• ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
  • 1k نظر «نمایش»

خبر اعطای وام اشتغال به سربازان خدمت وظیفه

خبر اعطای وام اشتغال به سربازان خدمت وظیفه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

نگاهی به مهارت آموزی سربازان خدمت وظیفه

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس وقت اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای سربازانی که خود اشتغالی میکنند 350 میلیون و برای سربازان کارآفرین 4 میلیارد وام اشتغال اعطا می شود.

نخستین بار ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ بود که سردار موسی کمالی رئیس وقت اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی به منظور تخصصی شدن سربازی خبر داد و اعلام کردند که سربازانی که مهارت‌های تعیین شده را فرابگیرند می‌توانند از امتیازاتی نظیر کسر خدمت و استفاده از مرخصی استفاده کنند.

بر اساس تصمیمات اخذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی (با عنوان سرباز ماهر) قرار شد که در آن کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود. در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه ریزی‌های لازم برای تحقق این مهم انجام شد.

همچنین در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با به‌کارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی هستند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.

حال بعد از گذشت ۶ سال از این طرح و آزمون و خطاهایی که در عملیاتی شدنش انجام شده است به سراغ سردار موسی کمالی دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح رفته‌ایم تا صفر تا صد عملیاتی شدن طرحی که جز ایجاد اشتغال برای سربازان دغدغه دیگری ندارد را بررسی کنیم.

سردار کمالی در این باره به خبرنگار مهر گفت: وظایف قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در دو حوزه است یکی همایش و دیگری ایجاد تسهیلات لازم برای اشتغال جوانان؛ که در حوزه اشتغال سال گذشته (سال ۱۴۰۰) حدود ۲ هزار میلیارد تسهیلات پیش بینی شده بود تا به سربازان وام بدهیم که تنها بخشی از آن محقق شد.

وی افزود: امسال مبلغ وام حدود ۵ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است که سود آن ۴ درصد است و ۱۸ بانک عامل اقدام به پرداخت این وام می‌کنند که البته سهم استان‌ها مشخص شده و مبالغ بین استان‌های کشور تقسیم شده است و هر استان می‌داند که چقدر برای پرداخت وام سهمیه دارد و به کدام بانک باید آن را ارجاع دهند.

دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بازپرداخت این وام‌ها ۷ ساله است و تفاوتی که با سال قبل دارد این است که در سال گذشته سربازان نمی‌دانستند کجا باید ثبت نام‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: اما امسال پلیس +۱۰ برای ثبت درخواست وام اشتغال زایی پیش بینی شده است و سربازان منقضی از خدمت سال ۹۷ به بعد یعنی هرکسی که از اول فروردین ماه سال ۹۷ از خدمت ترخیص شده و گواهی مهارت دارد و دوره مهارتی را طی کرده است می‌تواند این وام را دریافت کند.

به گفته سردار موسی کمالی وام اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل تغییراتی دارد، بر اساس این تغییرات اگر کسی قبل از خدمت یا حین خدمت یا بعد از خدمت هم دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشد هم می‌تواند به سراغ این وام بیاید و آن را دریافت کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مبلغ وام برای هر سرباز چه رقمی است، گفت: مبلغ آن ۳۵۰ میلیون برای سربازانی که خود اشتغالی دارند و ۴ میلیارد تومان برای سربازانی که کارآفرین هستند و می‌توانند دو یا بیشتر افراد را شاغل کنند. تمامی سربازانی که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده‌اند می‌توانند این وام را دریافت کنند و به صورت قرض‌الحسنه در مدت ۷ سال بازپرداخت کنند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با اشاره به اینکه ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت وام را به مدیران هر استان واگذار کرده است، گفت: تمامی موارد به صورت استانی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بدانیم چقدر از برنامه‌ها و اهداف محقق شده‌است؛ برنامه‌ریزی شده است تا ۳۱ استان را مورد بازدید قرار دهیم و بر روند کار نظارت داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2648530
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k