• ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
  • 1k نظر «نمایش»

ثبت نام آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد

ثبت نام آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد (آزمون جدید)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ الی ۱۴۰۳/۰۵/۳۰

ارائه کارت آزمون: -

برگزاری آزمون: ۱۴۰۳/۰۶/۱۶

آخرین وضعیت: در حال ثبت نام

آزمون کارشناس رسمی استاندارد

 

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

آزمون کارشناس رسمی استاندارد

آگهی 20 مرداد 1403: آزمون کارشناس رسمی استاندارد
سازمان ملی استاندارد ایران در نظر دارد در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و انجام وظایف در چهار زمینه فعالیت؛ نسبت به برگزاری آزمون جهت انتخاب کارشناس رسمی استاندارد (شخص حقیقی) اقدام نماید.
مهلت ثبت نام تا 30 مرداد 1403 می باشد.

زمینه های فعالیت
زمینه های فعالیت عبارتند از:
1- استاندارد سازی شامل: تدوین استاندارد - آموزش، ترویج استاندارد و توان افزایی
2- ارزیابی انطباق
3- اندازه شناسی
4- تأیید صلاحیت
شایان ذکر است این آزمون جنبه استخدامی نداشته و سازمان ملی استاندارد ایران الزامی نسبت به ارجاع کار به کارشناسان پذیرفته شده را نخواهد داشت و صرفًا در مواقع مورد نیاز از خدمات آنان استفاده می نماید. 
نکات مهم
1. ضروری است داوطلبان نسبت به مطالعه دقیق روش اجرایی فرایند انتخاب کارشناس رسمی استاندارد که در زیرپورتال دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توان افزایی در سایت سازمان ملی استاندارد ایران قابل دسترسی می باشد، اقدام نمایند.
2. جهت دریافت پروانه کارشناس رسمی استاندارد، شرکت در آزمون کتبی الزامی است.
3. داوطلبان شرکت در آزمون شامل افراد زیر می‌باشند:
- متقاضیان اخذ اولیه پروانه
- کارشناسان رسمی استاندارد متقاضی تغییرات در زمینه فعالیت پروانه صرفًا در بازه زمانی تمدید پروانه (موضوع بند ۷-۵-۶ روش اجرایی ذیربط به شماره مدرک /۱۴۳/۲۶۶ر) مشروط به احراز کلیه شرایط مترتب بر درخواست و طی فرآیند صدور مندرج در بند ۱-۶ روش اجرا یی مذکور.
- هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر دو زمینه فعالیت و براساس سوابق؛ حداکثر دو رشته تخصصی می‌باشد.
5- داوطلب شرکت در آزمون زمینه فعالیت تأیید صلاحیت درصورت تمایل به انتخاب زمینه فعالیت دوم؛ صرفًا مجاز به انتخاب زمینه استانداردسازی می‌باشد.
6- صدور پروانه برای پذیرفته شدگان زمینه فعالیت تأیید صلاحیت منوط به قبولی در جلسه «مصاحبه تخصصی» می باشد که زمان و محل برگزاری آن، متعاقبًا اعلام می شود.
 - تذکر: صدور پروانه کارشناس رسمی استاندارد در زمینه فعالیت تأیید صلاحیت مشروط به ارائه تعهدنامه کتبی مبنی بر رعا یت مقررات و الزامات استانداردها ی ملی و بین المللی درخصوص «عدم تعارض منافع» در فعالیت های مرتبط با تأیید صلاحیت بالاخص عدم هرگونه فعالیت مشاوره یا آموزش به متقاضیان مورد ارزیابی انجام می گردد. بدیهی است نقض این مورد سبب ابطال پروانه در هر زمان خواهد شد. ضمنًا انجام فعالیت های مرتبط شامل ارزیابی، سرارزیابی، متخصص فنی در طول دوره اعتبار، مبنای تمدید پروانه کارشناس رسمی در زمینه فعالیت "تأیید صلاحیت" می باشد.
7- شاغلین دستگاه های اجرایی ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در زمان اشتغال مجاز به شرکت در آزمون و دریافت پروانه کارشناس رسمی استاندارد (شخص حقیقی) نمی باشند. در همین خصوص کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران، پژوهشگاه استاندارد و تمامی دستگاههای اجرایی موضوع ماده مذکور فقط درصورت قطع رابطه استخدامی با محل اشتغال خود می توانند با رعایت ضوابط مندرج در روش اجرایی ذیربط اقدام نمایند.
8- استفاده از مشخصات هویتی سایرین به هر دلیل، غیرقانونی بوده و در صورت بروز چنین تخلفی، داوطلب حق شرکت در آزمون را ندارد. درصورت شرکت فرد متخلف در آزمون ضمن محرومیت از شرکت در آزمون های بعدی برابر ضوابط قانونی با وی برخورد خواهد شد.
شرایط انتخاب زمینه فعالیت

داوطلب در صورت احراز شرایط مندرج در بند ۱-۶ روش اجرایی مذکور و به شرح ذیل مجاز به انتخاب زمینه فعالیت و ثبت نام در آزمون می باشد:
- استانداردسازی - تدوین استاندارد: ارائه مستندات مبنی بر مشارکت در تدوین حداقل ۲ موضوع استاندارد ملی به عنوان دبیر و یا رئیس کمیسیون فنی تدوین استاندارد ملی یا دبیر ی فعال و موثر ۲ کمیته فنی متناظر و یا ۴ سال دبیری فعال و موثر حداقل یک کمیته فنی متناظر یا حداقل یک سال مدیر کمیته فنی بین المللی/ منطقه ای و یا حداقل ۳ عضویت در کمیسیون فنی مرتبط با رشته تخصصی درخواستی.

* تذکر ۱: اعضای هیات علمی داوطلب زمینه "تدوین استاندارد" با داشتن سابقه مشارکت و همکاری در تدوین حداقل ۲ موضوع به عنوان دبیر رئیس/ عضو کمیسیون فنی تدوین استاندارد و یا داشتن مقاله پژوهشی در زمینه استاندارد سازی و رشته مورد درخواست و تقاضا مجاز به انتخاب این زمینه فعالیت می باشند.
 - استانداردسازی - آموزش، ترویج استاندارد و توان افزایی: ارائه مستندات مبنی برسابقه تدریس حداقل ۱۰۰ ساعت آموزش تخصصی مؤثر و مرتبط در ۲ سال اخیر از مراجع ذیصلاح قانونی .
 - ارزیابی انطباق: ارائه حداقل ۳ سال سابقه همکاری مؤثر و مشارکت در زمینه «ارزیابی انطباق» در رشته تخصصی درخواستی و هر یک از گرایش های مربوط به آن رشته در سازمان، پژوهشگاه، واحدهای تولیدی، خدماتی و یا در نهادهای تأیید صلاحیت شده.
 - اندازه شناسی: ارائه حداقل ۳ سال سابقه همکاری مؤثر و مشارکت در زمینه «اندازه شناسی» در رشته تخصصی درخواستی و هر یک از گرایش های مربوط به آن رشته در سازمان، پژوهشگاه، واحدهای تولیدی، خدماتی و یا در نهادهای تأیید صلاحیت شده.
 - تأیید صلاحیت: ارائه سوابق موثر مطابق با پیوست های شماره ۵ و ۶ روش اجرایی مذکور.
* تذکر ۲: شرایط پذیرش نخبگان دارای تأییدیه از بنیاد ملی نخبگان، توسط سازمان ملی استاندارد ایران تسهیل می گردد.

مدارک عمومی

1- تصویر کارت ملی
2- عکس پرسنلی
3- تصویر کلیه مدارک مقاطع دانشگاهی
4- گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
5- تاییدیه سوابق بیمه
* تذکر ۱: دانش آموختگان دانشگاههای خارج از کشور موظف به ارائه تصویر گواهی به همراه تأییدیه «ارزشیابی مدارک تحصیلی» از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.
* تذکر ۲: برای آن دسته از داوطلبانی که زمینه فعالیت انتخابی آنها مستلزم ارائه سابقه کار مرتبط می باشد، ارائه سوابق مربوط به پرداخت حق بیمه از زمان اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی به بعد، ممهور به مهر سازمان بیمه گر و قابل استعلام، ضروری است.
* تذکر ۳: پس از قبولی در آزمون کتبی، داوطلب مکلف به ارائه مدارک عمومی، جهت بررسی و تأیید توسط اداره کل استاندارد استان محل اقامت می باشد.
* تذکر ۴: داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در آزمون کارشناس رسمی استاندارد الزامی است.
* تذکر ۵: متقاضی پس از پذیرفته شدن در آزمون مکلف است مدارک و مستندات مبنی بر عدم اشتغال در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را تحویل نماید. 

مدارک اختصاصی
داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی مکلفند نسبت به تهیه، تکمیل و تحویل مدارک اختصاصی برابر مندرجات در روش اجرایی مذکور، جهت بررسی و تأیید توسط اداره کل استاندارد استان در مهلت معین اقدام نمایند.  
ثبت نام
ثبت نام در آزمون منحصرًا به صورت اینترنتی از طریق درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی از روز شنبه مورخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز و در پایان روز سه شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ به اتمام می رسد.
برگزاری آزمون و مصاحبه
1- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری در مراکز استانهای «تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی» برگزار میگردد.
2- کارت شرکت در آزمون بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر میگردد.
3- صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نمی باشد و اصل مدارک پس از اجرای آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
4- زمان و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج میگردد.
5- سوالات تخصصی آزمون مطابق با زمینه فعالیت درخواستی داوطلب، میباشد.
6- آزمون شامل ۲ بخش عمومی و تخصصی به ترتیب شامل ۴۰ و ۶۰ سوال میباشد.
7- ضریب سوالات عمومی ۲ و ضریب سوالات تخصصی ۳ میباشد.
8- ملاک قبولی در آزمون هر زمینه فعالیت، کسب حداقل ٪۷۰ تراز حائزان یک درصد برتر آزمون مربوطه با ارزش وزنی ٪۴۰ برای آزمون عمومی و ٪۶۰ برای آزمون اختصاصی میباشد.
9- آزمون دارای نمره منفی می باشد و به ازای هر پاسخ اشتباه یک سوم نمره منفی لحاظ میگردد.
10- نتایج آزمون از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اطلاع رسانی می گردد.
11- اسامی نفرات برتر آزمون اعلام و نتیجه نهایی پذیرفته شدگان پس از مصاحبه تخصصی اعلام خواهد شد.
12- تاریخ، زمان و محل برگزاری مصاحبه تخصصی و مهلت مقرر جهت تهیه و ارائه مستندات مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی پذیرفته شدگان در آزمون کتبی از طریق پروفایل شخصی اطلاع رسانی میگردد.
13- عدم تکمیل و تحویل مستندات مذکور در مهلت مقرر، به منزله انصراف داوطلب تلقی می گردد.
14- منابع آزمون عمومی و تخصصی به شرح مندرج در دفترچه شرایط تعیین و فایل های مربوطه در زیر پورتال دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توان افزایی در دسترس داوطلبان قرار دارد.
توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه آزمون می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

ثبت نام

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF)


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 30 مرداد 1403
زمان برگزاری آزمون: 16 شهریور 1403


ثبت نام

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2885986
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k