• ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۳ در نیمه دوم سال

برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۳ در نیمه دوم سال

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اعلام زمان برگزاری آزمون سردفتری 1403

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری میزان، سخنگوی سازمان ثبت گفت: آزمون سردفتری در نیمه دوم سال 1403 برگزار خواهد شد.

آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ آزمونی برگزار نشد. ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۱ الی ۲۷ اسفند انجام و در ۲۷ اردیبهشت آزمون سردفتری مربوط به 1403 برگزار شد. طبق توافق با سازمان سنجش حداکثر دو ماه پس از برگزاری آزمون نتایج اعلام می‌شود. مقدمات و هماهنگی‌های لازم با سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۳ انجام شده است و این آزمون در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

 برای قبولی در آزمون استخدامی چه بخوانیم؟

دانلود نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی (اینجا کلیک نمایید)

دانلود جزوات و درسنامه های آموزشی (اختصاصی ایران استخدام) (اینجا کلیک نمایید)

سفارش پستی کتاب‌های آمادگی برای آزمون‌های استخدامی (اینجا کلیک نمایید)

دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون‌های استخدامی (اینجا کلیک نمایید)

ورود به صفحه راهنمای جامع مصاحبه‌های استخدامی (اینجا کلیک نمایید)

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره قانون الزامی شدن ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و نقش مشاورین املاک گفت: با توجه به ماده ۳ این قانون، مشاورین املاک واسطه‌گری و ایجاد تفاهم بین خریدار و فروشنده را انجام خواهند داد، ولی تنظیم قرارداد توسط مشاورین املاک صورت نخواهد گرفت بلکه با دسترسی که سازمان ثبت به مشاورین املاک می‌دهد، مفاد قرارداد را مشاورین املاک برای تنظیم سند به دفاتر اسناد ارسال خواهند کرد و به صورت رسمی سند در دفاتر تنظیم خواهد شود. الزامی شدن ثبت سند رسمی یک سال پس از راه اندازی سامانه ساماندهی به اسناد عادی خواهد بود وقتی سامانه به بهره برداری رسید و اعلام رسمی شد یکسال پس از آن هرگونه نقل و انتقالی در دفتر مشاورین املاک نخواهیم داشت بلکه با دسترسی که به این مشاورین داده خواهد شد مفاد قرارداد را برای تنظیم سند به دفاتر ارسال خواهند کرد. 

وی ادامه داد: برای تبدیل اسناد عادی مردم به سند رسمی در این قانون پیش بینی شده است سامانه ساماندهی اسناد عادی راه اندازی و به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره آیین نامه‌های قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول ۱۵ ماده است و ۱۴ آیین نامه برای این قانون پیش بینی شده که تهیه و تدوین می‌شود. برای تسریع، هماهنگی و همگرایی با دستگاه‌هایی که نیازمند همکاری و همیاری آن‌ها داریم، سازمان ثبت از هفته گذشته اقدام به ایجاد شورای راهبری اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول کرده که اعضای این شورا ریاست دیوان عالی کشور، دادستان کل، معاونین قوه قضاییه و مدیران و نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌هایی که به نحوی با سازمان ثبت هماهنگی دارند، هستند.

کشاورز در پاسخ به سوالی درباره اینکه اتباع خارجی از سال ۱۴۰۰ تاکنون چند شرکت در ایران ثبت کرده اند گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۶ هزار و ۴۰۹ شرکت خارجی تأسیس شده که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۸۷ شرکت فعال هستند و از زمان تصویب قانون حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۳۸۱ تاکنون در مجموع ۸ هزار و ۲۴۱ شرکت خارجی در کشور به ثبت رسیده‌است. برابر فراوانی این تعداد شرکت‌ها و اتباع خارجی که آن‌ها را به ثبت رسانده‌اند. ۵۰ درصد شرکت‌هایی که به ثبت رسیده بود برای اتباع کشور افعانستان، ۲۵ درصد برای اتباع عراق و ۲۵ درصد باقیمانده متعلق به اتباع کشور‌های کویت، پاکستان، چین، عربستان، بحرین، هند و ترکیه است.

مشاهده صفحه جامع آزمون سردفتری

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون سردفتری

منبع: خبرگزاری میزان

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2867496
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد