• ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

جهاد دانشگاهی آمادگی آموزش تخصصی به سربازان را دارد

جهاد دانشگاهی آمادگی آموزش تخصصی به سربازان را دارد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تشریح اقدامات جهاددانشگاهی در طرح مهارت آموزی سربازی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی ارائه آموزش های مهارتی به کارکنان وظیفه حین خدمت و سربازان نخبه را دارد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حسن مسلمی نائینی در ششمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به تشریح اقدامات جهاددانشگاهی در طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح پرداخت.

وی با تشریح اقداماتی که تا کنون در این طرح توسط جهاد دانشگاهی انجام‌شده است گفت: برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های عمومی (مهارت‌های زندگی، سواد رسانه، مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی، مبانی حقوق و سواد مالی (تفاهم‌نامه‌ای این نهاد با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان به امضا رسانده است.

مسلمی نائینی از تشکیل تیم اجرایی در ستاد و واحدهای استانی جهاد دانشگاهی؛ برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مدیران وزارت ورزش و جوانان، قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی و فرماندهان نظامی و انتظامی در سطوح ملی و استانی و شناسایی اساتید و خبرگان حوزه روانشناسی، مشاوره، کارآفرینی و اشتغال به‌عنوان دیگر اقدامات نام برد و گفت: تدوین، تصویب و ابلاغ سرفصل دوره‌های آموزشی، دستورالعمل به‌کارگیری مدرسان، آیین‌نامه صدور مدارک پایان دوره، دستورالعمل ارزیابی دوره‌ها، دستورالعمل فرایند مستندسازی و گزارش دهی و تدوین و چاپ دو عنوان کتاب برای استفاده در مراکز رزم مقدماتی از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جهاد دانشگاهی، رییس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا در سرفصل‌ها و شیوه اجرا بازنگری شد، ادامه داد: اجرای این طرح در استان‌های توسط ستاد معاونت آموزشی جهاددانشگاهی به‌طور مورد مدام پایش قرار گرفت.

وی افزود: تهیه و تدوین شیوه‌نامه اجرایی پیشنهادی برای آموزش مهارت‌های تخصصی ویژه کارکنان وظیفه ؛ برگزاری جلسات هم‌اندیشی جهت بررسی مشکلات با حضور مدیران و کارشناسان ادارات کل ورزش و جوانان و فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی استان‌ها و بازنگری مستمر دوره‌ها، سرفصل‌ها و شیوه‌نامه اجرایی به‌منظور بهبود عملکرد به همراه نظرسنجی از شرکت‌کنندگان و تهیه گزارش‌های مدیریتی مورد نیاز از اقدامات جهاد دانشگاهی در این طرح است.

مسلمی نائینی با اشاره اینکه اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به مدت ۸۰ ساعت به‌صورت حضوری برگزار شد، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، از اردیبهشت ۱۴۰۰ تغییراتی در شیوه‌ ارائه آموزش‌ها انجام و دوره‌های آموزشی به شکل مکاتبه‌ای ـ حضوری و ۴۸ ساعته برگزار شد.

وی افزود:‌ با هماهنگی‌های انجام‌شده دو عنوان کتاب منتشرشده با عناوین «مهارت‌های عمومی اشتغال» و «مهارت‌های عمومی زندگی» ضمن تلخیص، به یک جلد کاهش یافت و در اختیار کارکنان وظیفه نیروهای مسلح قرار گرفت.

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در ۱۶ استان ۱۱۹ هزار و ۸۲۹ نفر از کارکنان وظیفه در این طرح آموزش دیدند، ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۲ هزار ۴۳۵ نفر و ۶ ماه اول امسال نیز ۶۴ هزار و ۲۹۲ نفر از کارکنان وظیفه در ۱۸ استان از آموزش‌های جهاد دانشگاهی استفاده کردند.

رییس جهاددانشگاهی با ارائه پیشنهاداتی به قرار گرفتن دوره‌های آموزشی در ریشه برنامه‌های مراکز رزم مقدماتی، برگزاری دوره‌ها به‌صورت حضوری و تسریع در ابلاغ سالانه ظرفیت‌ها در جهت بهره‌گیری حداکثری از توان آموزشی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی لازم را برای طراحی و ارائه آموزش‌های تخصصی برای کارکنان وظیفه در حین خدمت؛ مشارکت در اجرای طرح هدایت شغلی کارکنان وظیفه؛ مشارکت در آموزش مربیان ارائه‌دهنده آموزش‌های عمومی و تخصصی؛ مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای رویدادهای کارآفرینی و استارت آپی؛ مشارکت در طراحی و ایجاد مراکز نوآوری سرباز و تدوین دوره‌های تخصصی و مهارتی و ارائه آموزش‌های تخصصی برای سربازان نخبه را دارد.

ششمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه که دوشنبه ۱۷ مهرماه با حضور مقامات کشوری و لشکری در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار خدمت سربازی

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2795372
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد