• ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
  • 1k نظر «نمایش»

برگزاری آزمون استخدام بعدی آموزش و پرورش پیش از مهرماه ۱۴۰۲

برگزاری آزمون استخدام بعدی آموزش و پرورش پیش از مهرماه ۱۴۰۲

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

رفع موضوع کمبود معلم تا قبل از مهرماه

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: مهم ترین مشکل ما کمبود معلم است که با برگزاری یک آزمون دیگر تا پیش از مهرماه، این کمبود را رفع میکنیم.

 جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای سکان‌داری وزارت آموزش و پروش صبح امروز(سه‌شنبه 9 خرداد) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان مجلس برگزار شد. 

جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای سکان‌داری وزارت آموزش و پروش صبح امروز ( سه‌شنبه 9 خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان مجلس برگزار شد.

در نشست امروز محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صحن مجلس حضور  داشت. سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: رئیس جمهور قرار بود امروز برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور پیدا کند و در پایان هم از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه تدوین برنامه هفتم توسعه نهایی نشده و به همین دلیل تقدیم آن به مجلس نیز به تاخیر افتاده است، برنامه حضور آیت الله رئیسی در مجلس شورای اسلامی لغو شد.

صحرایی مهمترین برنامه فوری خود را تکمیل فرآیند رتبه‌بندی دانست و اضافه کرد: در رتبه‌بندی که یکی از افتخارات این خانه ملت است، نتوانستیم نتیجه مورد نظر را بگیریم، کار شما شاهکار بود، کار دولت شاهکار بود اما اجرا موفق نبود. آیین‌نامه‌ای که برای این موضوع نوشتیم، آیین‌نامه‌ای برای رتبه‌بندی معلمان نبود. معلمان را باید بر مبنای وظایف معلمی‌شان رتبه‌بندی کرد. مقاله‌نویسان صرف از کوچ معلم با ایل و اداره کلاس 45 نفره بدون وسایل سرمایشی و گرمایشی چه می‌فهمد. این درد همه معلمان است که ما آنها را بر مبنای مأموریتشان رتبه‌بندی نکردیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: در 50 روز سرپرستی نشان دادیم که می‌توان کار جهادی کرد، با متلاطم‌ترین وضعیت آموزش و پرورش و رتبه‌بندی را تحویل گرفتیم و به گونه‌ای تحویل دادیم که می‌بینید، همه رتبه گرفتند، نزدیک 75 هزار نفر و همه توانستند اعتراض کنند، نزدیک 300 هزار نفر و همه امکانات لازم برای بررسی اعتراضات آنها فراهم شده است.

وی ادامه داد: قول من به معلمان این است که با اتکا به حمایت‌های مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، آیین‌نامه را اصلاح کنیم و ان‌شاء الله آن را در مسیر درستش قرار دهیم، آرمان ما معلم‌الخیر است. معلمی که در وصف او گفته می‌شود مُعَلِّمُ اَلْخَیْرِ یَسْتَغْفِرُ لَهُ دَوَابُّ اَلْأَرْضِ وَ حِیتَانُ اَلْبُحُورِ وَ کُلُّ صَغِیرَةٍ وَ کَبِیرَةٍ فِی أَرْضِ اَللَّهِ وَ سَمَائِهِ، ما می‌خواهیم چنین معلمی را تربیت و نگهداری کنیم بنابراین رتبه‌بندی بر اساس مأموریت معلمان اصلاح می‌شود و آنچه که اعتراض بوده بررسی خواهد شد.

صحرایی به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: همه نگرانیم و این نگرانی به حق است، بازنشستگی زیادی داریم، پیشتر داشته‌ایم و از چندین سال پیش بحث کمبود معلم در اول مهر هر سال یک اتفاق مهم است. امسال نیز کمبود معلم داریم، یک آزمون استخدامی برگزار کردیم و یک آزمون دیگر نیز پیش از مهر برگزار می کنیم تا موضوع کمبود معلم را حل کنیم زیرا موضوع ساماندهی یک موضوع بسیار بسیار جدی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی ادامه داد: امتحانات نهایی امسال 40 درصد ضریب تأثیر قطعی دارد، ما 5 هزار و 60 حوزه امتحانی داریم، ممکن است در جایی امتحان با چند دقیقه تأخیر شروع شده باشد، وظیفه من این است که از سلامت آزمون، روایی سوالات و پایایی محتوا مراقبت کنم. هر روز سعی کردیم که از دیروز بهتر باشیم، کار بزرگی را شروع کردیم، به بزرگی کار توجه شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2745835
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k