• ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

تلاش برای جذب نیروی انسانی دستگاه‌ها از مسیر جذب نخبگان

تلاش برای جذب نیروی انسانی دستگاه‌ها از مسیر جذب نخبگان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

200 نخبه با گذراندن فرآیندی استخدام شدند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از تلاش دولت بری جذب نیروی انسانی در دستگاه‌ها از مسیر جذب نخبگان خبر داد.

میثم لطیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با تاکید بر تلاش دولت برای جذب نخبگان و نیروهای مستعد و برتر افزود: باید نخبگان در دولت جذب شوند و در کشور باید به سمت نخبه گزینی رفت. بنیاد ملی نخبگان هرچقدر بتواند نیروی انسانی مورد نیاز را به سازمان امور اداری و استخدامی معرفی کند و دستگاه های اجرایی نیز نیاز داشته باشند، ترجیح ما این است که از این مسیر نیرو جذب دستگاه ها کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم آینده درخشانی برای کشور داشته باشیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، تصریح کرد: بسیاری از دستگاه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر نیاز به نیروی انسانی متخصص دارند، چه خوب است که این نیروها از میان بهترین نخبگان در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، علوم تربیتی، روانشناسی، ادبیات و دیگر رشته های مورد نیاز جذب شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی همچنین به کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به طرح های خدمات رسانی در مناطق مختلف کشور و عدالت دسترسی به سلامت نیاز به جذب نیروی متخصص داریم. در دیگر دستگاه های اجرایی نیز به همان نسبت نیاز به نیروی نخبه متخصص وجود دارد.

لطیفی تاکید کرد: تا زمانی که فرآیند نخبگی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است، جذب نیروی مورد نیاز دستگاه ها هم از مسیر نخبگی که بسیار مطلوب است، انجام می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، با تشریح روند جذب نخبگان در دستگاه ها گفت: در اولین دوره جذب مستعدان برتر و نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، ۲۰۰ نخبه با گذراندن فرآیندی استخدام شدند.

وی توضیح داد: بنیاد ملی نخبگان به منظور ایجاد فرصت برابر برای جذب نخبگان موظف شده است در فراخوانی از بین مستعدان برتر و نخبگانی که در سامانه این بنیاد ثبت نام می کنند، نیروی مورد نظر را انتخاب و کارگروهایی براساس آیین نامه مصوب هیات وزیران احراز نخبگی را اعلام کنند.

لطیفی ادامه داد: با احراز نخبگی این افراد به کانون های ارزیابی بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند، نخبگان در این کانون ها براساس شایستگی های عمومی و شایستگی مورد نیاز در مشاغل بررسی می شوند و این کارگروه ها پیشنهاد می کنند که این فرد با توجه به رشته و تخصصی که دارد در چه مشاغلی موفق تر خواهد بود و پس از آن نخبگان معرفی شده در دوره آموزشی کمتر از یک ماه که با همکاری دستگاه ها برگزار می شود، شرکت می کنند و با نظام اداری و قوانین و مقررات آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان در این دوره های آموزشی شبانه روزی در یک نگاه کلی با نظام اداری و حکمرانی در کشور و وظایف قوا آشنا می شوند. آنها در رشته تخصصی خود نیز آموزش می بینند و ارزیابی می شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با بیان اینکه تاکنون یک دوره آموزشی جذب نخبگان در دستگاه ها برگزار شده است، اظهار داشت: بازدید از دستگاه های اجرایی، برگزاری کارگاه عملی و تهیه گزارش های میدانی از برنامه های این دوره بود.

لطیفی تصریح کرد: این نخبگان که دوره آموزشی را گذرانده اند به دستگاه های اجرایی براساس نیاز آنها معرفی شدند و به صورت پیمانی در دستگاه ها استخدام می شوند البته برخی دستگاه ها اعلام کردند که این نخبگان منتخب باید در مصاحبه تخصصی نیز شرکت کنند اما ما معتقدیم که نباید روند جذب نخبگان را طولانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده نیز پنج هزار نخبه با طی این روند در دستگاه های اجرایی جذب می شوند.

به گزارش ایرنا، توجه به سرمایه‌های انسانی و نخبگان یکی از مواردی است که دولت سیزدهم در برنامه جدی خود قرار داده و برای تحول آفرینی به این مقوله برنامه‌های متفاوتی در یک سال گذشته اجرا کرده است.

توجه به نخبگان و جوان‌گرایی در حوزه مدیریت کشور به طور حتم یکی از نیازهای امروز جامعه است و این مهم می‌تواند پویایی، چابکی و تحول بسیار در مدیریت توسعه کشور در بخش‌های مختلف ایفا کند. دولت سیزدهم در حال حاضر متمرکز بر استفاده از نخبگان و شایستگان در بدنه مدیریتی برای شکل‌گیری و تقویت دولت مردمی ایران قدرتمند است.

یکی از اقدامات موثر بنیاد ملی نخبگان در دولت سیزدهم در راستای آیین‌نامه مصوب اسفندماه سال گذشته در خصوص جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی است، بر همین اساس شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ و اجرایی شده است.

دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برای نخستین بار با اختصاص ردیف بودجه برای جذب و به‌کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر، عزم خود را برای جوان‌گرایی و تحول در نظام اداری و تصمیم‌ساز کشور نشان داد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این زمینه با تاکید بر لزوم تعریف مسیر ویژه و جدید برای جذب نخبگان اظهار داشت: بر اساس تقسیم‌کاری که انجام شده بنیاد ملی نخبگان متولی شناسایی اولیه نخبگان است و همه افرادی که شرایط لازم را داشته باشند در روند ارزیابی برای شناسایی قرار می گیرند.

با توجه به تاکید رئیس جمهور در مورد جذب نخبگان در دولت، سازمان امور اداری و استخدامی و بنیاد ملی نخبگان طرح مشترکی به نام شهید موسوی در دست اجرا دارند که بر اساس آن تا پایان امسال هزار نخبه و تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود پنج هزار نخبه و به صورت بلندمدت ۵۰ هزار نخبه در سال‌های آتی در دستگاه‌های اجرایی جذب می شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2708881
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد