بگذرد، در این خصوص یک تبصره وجود دارد که اگر به هر دلیلی دانشگاه نتوانست این ظرفیت را تامین کند، از ماده ۲۸ (آزمون استخدامی) فراخوان داده شود و پذیرفته‌شدگان یک دوره یک‌ساله را در دانشگاه فرهنگیان آموزش دیده و سپس وارد آموزش و پرورش شوند.

وی افزود: پس از اجرای رتبه بندی با یک موج بازنشستگی معلمان مواجه شدیم که سال‌ها متوقف شده بود و در این میان وزارت آموزش و پرورش با کمبود معلمان مواجه شد و حجم جذب از طریق ماده ۲۸ بالا رفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یادآورشد: قانون برنامه هفتم پیشرفت مکلف کرده که هرسال باید ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یابد، یعنی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید به ۶۰ یا ۷۰ هزار نفر برسد.

برزویی ادامه داد: با توجه به اینکه کار تعلیم و تربیت و فعالیت وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند متوقف شود تا ما به ظرفیت مورد نظر برای تامین معلم برسیم بنابراین اکنون ماده ۲۸ برقرار است و هر وقت که این وزارتخانه پذیرفته‌شدگان را معرفی کند ما برای این افراد دوره می‌گذاریم و گاهی هم ممکن است که نیاز باشد همزمان با دوره در کلاس‌های درس تدریس هم داشته باشند.

"مطابق با ماده ۲۸ وزارت آموزش و پرورش در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تأمین بخشی از نیازهای خاص این وزارتخانه در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق «واحد دانشگاهی» وجود ندارد، از میان دانش‌ آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور و حوزه‌های علمیه، با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان بلامانع است."

وی خاطرنشان کرد: همین مساله برای دانشجومعلمان هم وجود دارد، امسال با وزارت آموزش و پرورش توافق کردیم که فقط دانشجویان سال آخر رشته آموزگاری و در شهرهایی که به هیچ وجه نمی‌توان از بازنشستگی جلوگیری کرد، همزمان با تحصیل به کلاس‌های درس برای تدریس بروند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: البته تدریس دانشجومعلمان آموزگاری هم در همه استان‌ها نخواهد بود و فقط در استان‌هایی که کمبود معلم بالا باشد، انجام می‌شود. همچنین اینکه این موضوع برای دانشجومعلمان رشته دبیری نیست چراکه دانشجویان دبیری آسیب جدی در درس‌های کارورزی می‌بینند.

برزویی درباره تعداد فارغ‌التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان گفت: بین ۹۰ تا ۹۵ درصد ورودی های چهار سال قبل یعنی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از دانشجومعلمان فارغ التحصیل می‌شوند.

وی همچنین درباره پرداخت نشدن حق‌التدریس دانشجومعلمانی که سال گذشته در کلاس‌های درس حاضر شدند، نیز عنوان کرد: این افراد برای وزارت آموزش و پرورش کار کرده‌اند و باید حق‌الزحمه آنها پرداخت شود.

اکنون حدود ۱۰۰ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند که پس از پایان تحصیلات وارد چرخه آموزش کشور می شوند.

ورود به صفحه کنکور دانشگاه فرهنگیان

ورود به صفحه آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2882806
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد