• ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
  • 0k نظر «نمایش»

تامین اشتغال جوانان با بخشی از دوره مهارت آموزی سربازی

تامین اشتغال جوانان با بخشی از دوره مهارت آموزی سربازی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اشتغال 98 درصدی سربازان با دوره مهارت آموزی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری گفت: باید بخشی از دوره های مهارت آموزی سربازان جهت تامین اشتغال باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی فیروز آبادی صبح امروز در دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، اظهار کرد: با توجه به جذب حدود 400 هزار سرباز در سال در نیروهای مسلح، سالانه یک ظرفیت به ارزش 1/5 میلیارد ساعت جذب نیروهای مسلح می شود. این سرمایه انسانی مهمترین نعمتی است که در خدمت مدیران قرار می گیرد و بر اساس آن می تواند اقدامات خیلی بزرگی رقم بخورد.

وی ادامه داد: 98 درصد سربازان که در شرکت های دانش بنیان خدمت کردند، پس از پایان دوره خدمت خود در این شرکت ها جذب شدند یا خودشان شرکت دانش بنیان تاسیس کردند.

معاون علمی رییس جمهوری با بیان اینکه امروز در کلام رهبری، بزرگترین جنگ، جنگ اقتصادی است، افزود:  جنگ شناختی و رسانه ای هم در حواشی همین جنگ اقتصادی دشمن قرار دارد. اگر بتوانیم به توان قرارگاه جنگ اقتصادی دشمن ضربه بزنیم، آسیب های زیادی از ما دور می شود.

دهقانی همچنین گفت: وقتی جبهه جنگ، حوزه اقتصاد و اشتغال می شود، انتظار داریم بخشی از دوره سربازی درباره مهارت آموزی برای تامین اشتغال باشد. باید سرباز به گونه ای آموزش داده شود که برای جنگ اقتصادی آماده شود. قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه یک مسأله مهم برای آموزش سربازان بوده و نقش مهمی برای تامین اشتغال جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز طول عمر شغل ها به کمتر از 10 سال رسیده است، تصریح کرد: بسیاری از شغل های 10 سال پیش، اکنون وجود ندارند. با رشد توسعه فناوری، شغل های جدیدی ایجاد می شود و بخشی از شغل های فعلی از بین می رود؛ بنابراین دوره های کوتاه مهارت آموزی اهمیت زیادی می یابد.

دهقانی در پایان گفت: برنامه ریزی برای فرصت دو ساله خدمت سربازی برای آموزش اشتغال به جوانان بزرگترین جهاد علمی، اقتصادی و فرهنگی است. البته باید بررسی کنیم که چگونه می توانیم کارآفرین تربیت کنیم. ما علاقمندیم کمک کنیم که مهارت آموزی را به سمت فن آموزی هدایت کنیم تا سربازان برای کارآفرینی آماده شوند. همچنین می توانیم به شرکت های دانش بنیانی که برای فن آموزی به سربازان کمک می کنند، امتیازهای ویژه ای بدهیم. ما آمادگی این شبکه سازی را داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2677200
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد