• ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
  • 5k نظر «نمایش»

کد ۱۹ استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

کد ۱۹ استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۴,۳۳۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه

کد 19 گزینش چیست؟

 
پس از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش، برخی از داوطلبان در کارنامه خود با عبارتی به عنوان کد 19 مواجه می‌شوند و از سایر مراحل استخدام اطلاعی ندارد. بدین طریق کارشناسان ایران استخدام در این صفحه تمامی نکات مربوطه در خصوص کد 19 گزینش آزمون استخدام آموزش و پرورش را شرح داده‌اند.

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

کد 19 چیست؟

درج کد 19 گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بدین معنی است که صلاحیت‌های عمومی (گزینش) این داوطلبان مورد تایید قرار نگرفته است و مجددا مورد گزینش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
توجه: این داوطلبان امکان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان را نخواهند داشت.
در واقع علت عدم پذیرش داوطلبان کد 19 نرسیدن امتیاز گزینش عمومی به حد نصاب قبولی بوده است.

علت درج کد 19 در کارنامه نهایی

 افرادی که در کارنامه آنها کد 19 درج شده است، صلاحیت علمی را کسب کرده‌اند اما توسط گزینش تأیید نشده‌اند و مجدد باید بررسی شوند.
در ادامه به چند مورد از مهم ترین موارد مربوط به علت درج کد 19 در کارنامه اشاره می‌کنیم:
  • تتو و آرایش
  • عدم رعایت پوشش نامناسب
  • عدم شرکت در مراسمات مذهبی و نماز جمعه
  • عدم حضور در مناسبات سیاسی و ملی (مانند انتخابات و تظاهرات)
  • و ...

نحوه اعتراض داوطلبان کد 19

داوطلبانی که در کارنامه نهایی خود کد 19 گزینش استخدام آموزش و پرورش را مشاهده می‌نمایند، لازم است در مهلت تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه تمامی اقدامات ضروری داوطلبان جهت تجدید نظر اعلام شده است.

قدم اول: تجدید نظر توسط هسته‌های گزینش
افرادی که صلاحیت های عمومی (گزینش) آنان مورد تایید قرار نگرفته و در ستون وضعیت قبولی کارنامه اعلام نتایج نهایی با کد 19 مشخص شده، ضروری است در تاریخ تعیین شده به هسته گزینش استان محل ارزیابی شده خود بصورت حضوری مراجعه و جهت ارائه درخواست کتبی تجدید نظر خود اقدام نمایند.
نکته: عدم ارائه درخواست تجدید نظر در مهلت زمانی مذکور به منزله انصراف تلقی شده و به مراجعات و درخواست‌های پس از تاریخ های اعلام شده ترتيب اثر داده نخواهد شد.
قدم دوم: تجدید نظر توسط هیئت مرکزی گزینش
درصورت عدم موافقت با درخواست داوطلبان در مرحله اول، مرحله تجدیدنظر دوم در هیأت مرکزی گزینش آموزش و پرورش قابل انجام می باشد. 
در صورت عدم تأیید فرد در این دو مرحله او می‌تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

کد 19 آموزگاری

با توجه به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگاری آموزش و پرورش در سال 1403، در اطلاعیه منتشر شده، اقدامات لازم توسط این داوطلبان شرح داده شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

زمان درخواست تجدید نظر
داوطلبانی که صلاحیت های عمومی (گزینش) آنان مورد تایید قرار نگرفته و در وضعیت قبولی کارنامه خود کد 19 را مشاهده می‌نمایند، ضروری است از تاریخ 20 مرداد 1403 لغایت 21 مهرماه 1403 ضمن مراجعه حضوری به هسته گزینش استان محل ارزیابی شده خود، نسبت به ارائه درخواست کتبی تجدید نظر اقدام نموده و مراحل بررسی پرونده خود در فرایند تجدید نظر را از هسته مزبور پیگیری نمایند.
توجه: عدم ارائه درخواست تجدید نظر در مهلت زمانی مذکور به منزله انصراف تلقی شده و به مراجعات و درخواست های پس از تاریخ 1403/7/21 ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  همچنین هسته های گزینش قبل از تاریخ 20 مرداد 1403 به دلیل هم زمانی فرایندهای اجرایی آزمون های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان امکان پذیرش اعتراضات داوطلبان را ندارند.

