• ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
  • 1k نظر «نمایش»

جبران کمبود نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون

جبران کمبود نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش با برگزاری آزمون سازمان سنجش

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کمبود نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان می شود و اگر موفق نباشد سازمان سنجش برای این افراد آزمون برگزار می نماید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رضایی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سطح استان کرمان ۶ هزار و ۲۰ کد فعال مدرسه وجود دارد اما بعضی از این مدارس ضمیمه هستند و حدود یک‌هزار و ۸ مدرسه در سطح استان کرمان کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در سطح استان بیش از ۴۲هزار معلم در قالب معلم، معاون، دبیر و کادر اجرایی درحال فعالیت هستند، عنوان کرد: تعداد جمعیت دانش‌آموزی استان نزدیک به ۶۸۰ هزار دانش‌آموز است که در ۳۲ شهرستان و دو منطقه آموزش و پرورش در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی از ابتدای تابستان، عنوان کرد: بالغ بر ۸۰ درصد ابلاغ معلمان را اواخر تیرماه و اوایل مردادماه انجام داده‌ایم و بالغ بر ۶ هزار نفر در نقل و انتقالات شرکت کردند که حدود سه‌هزار نفر از همکاران جابه‌جا شدند و‌ تعدادی از آنها انصراف دادند و یا شرایط را نداشتند.

رضایی در زمینه نقل و انتقالات برون استانی، افزود: ۴۸۱ نفر از استان‌های دیگر درخواست ورود به استان را داشتند که با ۲۷۶ نفر از آنها موافقت شد و متقاضیان خروجی از استان ۶۲۴ نفر بودند که با انتقال ۴۰۹نفر موافقت شد.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید سعی کرده‌ایم فرآیند نقل و انتقالات بر مبنای امتیاز همکاران باشد و اگر کسی اعتراضی داشته به اعتراض آن رسیدگی شده است و سعی کردیم نیروی سطح استان را به شهرهای محل سکونت خودشان انتقال دهیم.

رضایی بیان داشت: در سطح استان هیچ کمبود نیرویی نداریم و سعی کرده‌ایم کمبود نیروی انسانی را با استفاده از شاغلان به‌صورت حق‌التدریس و بازنشسته‌ها جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: ما از سال آینده سعی داریم ابتدا کمبود نیروی خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران کنیم و اگر این نیروها تامین نشود فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند در آزمونی که از طریق مرکز سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند و بعد از قبولی به‌مدت یکسال آموزش می‌بینند و سال بعد مشغول به‌کار می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته استان کرمان از نظر فضای آموزشی در سطح استان‌های کشور در رده ۲۵ قرار داشت و شهر کرمان متاسفانه از متوسط استان هم پایین‌تر است.

وی گفت: بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید به جمعیت دانش‌آموزی اتباع استان اضافه شد که در شهر کرمان و حاشیه شهر کرمان اسکان دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ۱۶۷ مدرسه نیمه‌تمام در سراسر استان کرمان داریم که بخشی از این‌ها در شهر کرمان قرار دارند.

رضایی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان کرمان ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که باید طی سه سال پرداخت شود و قرار است هر سال ۲۰۰ میلیارد اختصاص یابد که امسال مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که هنوز تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه فضای ورزشی استان در بین استان‌های کشور مناسب نیست و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه طرح شهید سلیمانی را در حال اجرا دارد که در مرحله اول در این زمینه قرار  ۸ میلیارد تومان بود و با پیگیری انجام شده این مبلغ به ۲۰میلیارد تومان افزایش یافت.

رضایی اضافه کرد: ۳۲ زمین چمن مصنوعی را در ۳۲شهر استان شروع به ساخت کردیم که دیروز چهارمین زمین چمن در بردسیر به بهره‌برداری رسید و پول ۱۲سوله ورزشی برای مدارس دخترانه واریز شده و قرار است ساخته شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2658234
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k