• ۱۳۸۱/۱۲/۲۸
  • 0k نظر «نمایش»

جدول حقوق سال ۱۳۸۲

جدول حقوق سال ۱۳۸۲

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جدول حقوق و دستمزد سال 82

حداقل مزد ماهانه کارگران برای سال 1382 تعیین شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تصویب شورای عالی کار، از ابتدای سال 1382 حداقل دستمزد ماهانه کارگران 853.380 ریال تعیین شد که این دستمزد نسبت به سال گذشته 75/16 درصد افزایش داشته است.

جدول حقوق و دستمزد کارگران در سال 1382
شرح مبلغ افزایش نسبت به سال گذشته
حداقل مزد ماهانه کارگران  853.380 ریال  75/16 درصد
حداقل مزد روزانه کارگران  28.446 ریال 2.166 ریال
سایر سطوح مزدی روزانه پنج درصد به اضافه چهار هزار ریال افزوده می شود.
یعنی آخرین مزد سال 81 هر یک از کارگران در عدد 05/1 ضرب و با مبلغ چهار هزار ریال جمع شود تا مزد آنان را از اول سال 82 مشخص کند
پایه سنوات (روزانه) 710 ریال  ---
پایه سنوات (ماهانه) 21.300 ریال ---
در واحدهایی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل هستند مبلغ 710 ریال برای گروه یک جدول مزد آنان است و نرخ پایه و سایرگروهها برابر جدولی که از طرف اداره کل نظارت بر نظامهای جبران خدمت اعلام  می شود، خواهد بود.
بن کالاهای اساسی (برای کارگران متاهل) ماهانه 10.000 ریال ----
بن کالاهای اساسی (برای کارگران مجرد) ماهانه 6.000 ریال ----

شرح خبر 28 اسفند 1381:

بر اساس تصویب شورای عالی کار حداقل مزد ماهانه کارگران برای سال آینده 853 هزار و 380 ریال تعیین شد و بدین ترتیب دستمزد کارگران بطور متوسط 75/16 درصد افزایش یافت.

معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال آینده حداقل مزد روزانه کارگران مشمول قانون کار از 23  هزار و 280 ریال به28  هزار و  446 ریال و مزد ماهانه از 698 هزار و 460 ریال به 853 هزار و 380 ریال افزایش یافت.        

مهندس " محسن خواجه نوری " گفت: سایر سطوح مزدی در سال 82 روزانه پنج درصد به اضافه چهار هزار ریال افزوده می شود، یعنی آخرین مزد سال 81 هر یک از کارگران در عدد 05/1 ضرب و با مبلغ چهار هزار ریال جمع شود تا مزد آنان را از اول سال 82 مشخص کند.                   

وی افزود: اگر مزد به صورت ماهانه محاسبه  می شود یعنی عنوان حقوق دارد، حقوق یک ماه در عدد 05/1 ضرب و با مبلغ 120 هزار ریال جمع شود تا حقوق سال 82 بدست آید. البته برای ماههای 31 روزه عدد ثابت به جای 120 هزار ریال 124 هزار ریال است.

معاون وزیر کار گفت: نرخ پایه سنوات برای کارگرانی که در سال 82 یکسال سابقه دارند یا یکسال از آخرین پایه آنان در سال 81 گذشته روزانه 710 ریال و ماهانه 21  هزار و 300 ریال است.

خواجه نوری افزود: در واحدهایی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل هستند مبلغ 710 ریال برای گروه یک جدول مزد آنان است و نرخ پایه و سایرگروهها برابر جدولی که از طرف اداره کل نظارت بر نظامهای جبران خدمت اعلام  می شود، خواهد بود.

وی، در مورد بن کارگری اظهار داشت: بن کارگری برای سال آینده نیز مانند سالهای گذشته، برای هر کارگر متاهل 10 هزار ریال و برای کارگران مجرد 6 هزار ریال است.

وی افزود: در مورد بن کارگری مقرر شده مذاکرات در سال 82 بین کانون عالی شوراهای اسلامی کار و کانون عالی انجمن های  صنفی کارفرمایان کشور انجام پذیرد.

خواجه نوری با بیان اینکه پیشنهاد اولیه نماینده کارگران برای افزایش دستمزد 30 درصد و کارفرمایان 15 درصد بود، گفت: دولت در این مورد پیشنهادی نداشت و منتظر نتیجه مذاکرات دو گروه بود که در بر اساس توافق طرفین میزان افزایش مزد کارگران 75/16 درصد تعیین شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2640244
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد