• ۱۳۷۹/۱۲/۲۱
  • 0k نظر «نمایش»

جدول حقوق سال ۱۳۸۰

جدول حقوق سال ۱۳۸۰

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جدول حقوق و دستمزد سال 80

میزان افزایش دستمزد کارگران در سال 1380 اعلام شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی روز یکشنبه گفت : بنا بر مصوبه شورای عالی کار و انتشار بخشنامه حداقل دستمزد کارگران در سال 1380 ، حداقل دستمزد روزانه کارگران 18.930 ریال و حداقل دستمزد ماهانه نیز مبلغ 567.910 ریال تعیین شد.

جدول حقوق و دستمزد کارگران در سال 1380
شرح مبلغ افزایش نسبت به سال گذشته
حداقل دستمزد روزانه کارگران  18.930 ریال افزایش 5 درصد به اضافه 2900 ریال
حداقل دستمزد ماهانه کارگران 567.910 ریال
نرخ پایه سنواتی کارگران  روزانه 470 ریال  ---
با گذشت یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی و یا پس از گذشت یک سال از تاریخ استخدام (در مورد کسانی که در سال 1379 استخدام شده‌اند) به آنان تعلق می گیرد
بن کالاهای اساسی (کارگران متاهل) ماهانه 10.000 ریال  ---
بن کالاهای اساسی (کارگران مجرد) ماهانه 6000 ریال ---
توسط کارفرما به حساب اتحادیه امکان واریز گردد.

شرح خبر 21 اسفند 1379:

معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی روزیکشنبه گفت : حداقل دستمزد روزانه کارگران در سال 1380 معادل 18 هزار و 930 ریال  و   
ماهانه 567 هزار و 910 ریال تعیین شد.

محسن خواجه نوری در گفت و گو با خبرنگاران افزود :  با تصویب شورای عالی کار از سال اینده به حقوق کارکنان مشمول قانون کار روزانه 2900 ریال به اضافه پنج درصد حقوق افزوده می شود.

وی اظهار داشت : مزد روزانه کارگران در ابتدای سال 80 ، که با محاسبه مزد اسفند سال 79 در عدد 05/1 ضرب و با 2900 ریال جمع می شود به دست می آید.

وی افزود : تغییرات حاصله توسط شورای عالی کار معادل افزایش 24 درصد حداقل مزد و 18/18 درصد افزایش برای متوسط مزد را در سال 1380 شامل می شود.          

بخشنامه مزد سال 1380

شورای عالی کار در جلسه مورخ 1379/12/20 پساز بحث و بررسی راجع به حـداقل مزد کارگران در سال 1380 با عنایت به نقشی که کارگران در رونـد اصـلاح سـاختار اقتصادی و ارتقای بهره وری دارند و با در نظر گـرفتن شـرایط اقتصـادی کشـور و همسو با اهداف برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور و هماهنگ با سیاست هایدولت در جهت تثبیت و حفظ و توسعه اشتغال و تشویق و تقویـت هـر چه بیشتر نیروی کار ماهر و متخصص در اجرای ماده (41) قـانون کـار از اول سـال 1380 حداقل مزد و تاثیر آن بر سایر سطوح مـزدی و نیـز کمـک هـای غیـر نقـدی و مقررات مربوط به اعطای پایه سنواتی و ارتقای طبقه شغلی کارگران مشمول قـانون کار را در سراسر کشور به شرح زیر تصویب نمود:

۱- از اول سال ۱۳۸۰ حداقل مزد روزانه کارگران مشمول قانون کار( با اعمال فرمول ۵% افزایش بر روی حداقل مزد سال گذشته به اضافه۲۹۰۰ ریال) معادل ۱۸۹۳۰ ریال تعیین می گردد. همچنین از اول سال ۱۳۸۰ سایر سطوح مزدی نیز به ماخذ روزانه ۵% مزد ثابت یا مزد مبنا( موضوع ماده ۳۶ قانون کار) به اضافه روزانه ۲۹۰۰ ریال به نسبت آخرین مزد سال ۱۳۷۹ افزایش می یابد.

 ۲- نرخ پایه سنواتی کارگران در سال ۱۳۸۰ روزانه ۴۷۰ ریال می باشد که با گذشت یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی و یا پس از گذشت یک سال از تاریخ استخدام (در مورد کسانی که در سال ۱۳۷۹ استخدام شده‌اند) به آنان تعلق می گیرد.

 تبصره۱- پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی به کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت کار و امور اجتماعی با در نظر گرفتن مبلغ فوق الذکر برای گروه یک با توجه به دستورالعمل اداره کل بهره وری و مزد صورت می گیرد.

 تبصره۲- به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال ۱۳۷۹ میزان مقرر در این بند ( یا تبصره آن حسب مورد) تعلق می گیرد.

 ۳- برای پرداخت بن کالاهای اساسی در سال ۱۳۸۰ بابت کارگران متاهل یا معیل ماهانه ۱۰۰۰۰ ریال و بابت کارگران مجرد ماهانه ۶۰۰۰ ریال توسط کارفرما به حساب اتحادیه امکان واریز گردد.

 ۴- ضوابط مربوط به نحوه اعمال افزایش مقرر در بند یک این بخشنامه در مورد کارگاه هایی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل می باشند و نیز در مورد کارگران کارمزدی و همچنین چگونگی ارتقاء طبقه شغلی به موجب دستورالعمل های اداره کل بهره وری و مزد خواهد بود.

 ۵- مقررات این مصوبه شامل حال دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال ۱۳۸۰ به طور موقت در کارگاه ها اشتغال می یابند نخواهد شد.

 ۶- واحدهای مشمول قانون کار به منظور ارتقاء بهره وری و ایجاد انگیزه بیشتر در بین کارکنان خود علاوه بر اجرای این مصوبه می توانند نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب طرح های انگیزشی و با انعقاد پیمان های دسته جمعی پس از تایید وزارت کار و امور اجتماعی اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2640207
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد