• ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
  • 1k نظر «نمایش»

تایید درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۶۹۳ کارگر لرستانی در مشاغل سخت

تایید درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۶۹۳ کارگر لرستانی در مشاغل سخت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اعلام شرایط درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی بیش از موعد 693 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور تایید شده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۶۹۳ کارگر در مشاغل سخت و زیان‌آور استان تأیید شد.

سید فرهاد ناصری نیا امروز دوازدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طبق تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، مشاغلی که به تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف شده‌اند، اظهار کرد: مطابق قانون بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت، کارگران با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی در صورتی که سوابق بیمه‌ شده به صورت متناوب باشد باید ۲۵ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد می‌توانند بازنشسته شوند.

وی با اشاره به درخواست‌های کارگران برای بهره مندی از بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور، افزود: طی پنج‌ماهه نخست سال جاری ۸۵۸ درخواست در کمیته بدوی توسط اعضای کمیته سخت و زیان‌آور استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به تایید ۶۰۳ درخواست شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه برای بررسی این تعداد پرونده ۲۰ جلسه کمیته بدوی تشکیل شده است، بیان کرد: همچنین ۲۱۸ درخواست کارگران در کمیته تجدید نظر با تشکیل ۵ جلسه موزد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد پرونده ۹۰ درخواست مورد تایید این کمیته قرار گرفت.

ناصری نیا ادامه داد: در مجموع در این پنج ماه امسال ۸۵۸ کارگر لرستانی با تایید در کیته های بدوی و تجدید نظر در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند که برای مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند، تصریح کرد: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارگران می‌توانند درخواست بازنشستگی در این مشاغل را در سامانه ثبت کنند، اضافه کرد: نتیجه بررسی و رأی صادر شده از طریق درخواست‌کننده قابل‌پیگیری و رصد است و کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

ناصری نیا به برنامه‌ریزی برای افزایش بازرسی، آموزش ایمنی و بهداشت‌کار به کارگران و کارفرمایان و رفع خطراتی که در محیط کار متوجه کارگران است اشاره کرد و افزود: ایمنی و بهداشت‌کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر و کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار مشاغل سخت

مشاهده صفحه جامع اخبار بازنشستگان کشوری

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2783058
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k