اخبار مرتبط با آزمون قبل

در ادامه این مبحث، اخبار مرتبط با کد 19 آزمون استخدامی پیشین آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند که طبیعتأ مرتبط با آخرین آزمون استخدام آموزش و پرورش نیستند، اما هدف از قرارگیری آنها در این بخش آشنایی شما کاربران گرامی با روند کد 19 می‌باشد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش در خصوص بلاتکلیفی داوطلبان کد 19 آزمون استخدام آموزش و پرورش: داوطلبان کد 19 بلاتکلیف نیستند!
گزینش معلمی به معنی احراز صلاحیت‌های معلم بودن است؛ توانایی بیان خوب، سلامت جسمانی و سایر مواردی که آیین نامه مطرح کرده است نیز شامل آن خواهد شد.
لازم به ذکر است: فرایند روشنی برای گزینش مجدد داوطلبان کد 19 در نظر گرفته شده است و در بررسی مجدد این افراد به صورت دقیق و کامل، گروه‌های دیگری وضعیت داوطلب را بررسی می‌کنند.
در صورتی که توانایی فرد افزایش یافته باشد،به او توجه می‌شود و شرایط او اصلاح خواهد شد.
آیا امیدی برای بکارگیری این داوطلبان هست؟
بله، طبق تجربه ما در سایت ایران استخدام از اعتراضات کد 19 آزمون قبل، تعدادی زیادی از داوطلبان تایید مجدد گرفته‌اند و توصیه ایران استخدام این است که تا مراحل پایانی پیگیری نمایید و نا امید نشوید.
البته تعداد این داوطلبان نسبت به کل داوطلبان زیاد نبوده که بخش قابل توجهی از آن‌ها نیز در تجدید نظر اولیه تایید شدند.
لازم به ذکر است: پرونده داوطلبان در دست هسته گزینش است و افراد مجددا مورد گزینش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
خبر 14 آذر 1402
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حل مشکل ۴۰ درصد افراد دارای مشکل کد ۱۹ (گزینش) در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: انعقاد قرارداد کار معین افرادی که امتیاز بالا ۴۷۰ داشتند در دستور قرار گرفته، ضمن اینکه پیشنهاد برگزاری مجدد مصاحبه را نیز داده‌ایم.
نحوه اطلاع داوطلبان کد ۱۹ و ۵ از روند گزینش خود!
مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش: روند رسیدگی به پرونده های این عزیزان به استناد قانون گزینش کشور با ارائه درخواست تجدیدنظر اول از سوی آنان در هسته گزینش آموزش و پرورش استان ذی ربط انجام و درصورت عدم موافقت با درخواست آنان، مرحله تجدیدنظر دوم در هیأت مرکزی گزینش آموزش و پرورش قابل انجام می باشد که با برنامه ریزی های انجام شده این فرایند به نحو مطلوب در خصوص داوطلبان مزبور در حال انجام است.
خبر 28 آذر 1402
مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش: اسامی برخی از داوطلبان کد 19 آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش اعلام شده است. در حال حاضر پرونده بسیاری از این عزیزان بررسی و فعالیت برخی از آنان نیز بلامانع‌ است و تا چند روز آینده نیز به دواطلبان ابلاغ خواهد شد.
خبر 9 دی 1402
سخنگوی آموزش و پرورش: داوطلبانی که در گزینش شرکت کردند اما پذیرفته نشدند یا به نتایج گزینش خود اعتراض داشتند  کد 19 را دریافت کرده‌اند. نتایج اعتراض گزینش این متقاضیان تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.
خبر 9 دی 1402
 مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات در خصوص آخرین وضعیت داوطلبان کد 19 آزمون استخدامی دبیری و آموزگاری آموزش‌ و پرورش پرداخت. مشاهده خبر..
خبر 12 دی 1402
مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از به اتمام رسیدن بررسی اعترات مشمولان کد 19 در آزمون آموزگاری خبر داد و گفت بررسی سوابق و گزینش افرادی که در آزمون دبیری و هنرآموزی مشمول این کد شده‌اند هنوز به اتمام نرسیده است و ان‌شالله تا پایان دی ماه به اتمام خواهد رسید. مشاهده خبر..
ارسال نتایج نهایی پرونده‌‌های کد ۱۹ به صورت پیامک
مدیرکل دبیرخانه هیات عالی گزینش وزارت آموزش و پرورش: پس از بررسی پرونده افراد دارای کد ۱۹ در گزینش و در صورت تایید نهایی گزینش، اسامی پذیرفته شدگان توسط مرکز امور اداری وزارت آموزش و پرورش، به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و اطلاع‌رسانی از قبولی نهایی داوطلبان به صورت انفرادی و از طریق ارسال پیامک توسط امور اداری ادارات کل به ایشان خواهد بود.
داودالموسوی در پاسخ به این سوال که چند نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، کد ۱۹ در پرونده آن‌ها درج شده است؟ گفت: درج کد ۱۹ در کارنامه برخی از داوطلبان بدین معنی است که در مرحله آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی و ارزیابی تکمیلی تایید شده‌اند، اما به جهت گزینش مورد تایید قرار نگرفته‌اند که البته تعداد این افراد نسبت به کل داوطلبان زیاد نبوده که بخش قابل توجهی از آن‌ها نیز در تجدید نظر اولیه تایید شدند.
اعلام نتایج بازنگری کد 19 آزمون‌های دبیری و آموزگاری
مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش: نتایج بررسی دوباره گزینش داوطلبان کد 19 آزمون استخدام دبیر و آموزگار به امور اداری آموزش و پرورش اعلام شده است. داوطلبان از طریق امور اداری استان خود باید از نتیجه مطلع شوند و آن را پیگیری کنند.
منبع: ایران استخدام

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2799028
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 5k