• ۱۳۸۳/۱۲/۲۶
  • 0k نظر «نمایش»

جدول حقوق سال ۱۳۸۴

جدول حقوق سال ۱۳۸۴

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جدول حقوق و دستمزد سال 84

حداقل مزد کارگران در سال 84 روزانه 40864 ریال تعیین ‌شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون روابط کار وزارت کار و اموراجتماعی حداقل دستمزد کارگران را برای سال آینده یک میلیون و 225 هزار و 920 ریال اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 159 هزار و 920 ریال افزایش داشته است. این مبالغ با احتساب افزایش حدود 15 درصدی میزان تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

جدول حقوق و دستمزد کارگران در سال 1383
شرح مبلغ نسبت افزایش نسبت به سال گذشته
حداقل دستمزد کارگران 1.225.920 ریال 159.920 ریال
بن ماهانه کمک های غیرنقدی کارگران  40.000 ریال 100% افزایش
پایه (سنوات)  روزانه 1022 ریال  122 ریال
ماهانه 30 هزار و 660 ریال
متوسط مزد ثابت کارگران کشور  567.690 ریال بصورت ماهانه  ---
متوسط کل دریافتیها بابت اقلام حق السعی
(حقوق، حق مسکن ،حق عائله مندی ،اضافه کاری و غیره) 
2.460.830 ریال ---
بحث در خصوص حق مسکن کارگران ادامه دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد

شرح خبر 26 اسفند 1383:

معاون روابط کار وزارت کار و اموراجتماعی حداقل دستمزد کارگران را برای سال آینده، با احتساب افزایش حدود 15 درصدی میزان تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، یک میلیون و 225 هزار و 920 ریال اعلام کرد.                                                          "محسن خواجه نوری" چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بااعلام این مطلب افزود: بن ماهانه کمکهای غیرنقدی کارگران برای سال 84 با 100 درصد افزایش، 40 هزار ریال تعیین شده است و بحث در خصوص حق مسکن کارگران ادامه دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: کارگرانی که در سال 84 یکسال سابقه کار داشته باشند و یا یک سال از آخرین پایه خدمت آنان گذشته باشد، روزانه 1022 ریال (ماهانه 30 هزار و 660 ریال) علاوه بر مزد، به آنان تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: اعطای دستمزد پایه به کارگران مشمول طرحهای طبقه بندی مشاغل با لحاظ کردن مبلغ یادشده،برای گروه یک ،طبق جدول مزد انجام می شود.

وی افزود: متوسط مزد ثابت کارگران کشور در سال 83 ، ماهانه معادل یک میلیون و 567 هزار و 690 ریال و متوسط کل دریافتیها بابت اقلام حق السعی (حقوق، حق مسکن ،حق عائله مندی ،اضافه کاری و غیره ) معادل 2 میلیون و 460 هزار و 830 ریال بوده است.                               

خواجه نوری در خصوص آخرین آمارهای بانک مرکزی در مورد شاخص تولید گفت: شاخص تولید در سال 82 در کشور به 309 رسید.(مبنای شاخص در سال 1369 مساوی 100 بود) همچنین شاخص مزد واقعی (مزد اسمی پس از تعدیل ) در این مدت از 100 به 193 افزایش یافت .   

خواجه نوری یادآور شد، شاخص بهره وری از 100 در سال 69 به 262 در سال 82 رسید.

وی تصریح کرد، روند مقایسه ای افزایش حداقل مزد و میزان رشد سالانه نشان می دهد که در دهه اول انقلاب ، افزایش حداقل دستمزد کمتر از رشد تورم بود، در دهه دوم این میزان افزایش داشت .

خواجه نوری در مورد بازنشستگی پیش از موعد کارهای سخت و زیان آور گفت: آیین نامه ای در خصوص قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان مشاغل سخت و زیان آور در حال تدوین است که از سال آینده توسط وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی اجرا خواهد شد.           

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2636343
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد