• ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
  • 0k نظر «نمایش»

خبر ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی تا پایان سال

خبر ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی تا پایان سال

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ایجاد 90 هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی تاکنون

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری دانشجو، معاون اشتغال وزارت کار گفت: هدف گذاری شده است تا پایان سال 150 هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی ایجاد شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشور‌ها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است.

کشور چین توانست بعد از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بزرگی از جمله جنگ جهانی دوباره به اقتصاد خود رونق ببخشد. اما چگونه؟ در این کشور نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی بر همگان آشکار است.

در کشور استرالیا هم نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی کاملا بارز است. از هر سه نفر استرالیایی یک نفر به طور مرتب در خانه کار می‌کند.

کشور ایتالیا هم از جمله کشور‌هایی بود که توانست از طریق مشاغل خانگی نرخ بیکاری را کاهش دهد. تا دو دهه قبل هم کشور ایتالیا با یک نرخ بیکاری ۲۲ درصدی مواجه بود. اما با ایجاد و توسعه طرح‌های مشاغل خانگی بیکاری در این کشور به زیر ۱۲ درصد رسید.

در ایران پس از مطرح شدن بحث توسعه مقاومتی، یکی از راهکار‌های رسیدن به این هدف توجه به مشاغل خانگی و حمایت از این بخش عنوان شد. اما از لحاظ آماری هنوز هم ایران نسبت به کشور‌های توسعه یافته، سهم کمتری از مشاغل خانگی را به خود اختصاص می‌دهد. به طوریکه این رقم در کشور‌های آمریکا، استرالیا و انگلیس بین ۹ تا ۱۱ درصد، ولی در کشومان ایران آمار اشتغال در خانه در حدود ۳ الی ۴ درصد اعلام شده است. از لحاظ شاخص تولید ناخالص داخلی که یک شاخص مهم در سنجش پیشرفت اقتصادی کشورهاست هم در ایران تنها میزان ۲.۲ درصد از حجم تولید ناخالص داخلی به بخش مشاغل خانگی اختصاص دارد.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل از محل طرح مشاغل خانگی هدف‌گذاری شده بود، گفت: در عمل ۱۰۳ هزار کد ملی برای طرح مشاغل خانگی در سال قبل ضبط شد. این رقم در واقع ۱۰ درصد از مشاغل ایجادی در سال گذشته را شامل می‌شد.

وی افزود: امسال هدف‌گذاری شده است که ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی ایجاد شود که تاکنون در هشت ماه سال جاری ۹۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به هدف‌گذاری ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی نائل شویم.

کریمی بیرانوند در مورد منابع مورد نیاز برای ایجاد اشتغال خانگی اظهار داشت: منابع این بخش سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان بود که امسال با ۳۳ درصد افزایش ۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، اما همانطور که گفتم، چون عملکرد طرح مشاغل خانگی تا آبان ماه مناسب بود و درصد جذب اعتبار خوب بود با همکاری بانک مرکزی اعتبارات جدیدی اضافه شد و سقف اعتبارات مشاغل خانگی به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته وی، از مجموع اعتبارات در نظر گرفته ایجاد اشتغال در سال جاری ۶۵ درصد منابع برای مشاغل خانگی در زمینه مشاغل مستقل و پشتیبان جذب شده است.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار مشاغل خانگی

منبع: خبرگزاری دانشجو

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2815952
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد