• ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
  • 1k نظر «نمایش»

آزمون پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان

آزمون پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان (خبر جدید)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۷۸ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ الی ۱۴۰۲/۰۹/۲۸

ارائه کارت آزمون: ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

برگزاری آزمون: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

آخرین وضعیت: خبر جدید

کنکور دانشگاه فرهنگیان - آزمون اختصاصی تربیت معلم

کنکور تربیت معلم از سال 1403 بصورت اختصاصی برای جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد. اگر به شغل معلمی علاقمند هستید در ادامه به منظور اطلاع از شرایط و ضوابط بکارگیری دانشجو معلمان، این صفحه را تا انتها بررسی نمایید.

ثبت‌نام بیش از یک میلیون داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری و آزمون پذیرش دانشجو معلم سال ۱۴۰۳

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

ابلاغ شرایط نهایی کنکور فرهنگیان

خبر 23 بهمن 1402: شرایط نهایی کنکور اختصاصی جذب معلمان ابلاغ شد
رئیس جمهور در نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، دانشگاه فرهنگیان و ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش» را ابلاغ کرد.

ادامه خبر

اطلاعیه درخصوص زمان انتخاب رشته آزمون

خبر 1 بهمن 1402: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص زمان انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم دانشگاه فرهنگیان
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) و آزمون‌ اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم1402/09/05، به اطلاع متقاضیان شركت‌ در آزمون‌ اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان می‌رساند که به محض وصول اطلاعات مربوط به رشته‌محل‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش به این سازمان، زمان انجام انتخاب رشته آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان از سوی این سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
یادآوری می‌شود که آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه 06 و جمعه 1403/02/07 برگزار خواهد شد.

هشدار سازمان سنجش

خبر 26 دی 1402: هشدار مجدد سازمان سنجش آموزش كشور در مورد كلاهبرداری از داوطلبان آزمون فرهنگیان
پیرو اطلاعیه قبلی در مورد سوءاستفاده مؤسسات سودجو در استفاده از عنوان «سنجش» در نام و نشان برخی مؤسسات، به اطلاع داوطلبان گرامی می‌رساند برخی مؤسسات با ادعاهایی نظیر انتخاب رشته، فروش نمونه سؤالات آزمون‌ها و دفترچه سؤالات شبیه سازی شده، نمونه سؤالات گزینش و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و یا ارسال جزوات برای داوطلبان آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اقدام به ارسال پیامک و تبلیغات گسترده در فضای مجازی برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات داوطلبان نموده است که بار دیگر تأکید می‌شود اینگونه اقدامات مورد تأیید سازمان سنجش آموزش کشور نبوده و تخلف است لذا ضرورت دارد داوطلبان گرامی با هوشیاری کامل از ارسال اطلاعات شخصی و یا واریز وجه در این خصوص خودداری نمایند ضمن اینکه اقدام حقوقی لازم برای برخورد با این نوع مؤسسات متخلف، سودجو و کلاهبردار توسط مراجع ذیصلاح قضایی و امنیتی در جریان است.
اطلاعات لازم برای شرکت در آزمون فرهنگیان که برای نخستین بار در سال 1403 برگزار می‌شود در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و مراحل بعدی فرایند پذیرش در دانشگاه‌ها مانند انتخاب رشته صرفاً از طریق اطلاعیه‌های این سازمان و منحصراً در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.

امکان ثبت نام مجدد دانشگاه فرهنگیان با نامه به سازمان سنجش

خبر 17 دی 1402: امکان ثبت نام مجدد دانشگاه فرهنگیان با نامه به سازمان سنجش!
وزیر آموزش‌وپرورش در جریان سفر به استان زنجان در پاسخ به پرسش یکی از داوطلبان کنکور درباره سرانجام حذف شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان گفته است: به سازمان سنجش نامه زدیم تا با توجه به رای دیوان عدالت اداری، سامانه را باز کنند.

مشاهده خبر

اعلام زمان ثبت نام جاماندگان

خبر 11 دی 1402: عضو کمیسیون قضایی مجلس اعلام کرد: زمان ثبت نام جاماندگان از ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
وزارت آموزش و پرورش با اعلام تمکین از رای دیوان عدالت اداری، به زودی زمان ثبت نام بازماندگان از ثبت نام دانشگاه فرهنگیان را اعلام خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ان دسته از داوطلبان که به دلیل شرط سنی نتوانسته اند در ازمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند، به زودی امکان ثبت نام پیدا خواهد کرد. حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: وزارت اموزش و پرورش هنوز حکم دیوان عدالت اداری در خصوص سن گزینش را هنوز اجرا نکرده است. او گفت: با پیگیری‌هایی که در مجلس کردیم، این وزارت خانه متعهد به تمکین از رای دیوان عدالت اداری شد. نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در ده سال گذشته مجوز جذب وجود نداشته و کسانی که در سالیان گذشته نتوانسته اند در ازمون ورودی دانشگاه شرکت کنند، باید این فرصت را داشته باشند از سهمیه جذب امسال بهره‌مند شوند.

ثبت نام مجدد

خبر 27 آذر 1402: شروع ثبت نام مجدد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کاربران گرامی به اطلاع می رسانیم؛ ثبت نام مجدد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم (در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) آغاز گردید.

اطلاعیه ثبت نام مجدد

خبر 22 آذر 1402: اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص ثبت‌نام با تاخیر متقاضیان شركت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم
به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسری سال 1403 (نوبت اول) و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان می‌رساند، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی که در زمان مقرر (از تاریخ 1402/09/05لغایت 1402/09/15) موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشدند، امکان ثبت‌نام با تاخیر برای این‌دسته از داوطلبان از روز دوشنبه به تاریخ 1402/09/27 لغایت روز سه‌شنبه به تاریخ 1402/09/28در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان فراهم خواهد شد. 
لذا داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های تاریخ پنجم، نهم و یازدهم آذر ماه سال جاری که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. لازم به تاکید است این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود. 
ضمناً برای داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند نیز امکان ویرایش اطلاعات در بازه زمانی فوق میسر است.
یادآوری می‌شود آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ 06 و 1403/02/07برگزار خواهد شد.

اعلام مواد آزمون

خبر 21 آذر 1402: اعلام مواد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کاربران گرامی به اطلاع می رسانیم؛ مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال 1403 اعلام گردید.

مشاهده مواد آزمون

برگزاری آزمون با ویژگی جدید

خبر 19 آذر 1402: برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم با ویژگی جدید
وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم با یک ویژگی جدید خبر داد.
درسی با عنوان هوش و استعداد معلمی از مواد این آزمون است که هیچ منبعی هم معرفی نمی‌کنیم چرا که می‌خواهیم کسی که ذات و عِرق و عشق و خلق و خوی معلمی دارد باید خودش کشف شود. با خواندن چند کتاب و تست زدن نمی‌شود.

ادامه خبر

تمدید مهلت ثبت نام

خبر 11 آذر 1402: تمدید مهلت ثبت نام آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کاربران گرامی به اطلاع می رسانیم؛ مهلت ثبت نام آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم تا 15 آذر ماه 1402 تمدید گردید.
مهم: براساس مصوبات ابلاغی، حداکثر سن مجاز برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام (مبنا اول مهر ماه هرسال تحصیلی) خواهد بود. 

مشاهده اطلاعیه

اصلاحیه دفترچه آزمون

خبر 9 آذر 1402: اصلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال 1403 و اطلاعیه تاریخ ۱۴۰۲/۹/۵، ضمن اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای یاد شده «به شرح ذیل این اطلاعیه»، به اطلاع می‌رساند متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام تا پایان روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۱ به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.
ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.
موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
1) بخش «2-2» شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان مندرج در صفحه 21 دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
الف) مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم صرفاً شامل دو مادهٔ امتحانی زیر است:
1- "هوش و استعداد معلمی" با ضریب 3
2- "تعلیم و تربیت اسلامی" با ضریب 2
عنوان منابع درسی و مطالعاتی برای دو ماده امتحانی فوق بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۲۰ اعلام خواهد شد.
لازم به توضیح است ماده امتحانی "فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی" از دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان، حذف شد.
ب) شرط معدل از ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

آزمون پذیرش دانشجو معلم

آزمون 5 آذر 1402: آزمون پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کاربران گرامی به اطلاع می رسانیم؛ دفترچه راهنمای ثبت نام و شركت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم (در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) منتشر شد.
مهلت ثبت نام تا 15 آذر ماه 1402 می باشد.

توضیحات
1. آزمون سراسری فقط برای دروس اختصاصی و دوبار در سال برگزار میشود.
2. پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی یكبار در سال خواهد بود.
3. برای متقاضیانیكه در نوبتهای اول یا دوم آزمون سراسری سال 1403 شركت میكنند نمرات خام اطلاع رسانی میشود.
4. در مردادماه برای تمامی متقاضیان اعم از افرادی كه فقط در نوبت اول یا دوم و یا هر دو در سال 1402 یا 1403 شركت كرده اند، كارنامه نتایج اولیه شامل بیشترین نمره كل آزمون اختصاصی، نمره كل سابقه تحصیلی و نمره كل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه كشوری اعلام میشود كه متقاضیان لازم است براساس این كارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كنند.
5. با توجه به تغییر ضرایب و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال ،1403 نمره كل نهایی متقاضیان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 1402 برای پذیرش در سال 1403 تغییر میكند.
6. در بازه زمانی كه اعلام خواهد شد، متقاضیان باید گروه آزمایشی اصلی كه میخواهند از آن انتخاب رشته كنند را مشخص كنند. در صورت عدم تعیین گروه آزمایشی توسط متقاضی، گروه آزمایشی آخرین نوبت متقاضی ملاك عمل قرار میگیرد. لازم به ذكر است كه یك متقاضی امكان انتخاب رشته از دو گروه آزمایشی اصلی را ندارد.
7. گروه های آزمایشی اصلی عبارتند از: علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی
8. در صورت یكسان بودن گروه آزمایشی دو یا چند نوبت متقاضی، بیشترین نمره كل آزمون اختصاصی در نمره كل نهایی لحاظ و اطلاع رسانی میشود.
9. داوطلبانی كه متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال 1402 هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال 1403 حداقل در یك نوبت از آزمون های سراسری سال 1403 ثبت نام كنند. این دسته از داوطلبان نیازی به شركت در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات آزمون را ندارند.
10. سهم نمره كل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 6-3-3 در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال 1403 به میزان 50 درصد با تأثیر قطعی است. میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال 1403 - 37/5 درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیشدانشگاهی نظام سالی - واحدی 12/5 درصد با تأثیر قطعی در نمره كل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی 50 درصد) است. همچنین سهم نمره كل آزمون اختصاصی (كنكور) 50 درصد است.
ثبت نام آزمون
ثبت نام در آزمون سراسری فقط به صورت اینترنتی در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور انجام میشود.
بعد از انتخاب گروه آزمایشی و قبل از شروع ثبت نام، لازم است مداركی مانند عكس یا اطلاعاتی مانندكد دانش آموزی سال آخر، معدل كل دیپلم و پیش دانشگاهی و معدل كتبی نهایی دیپلم خود را آماده كنید و پس از آن ثبت نام خود را شروع كنید. توضیحات این بخش شما را قدم به قدم تا انتهای ثبت نام راهنمایی میكند. در صورت نیاز به اطلاع از مقرراتی مانند نظام وظیفه، نحوة شركت دانشجویان یا سهمیه ها و مطالب مشابه، بخش دوم را مطالعه كنید.

مدارک مورد نیاز
در صورت قبول نهایی، متقاضی باید یكی از مدارك تحصیلی زیر را در زمان ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود ارائه كند:
1. دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام 6-3-3) در یكی از شاخههای نظری، فنی و حرفه ای و یا كارودانش.
2. دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه (نظری یا هنرستان).
3. گواهینامه دوره پیش دانشگاهی.
4. یكی از مدارك كاردانی (فوق دیپلم).
5. مدرك سطح یك حوزوی (برای شركت طلاب فقط در گروه آزمایشی علوم انسانی).
6. مدارك تحصیلی باید حداكثر تا 31 شهریور 1403 دریافت شوند.
7. كسانی كه با مدرك كاردانی (پزشكی و غیر پزشكی) شركت میكنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند.
8. كسانی كه دو مدرك دیپلم دارند باید دیپلم مطابق با گروه آزمایشی كه امتحان میدهند را اعلام كنند. 
نحوه شرکت دانشجویان
- پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال 1402 میتوانند در آزمون سراسری سال 1403 ثبت نام و شركت كنند. درضمن متقاضیان مذكور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه و غیرروزانه (نوبت دوم «شبانه»، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز) همه مقاطع تحصیلی اعم از كاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، كارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، كارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دكتری عمومی یا تخصصی، برای شركت در آزمون سراسری سال  1403 به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، میتوانند همزمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شركت در آزمون سراسری سال 1403 ثبت نام كنند و در صورت قبولی، باید از رشته قبلی خود انصراف داده و انصراف قطعی از رشتة قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند.
- دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، دارندگان مدرك تحصیلی كارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه های اجرایی كشور و بورسیه مجاز به ثبت نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان نیستند. 
شرایط اختصاصی
- شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان
در راستای اجرای مصوبه «سیاست ها و ضوابط كیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان» مصوبه جلسه 879 به تاریخ 1402/1/22 شورای عالی انقلاب فرهنگی، و تصمیمات جلسه 23 ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی و پرورشی متناسب با مبانی و ارزش های اسلامی و نیاز دوره های مختلف تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان در سال ،1403 از طریق آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم انجام خواهد شد. لذا متقاضیانی كه مایل به ثبت نام در این رشته ها هستند، لازم است همزمان با شروع ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 برای ثبتنام اقدام كنند. تاكید میشود با توجه به اینكه فرآیند ثبت نام، برگزاری و پذیرش در این رشته ها منحصراً فقط در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 انجام خواهد شد، داوطلبان توجه داشته باشند باید در مهلت مقرر در سامانة ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور ثبتنام كنند. درضمن آزمون برای همه متقاضیان اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان (در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ 6 و 1403/2/7) برگزار خواهد شد.
- آزمون اختصاصی برای رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 همراه با نوبت اول آزمون سراسری (اردیبهشت ماه) و در قالب یك دفترچه سؤال ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم علاوه بر دفترچه سؤالات تحویلی به متقاضیان در هر گروه آزمایشی، برگزار میشود. ضرایب دروس این آزمون برای گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان (بجز دروس ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم) همانند
ضرایب آزمون سراسری مندرج در جدول شماره 2 صفحه 34 خواهد بود.
- مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم به ترتیب: هوش و استعداد معلمی با ضریب ،3 تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب 2 و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی با ضریب 2 خواهد بود.
- برای تعدادی از رشته ها كه در آزمون سراسری دارای آزمون عملی هستند مانند علوم ورزشی و تعدادی از رشته های هنر، ارزیابی عملی و مهارتی نیز در ارزیابی شایستگی معلمی توسط وزارت آموزش و پرورش صورت میگیرد.
- تعریف، ضرایب دروس، نمره كل و میزان تاثیر سابقه تحصیلی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم براساس مصوبه سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) و ماده واحده اصلاح و تكمیل موادی از آن، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو میباشد.
- انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در سال ،1403 اواخر دی ماه سال1402 به صورت مجزا و در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور صورت میپذیرد.
- از آنجائیكه سوابق تحصیلی دانش آموزان سال جاری در تیرماه سال 1403 آماده خواهد شد، ملاك معرفی چندبرابر ظرفیت برای مرحله ارزیابی شایستگی های معلمی در سال 1403 منحصراً 60 درصد نمره كل آزمون اختصاصی (كنكور) و 40 درصد نمره كل دفترچه ویژه پذیرش دانشجو - معلم خواهد بود.
- در ارزیابی شایستگی معلمی كه توسط وزارت آموزش و پرورش در طول سال برگزار می شود، دو بخش شایستگی های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد ارزیابی قرار میگیرد و نتیجه آن تا دوسال معتبر است. برای پذیرش در سال 1403 ارزیابی شایستگی معلمی از نیمه اول دی ماه سال 1402 آغاز خواهد شد.
- در صورتی كه متقاضی در ارزیابی شایستگی معلمی همان سال شركت نكرده باشد، امكان شركت وی در ارزیابی جدید پس از اعلام داوطلبان به میزان چندبرابر ظرفیت، فراهم خواهد شد.
- گزینش نهایی متقاضیان با معیارهای نمره آزمون اختصاصی (شامل آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم)، نمره كل سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی انجام خواهد شد.
- نتیجه نهایی آزمون متقاضی در سنجش و پذیرش دانشجو – معلم ضمن رعایت و احراز شرایط مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با رعایت قانون، آییننامه اجرایی و ضوابط و مقررات گزینش (ارزیابی شایستگی معلمی) خواهد بود.
- میزان تاثیر و سهم نمرات و امتیازات در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت 50 درصد سوابق تحصیلی، 25 درصد آزمون اختصاصی (شامل 15 درصد نمرات آزمون سراسری (كنكور) و10 درصد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم) و 25 درصد ارزیابی شایستگی معلمی خواهد بود.
توجه: کاربر گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه ازمون می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط آزمون (PDF) 


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 15 آذر 1402
دریافت کارت آزمون: 3 الی 5 اردیبهشت 1403
زمان برگزاری آزمون: 6 و 7 اردیبهشت 1403


منابع مطالعه:
+ دانلود نمونه سوالات حیطه عمومی آزمون استخدام آموزش و پرورش


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2813640
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k