- ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
- 1k نظر «نمایش»
تحقیق در خصوص مشکلات گزینش آزمون های استخدامی آموزش و پرورش کلید خورد
تحقیق در خصوص مشکلات گزینش آزمون های استخدامی آموزش و پرورش کلید خورد
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۶۳ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
تفحص درباره گزینش آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش در حال انجام است
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزینش با کدهای (۵) و (۱۹) بسیار نادرست بود، گفت: ناعدالتیهای ایجاد شده در گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش در قالب زمان برگزاری آزمون، نمرات کتبی داوطلبان و تایید صلاحیت تخصصی، عمومی و آنچه که حق داوطلبان بوده اما اجرایی نشده است منجر به تحقیق و تفحص شده و از طرفی موضوعاتی همچون کد(۱۹)،(۵)و(۶) در کارنامه متقاضیان مطرح گردید که سوالات بسیاری برای جامعه مخاطب به همراه داشت.
احسان عظیمی راد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از تحقیق و تفحص درباره مشکلات آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ناعدالتیهای ایجاد شده در گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش در قالب زمان برگزاری آزمون، نمرات کتبی داوطلبان و تایید صلاحیت تخصصی، عمومی و آنچه که حق داوطلبان بوده اما اجرایی نشده است، منجر به تحقیق و تفحص شده از طرفی موضوعاتی همچون کد(۱۹)،(۵)و(۶) در کارنامه متقاضیان مطرح گردید که سوالات بسیاری برای جامعه مخاطب به همراه داشت.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه هسته گزینش، افزود: برخوردهای سلیقهای در نحوه گزینش موجب انتقاد داوطلبان و ضایع شدن حقوق آنها شده است و حتی دانشجو معلمان نیز انتقادهایی مبنی بر رد صلاحیت آنان پس از ۲ الی ۴ سال فعالیت و عدم گزینش داشتند که این مسئله نارضایتیهایی را به همراه داشته است.
چرایی کمیسیون برای تحقیق و تفحص
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برای رد صلاحیتها معیارها و سنجشهایی توسط گزینش آورده شده که غیر قابل پذیرش هستند؛ به واسطه همین مسئله انتقادهای بسیاری از سوی افراد بر علیه داوطلبان وجود داشته است که چرا و به چه دلیلی از گزینش تاییدیه صلاحیت را دریافت نکردهاند؟همه این توضیحات عاملی شد تا برای احقاق حق متقاضیان به سراغ تحقیق و تفحص برویم تا دلایل و خطاهای صورت گرفته را پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه تا به امروز داوطلبان مسئله گزینش را به اکثر نمایندگان انتقال دادهاند، یادآور شد: با تمام مشکلاتی که برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش رخ داد نوک پیکان ها به سوی گزینش بوده و همین مسئله منجر شد تا پیگیر این موضوع از آموزش و پرورش باشیم و بر همین اساس تحقیق و تفحص درباره مشکلات آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش کمیسیون آموزش کلید خورد.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به نشست کمیسیون آموزش با هسته عالی گزینش وزارتخانه آموزش و پرورش، گفت: در جلسه یاد شده عنوان شد طبق بخشنامه سازمان امور استخدامی از هزار امتیازی که داوطلبان باید بر اساس ماده ۲۸ کسب میکردند، حدود ۴۰۰ مورد در ارتباط با آزمون کتبی و ۶۰۰ امتیاز برای آزمون اختصاصی بوده است، در اینجا آزمون اختصاصی به معنای آزمون کتبی نبوده بلکه مشمول مصاحبه و صلاحیتها میشود.
صلاحیتها صرفا شامل صلاحیت عمومی در گزینش نیست/ گزینش در مظان اتهامات
عظیمی راد با تاکید بر اینکه صلاحیتها صرفا شامل صلاحیت عمومی در گزینش نیست، اظهار داشت: نحوه و نوع تدریس معلم و چگونگی عملکرد وی در کلاس همان صلاحیت اختصاصی معلم است که باید مورد تایید قرار بگیرد و امتیازی نیز به آن داده شود از طرفی صلاحیت عمومی همان گزینش محسوب میشود که شخص متقاضی باید به واسطه آن سنجیده شود، اگر امروز گزینش در مظان اتهامات قرار گرفته به دلیل خطایی است که سازمان اداری و استخدامی در دفترچههای آزمون و بخشنامهها داشته است، علیرغم اینکه اعلام شده بود گزینش از آزمون مصاحبه اختصاصی جدا باشد اما به اصرار سازمان یاد شده منجر شد ۶۰۰ امتیاز در یک محیط مورد سنجش قرار دهند، و این پروسه استخدامی به نام گزینش تمام شد.
رفتار سلیقهای با داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش را زیر ذرهبین مجلس برد
عظیمی راد با بیان اینکه گزینش با کدهایی همچون (۵) و (۱۹) بسیار نادرست بود، اظهار داشت: اگر نتایج گزینش به اشکال مختلف دیگر مطرح میشد، مطمئنا حجم منفی بازتابهای این مسئله کاهش داشت، از همه مهمتر در مواردی نیز عنوان شده با داوطلبان به صورت سلیقهای برخورد شده است، تحقیق و تفحص میخواهد این مسئله را مورد پیگیری قرار دهد.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به نتایج آزمون کیفیت بخشی، ادامه داد: داوطلبان آزمون کیفیت بخشی اعتراضی از جنس عدالت دارند، که در آزمون یاد شده پذیرفته نشدند اما با نمرات پایین در تهران و برخی استانها موفق به کسب نمره شدهاند که همگی از اعتراضات جدی است و ما باید همه این مباحث را ارزیابی کنیم. اگر سازمان امور استخدامی در بخشی از این فرآیند خطایی داشته بواسطه این تحقیق و تفحص اعلام خواهد شد.
نماینده مردم مشهد در ادامه تاکید کرد: اگر در مباحث گزینشی خطایی شکل گرفته باید مورد بررسی قرار بگیرد و با آنها برخورد صورت پذیرد و در نهایت هدف این است که گزینش به عنوان نهاد مقدس جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور استخدامی به واسطه تحقیق و تفحص در مسیر اصلی خود باشد تا در قالب این اصلاح فرآیند، داوطلبان بتوانند در شرایط بهتری قرار بگیرند از همه مهمتر اگر اشکال و قصوری در سازمان یاد شده و وزارتخانه وجود دارد باید رفع شود.
۴۰ نفر از نمایندگان تحقیق و تفحص آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش را امضا کردهاند
عظیمی راد با بیان اینکه بالغ بر ۴۰ نفر از نمایندگان تحقیق و تفحص آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش را امضا کردهاند، خاطرنشان کرد: برای تحقیق و تفحص امضای ۱۵ نفر از نمایندگان کفایت میکند و میتوان آن را به جریان انداخت، تا به امروز۴۰ نفر از وکلای مردم در خانه ملت این طرح را امضا و کمیسیون در اسرع وقت طرح را ارسال و فرآیند قانونی آن در مجلس طی شده است، در نظر داشته باشیم طی هفته گذشته کمیسیون نامه ارائه گزارش را به وزیر آموزش و پرورش ارجاع داده است و همچنین به سازمان امور استخدامی کشور که در مظان اتهام تحقیق و تفحص هستند اعلام شد تمام نهادهایی که نقشی در گزینش دارند به ارائه گزارش مجاب شوند تا کمک بزرگی در بهبود این مسیر برای استخدام داوطلبان آموزش و پرورش باشد.
ورود به صفحه آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش
کد ۱۹ استخدامی آموزش و پرورش چیست؟
منبع: خبرگزاری خانه ملت
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.