• ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
  • 1k نظر «نمایش»

اولویت جذب ۱۰۰۰ نیروی توانبخشی در اولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اولویت جذب ۱۰۰۰ نیروی توانبخشی در اولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

هدف جذب هزار نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در اولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش اولویت با جذب 1000 نیروی توانبخشی می باشد.

حمید طریفی حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره کمبود نیروی انسانی در این مدارس استثنایی اظهارداشت: عمده مشکلات در حوزه نیروی انسانی در حیطه کیفیت بخشی است، بطور مثال معلمان توانبخشی، پرورشی و مشاور در این مدارس نیاز است.

وی افزود: مدارس استثنایی به هنرآموز متخصص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در رشته‌های کاردانش‌ در دوره متوسطه نیاز دارد، اکنون از آموزگاران و معلمان دوره متوسطه استفاده می‌شود و این افراد آموزش‌های لازم برای تدریس به دانش‌آموزان استثنایی را می‌بینند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عمده استخدام‌های ما در سال‌های گذشته در حوزه آموزگاران استثنایی بوده است، ادامه داد: سال گذشته هم در آخرین آزمون استخدامی ۸۶۸ نفر سهمیه داشتیم که بنا به دلایل مختلف حدود ۴۴۰نفر از این سهمیه را توانستیم جذب کنیم، علت جذب تعداد کمتر افراد هم این بود که در بسیاری از مکان‌ها یا متقاضی نداشتیم یا داوطلبان نتوانستند نمرات علمی لازم را کسب کنند و از سهمیه‌ در اختیار هم استفاده کامل نشده است.

طریفی حسینی عنوان کرد: اکنون کارهای اساسی‌تری در حال انجام است که شیوه‌های جذب متفاوت شود اما در این شرایط برای ما مهیا شده که در حوزه‌های نیروهای کیفیت بخشی به‌ویژه توانبخشی از چند روش کمبود نیروی انسانی را رفع کنیم.

وی یادآورشد: در این راستا تفاهمی با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته که دانشجویان سال سوم رشته‌های توانبخشی در دانشکده‌های توانبخشی با اولویت گفتار درمانی و کار درمانی، سال آخر تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند و یک دوره مشترک در این خصوص تعریف شود که ما بتوانیم از این طریق نیروهای فارغ التحصیل کشور را جذب کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون مکاتبات و پیگیری‌ها برای اجرایی شدن این تفاهم نامه انجام شده است و همینطور این قول را گرفته‌ایم که در اولین آزمون استخدامی ماده ۲۸، هزار نفر نیرو توانبخشی را بتوانیم از این طریق در این فراخوان اعلام و در آزمون جذب کنیم.

طریفی حسینی اظهار کرد: این برای اولین بار است که پس از چند سال نیروی توانبخشی جذب می‌کنیم و علت جذب نشدن در این چندسال هم این است که این‌ افراد باید در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان تعریف می‌شدند که تاکنون نشدند، اکنون کار حقوقی این موضوع انجام شده تا این شرایط فراهم شود.

وی افزود: توقع داریم که اگر این برنامه اجرا شود در اولین آزمون حدود هزار نفر با توجه به تعداد متقاضیان جذب شوند و از سوی دیگر دانشجویان سایر دانشگاه‌ها را هم بکارگیریم تا به تدریج این کمبود جذب شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع اگر سالانه ۵۰۰ نیروی توانبخشی از سایر دانشگاه‌ها را همراه با هزار نفر در آزمون استخدامی جذب کنیم، مشکلی از نظر کمبود نیرو وجود نخواهد داشت.

طریفی حسینی افزود: مشکلات کمبود نیروهای پرورشی و مشاور هم با توجه به سهمیه در آموزش و پرورش، بخشی هم به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2675220
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k