• ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
  • 0k نظر «نمایش»

خبر جذب ۱۲۴ هیات علمی نخبه در دانشگاه تربیت مدرس

خبر جذب ۱۲۴ هیات علمی نخبه در دانشگاه تربیت مدرس

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جذب 124 نخبه در دانشگاه تربیت مدرس در طی پنج سال اخیر

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: در طی پنج سال اخیر، 124 نخبه در دانشگاه تربیت مدرس جذب شده اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس، درباره ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به این دانشگاه جهت تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارمندان) در روز دوم اسفند ماه سال گذشته به امضا رسید.

 دانشجو گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران، این دانشگاه در هر زمینه‌ای که شهرداری نیاز علمی داشته باشد، به آن کمک می‌کند.

وی یادآور شد: اجرای پروژه‌ای در این ابعاد و بزرگی که بحث ساخت ۳ تا ۵ هزار واحد مسکونی در آن مطرح است، به طور متوسط حدود ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد. مهم این است که با یک روال منطقی و علمی آغاز شود و امیدواریم که این کار هرچه سریعتر عملیاتی و کلنگ آن بر زمین زده شود. بر همین اساس با شهردار تهران نشست‌هایی را برگزار کردیم تا بتوانیم در چندماه آینده آن را عملیاتی کنیم.

دانشجو، با بیان اینکه ساخت مسکن توسط دانشگاه و در اختیار گذاشتن زمین برای این کار در راستای برنامه جهش تولید مسکن صورت می‌گیرد، افزود: این ۳ تا ۵ هزار واحد مسکونی بخشی از ۶۵ هزار واحد مسکونی است که با شهرداری تهران و سازمان اوقاف تفاهم‌نامه آن را امضا کردیم و احتمالا برای ساخت این واحدها سازمان اوقاف هم به نوعی دخیل خواهد بود.

دانشجو اظهار داشت: شهردار تهران وظیفه خود می‌داند که مسکن همه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه‌های تهران را تامین کند. به هر صورت سرمایه‌گذاری و ساخت برعهده شهرداری است و آورده ما هم زمین و علم و توان برای کارهایی است که شهرداری می‌خواهد انجام دهد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: برای آنکه نخبگان مهاجرت نکنند، باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که یکی از آنها تامین مسکن آنها است؛ بنابراین دنبال این هستم که مسکن همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و به ویژه نخبگان را تامین کنیم.

وی با اشاره به طرح ساخت مسکن برای اساتید دانشگاه گفت: مهاجرت اعضای هیأت علمی دانشگاه روند عجیب و غریبی داشت و حداقل ماهی یک یا دو درخواست مهاجرت داشتیم اما در دوماه گذشته این روند متوقف شده و ما حتی یک نفر درخواست مهاجرت نداشتیم.

دانشجو با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۱۲۴ هیأت علمی جدید از نخبگان خوب کشور در این دانشگاه استخدام کردیم، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ نخبه هم مهاجرت کرده‌اند البته طبق آمار ورود نخبگان به کشور نسبت به خروج آنها بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد نخبگان در دانشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: امیدواریم که برای همه نخبگان این امکان فراهم شود، البته برای رشد نخبگان بستری لازم است که توسط یاوران علمی (کارمندان) باید ایجاد شود؛ بنابراین امیدواریم که این بستر در این طرح دیده شود و بخشی از نیازهای آنها هم برطرف شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه، این اقدام دانشگاه در ساخت مسکن را الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: این اقدام دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه پیشتاز در امر واگذاری مسکن به اعضای هیأت علمی و کارکنان، بازتاب‌های مثبتی در میان سایر دانشگاه‌ها داشته و سبب شده دیگر دانشگاه‌ها در این مسیر گام بردارند و در جهت ساخت و واگذاری مسکن به اعضای هیئت علمی و کارمندان خود پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2730146
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد