• ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
  • 0k نظر «نمایش»

جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان یک پنجم مورد نیاز

جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان یک پنجم مورد نیاز

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ظرفیت آموزش و پرورش برای جذب معلم 30 درصد نیاز است

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان یک پنجم مورد نیاز آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، رضا مرادصحرایی در نشست خبری در بندرعباس افزود: دانشگاه فرهنگیان هرمزگان از لحاظ زیرساختی نیاز به کمک دارد و این استان به سالی تقریبا دو هزار معلم جدید نیاز دارد که شمار معلمی که در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تربیت می شود سالانه کمتر از هزار نفر است.

وی افزود: حدود سه هزار دانشجومعلم در هرمزگان داریم که خروجی آن‌ها سالانه حدود ۷۵۰ معلم است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نیاز دانشگاه برای تعلیم معلم موردنیاز استان، تامین زیرساخت های آموزشی و رفاهی است، افزود: به علت محدود بودن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هرمزگان بسیاری از رتبه های برتر کنکور سراسری هرمزگان امکان راهیابی به دانشگاه فرهنگیان را ندارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده حدود ۱۳۰ نفر است که این ظرفیت نسبت به نیاز استان بسیار محدود است و با صحبت‌هایی که با استاندار هرمزگان داشته ایم آمادگی داریم این ظرفیت را به ۷۰۰ نفر برسانیم.

مرادصحرایی افزود: امروز ظرفیت آموزش و پرورش برای جذب معلم پاسخگوی ۳۰ درصد نیاز است و جذب معلم موردنیاز از طریق آزمون استخدامی صورت می گیرد و نیاز است ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سال آینده در حوزه پذیرش و گزینش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان تغییرات کیفی ایجاد می شود.

مرادصحرایی افزود: در تربیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز تغییراتی ایجاد می شود و دانشجویان باید با قبولی در آزمون جامع از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

وی گفت: شرط معدل دانشجویان نیز تغییر می یابد و برای دانشجویان علوم انسانی حداقل معدل ۱۷ و برای علوم پایه حداقل معدل 16 ملاک است.

بیشتر بخوانید؛ شرکت معلمان هرمزگانی در برنامه‌های شایستگی علمی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در خصوص جذب هیات علمی هم گفت: تامین هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 عملکرد جهشی داشت و اکنون ۸۵۰ عضو داریم که در سال جدید ظرفیت پذیرش ۵۰۰ هیات علمی جدید ایجاد کردیم.

وی گفت: به علت جذب بی رویه دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بدون توجه به زیرساخت ها در دوران کرونا، شاهد کاهش نسبت استاد به دانشجو بودیم به طوری که این نسبت در دانشگاه فرهنگیان به یک استاد به ازای ۱۱۱ دانشجو رسید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته این نسبت در افق ۱۴۰۶ به یک استاد به ازای 35 دانشجو می رسد.

به گفته مرادصحرایی، در برنامه ششم توسعه این نسبت یک به ۲۰ تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2714711
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد