• ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
  • 1k نظر «نمایش»

تلاش برای افزایش جذب هیات‌ علمی پژوهشی در فراخوان آینده

تلاش برای افزایش جذب هیات‌ علمی پژوهشی در فراخوان آینده

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جذب بیشتر هیات‌ علمی پژوهشی در فراخوان هیات علمی وزارت بهداشت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای افزایش تعداد جذب هیات علمی پژوهشی در فراخوان آینده جذب هیات‌علمی تلاش میکنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جذب بیشتر اعضای هیات‌علمی پژوهشی در فراخوان آینده جذب هیات‌علمی تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، یونس پناهی با بیان اینکه یکی از اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به کارگیری سربازان نخبه با مأموریت‌های واگذار شده به مراکز تحقیقاتی بوده، اظهار کرد: برای جذب بیشتر اعضای هیات‌علمی پژوهشی در فراخوان آینده جذب هیات‌علمی تلاش می‌کنیم.

وی تخصیص گرنت(کمک هزینه) برای استادیاران جوان، فناوران برتر و همچنین گرنت برای مطالعات مبتنی بر شواهد در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی را از اقدامات مهم این معاونت برشمرد و گفت: در تعریف عدالت معتقدیم که نخبگان باید در تصمیم ‌گیری ها دخیل باشند که در کمیته‌های علمی نیماد از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به ۴ اصل استوار برای پیشرفت ایران اسلامی در سند تحول دولت مردمی، از طبقه‌بندی برنامه‌ها در زمینه‌های عدالت‌محوری، مردم پایه بودن، دانش‌بنیانی و خانواده‌مداری به عنوان این اصول یاد کرد.

وی با بیان اینکه نیازمند یک سیستم بودیم تا بتوانیم سیاست‌های کلان را به اقدامات در دو سطح ستادی و دانشگاهی گره بزنیم، افزود: انجام برنامه‌ریزی دقیق و تحلیل وضعیت تحقیق و فناوری کشور در راستای کاهش آسیب‌ها و چالش‌ها در دستور کار است و باتوجه‌ به نیاز به ایجاد زیر ساخت قوی و قوانین شفاف در زمینه زیست‌ بوم فناوری کشور در حوزۀ سلامت، اقدامات قوی و خوبی انجام شده است.

پناهی با اشاره به طراحی نقشه راه افزایش تولیدات محصولات دانش ‌بنیان برای اولین‌ بار در کشور، خاطرنشان کرد: در این نقشه راه تمامی جوانب و ظرفیت ‌های کشور را بررسی کردیم و تولیدات محصولات دانش‌بنیان را به نیازهای مان گره زدیم، همچنین ظرفیت‌هایی تقویت صادرات را نیز احصا کردیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تقسیم کار ملی، افزود: برای اولین ‌بار مبحث مأموریت مداری و تقسیم کار ملی را به‌عنوان دو سیاست کلی، در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری اجرایی کردیم. در حوزه فناوری بر اساس زیرساخت موجود و ظرفیت‌های نیروی انسانی به دانشگاه مأموریت دادیم که برای تولید محصولات دانشی موردنیاز کشور وارد شوند.

پناهی ضمن بیان حمایت از کسب کارهای نوین، گفت: رشد قابل‌توجهی در محصولات نمونه اولیه داشته و در یک سال گذشته ۶۷۵ محصول نمونه اولیه داشته ایم. یکی دیگر از شاخص‌های قابل‌توجه، محصولات دانش‌بنیان تجاری شده است. در اینجا دانش به ثروت تبدیل می شود که در این حوزه ۹۳ محصول داشتیم که به خلق ثروت ختم شده است.

وی افزود: برای افزایش این آمار امیدوارکننده نیاز به تقویت زیرساخت ها داریم. از مهمترین سیاست های این معاونت، توسعه زیرساخت‌های مرتبط با دانش‌بنیان و فناوری، افزایش مراکز رشد فناوری سلامت، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی مراکز نوآوری است.

معاون تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توسعه زیر ساخت لازم جهت تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها انجام‌گرفته و تعداد قابل‌ توجهی ثبت بیماری‌ها در سال گذشته راه‌اندازی شده است، افزود: تحقیقات جهت دار شده چراکه که اعتقاد داریم باید به سمت تحقیقات پیشگیرانه، حرکت کنیم و بیماری ‌ها را در مراحل اولیه تشخیص دهیم. بنابراین عمده حمایت‌های ما به سمت این نوع تحقیقات جهت پیدا کرده است.

به گفته پناهی، یکی از فعالیت‌های این معاونت که از ابتدای دولت شروع شده توجه به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است که از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه می‌توان به حمایت از طرح‌ های جوانی جمعیت از محل یک درصد، تشکیل کمیته جوانی جمعیت، سبک زندگی و خانواده در مؤسسه نیماد و حمایت از طرح‌ های کاربردی از این طرح، واسپاری مأموریت به کلان منطقه ۱ برای اجرای طرح‌های کلان جوانی جمعیت و برگزاری همایش در بهمن ‌ماه در خصوص ارزیابی تحقیقات انجام شده اشاره کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از جذب، حمایت و نگهداشت نخبگان به عنوان یکی از مهمترین اهداف این معاونت در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، یاد کرد و گفت: از نظر ما تعریف نخبه یعنی فردی که بتواند با دانش و توانایی خود برای حل مشکلات کشور گام بردارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وی از رسیدن به مرجعیت علمی و ورود به جمع سرآمدان علم و دانش در دنیا به عنوان یکی از مهمترین سیاست های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یاد کرد و افزود: تبیین نقشه مفهومی مرجعیت علمی، ورود ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی در سال ۲۰۲۳ به رتبه‌بندی‌های جهانی، افزایش چاپ مقالات Q۱ حاصل از طرح های نیماد شامل ۳۲۲ مقاله و حمایت از تحقیقات نافع در دانشگاه‌ها از جمله اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.

مشاهده صفحه جامع جذب هیات علمی

مشاهده صفحه جامع اخبار جذب هیات علمی در وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2831833
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k