• ۱۳۷۴/۱۲/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

جدول حقوق سال ۱۳۷۵

جدول حقوق سال ۱۳۷۵

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جدول حقوق و دستمزد سال 75

حداقل مزد سال 75 کارگران اعلام شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن خواجه نوری معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی گفت: پس از تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال 1375 تعیین شد. بنابر این مصوبه، حداقل مزد روزانه کارگران مبلغ شش هزار و 907 ریال تعیین شد که نسبت به سال گذشته 3/22 درصد افزایش داشته است.

جدول حقوق و دستمزد کارگران در سال 1375
شرح مبلغ افزایش نسبت به سال گذشته
حداقل مزد روزانه کارگران  6.907 ریال  3/22 درصد 
حداقل مزد کارگران  207.200 ریال  
بن کارگری (برای افراد متاهل) 7.000 ریال  ---
بن کارگری (برای افراد مجرد) 3.000 ریال   ---
سنوات (به شرط یک سال کارکرد) 125 ریال  مانند مصوبه سال 1374

شرح خبر 9 اسفند 1374:

با تصویب شورای عالی کار 3/22 درصد به متوسط دستمزد کارگران در سال 75 اضافه می شود.

محسن خواجه نوری معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی روز چهارشنبه در گفتگویی مطبوعاتی با اعلام این مطلب گفت: شورای عالی کار پس از هشت جلسه فوق العاده  که برای تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران در سال 75 برگزار نمود براساس ماده 41 قانون کار و با توجه به سیاست تثبیت اقتصادی و برنامه دوم توسعه اقتصادی تصمیم به افزایش مزد کارگران گرفت. وی بااشاره به اینکه متوسط مزد ماهانه کارگران در سال گذشته 235 هزار و 183 ریال بوده است افزود: براساس مصوبه شورای عالی کار ماهانه مبلغ 52 هزار و 462 ریال به متوسط مزد کارگران اضافه شد.

معاون وزیر کار افزود: حداقل مزد روزانه کارگران که در سال 74 برابر با پنج هزار و 333 ریال به مبلغ شش هزار و 907 ریال افزایش یافت.

وی حداقل مزد کارگران در سال 75 را 207 هزار و 200 ریال اعلام کرد.

خواجه نوری در مورد فرمول تصویبی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد در سطوح مختلف مزدی گفت: براساس این فرمول هفت درصد مزد اسفند ماه هر کارگر به علاوه 1200 ریال مزد روزانه کارگران در سال 75 را تشکیل می دهد.

وی تصریح نمود: تصمیم در مورد تعیین دستمزد کارگران پس از بحث و بررسی و براساس گزارش اداره کل بهره وری و مزد و معاونت طرح و برنامه در زمینه چگونگی و اثرات افزایش مزد در سال 74 و هزینه یک خانوار پنج نفره کارگری اتخاذ شد.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی در خصوص نحوه تعیین پایه سنوات خدمت در سال 75 گفت: همانند سال گذشته پایه سنوات حداقل گروه (گروه یک طرح طبقه بندی مشاغل ) 125 ریال می باشد و در سایر گروهها نیز محاسبه براساس طرح طبقه بندی خواهد بود.

خواجه نوری افزود: مبلغ بن کارگری نیز همچون سال قبل برای کارگران متاهل ماهانه هفت هزار ریال و برای کارگران مجرد سه هزار ریال می باشد که باید از سوی کارفرمایان به حسابهای اعلام شده واریز گردد. وی افزود: مسئله اصلاح سیستم مالیاتی کارگران نیز در هیات دولت مطرح می باشد که امیدواریم از سال اینده میزان مالیات پرداختی کارگران و کارمندان یکسان شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2644909
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد