• ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
  • 0k نظر «نمایش»

خبر جذب ۳۵۰۰ نخبه دربخش‌های دولتی‌ و خصوصی

خبر جذب ۳۵۰۰ نخبه دربخش‌های دولتی‌ و خصوصی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

استخدام نخبگان در دولت سیزدهم 3 برابر افزایش یافته است

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان از جذب 3500 نخبه دربخش‌های دولتی‌ و خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، بنیاد ملی نخبگان برای جذب افراد نخبه و استعدادهای برتر در سراسر کشور برای استخدام در بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی اخیرا ۲ فراخوان منتشر کرد.

در فراخوان نخست که اخیرا توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد و سومین فراخوان این مجموعه در ۲ سال گذشته برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی محسوب می شود، متقاضیان فرصت داشتند تا در بازه زمانی ۳۰ دی ماه تا ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.

این بنیاد پیش از این نیز در سال ۱۴۰۱ در دو فراخوان نسبت به ثبت نام نخبگان برای جذب در دستگاه های اجرایی اقدام کرده بود به طوریکه نخستین فراخوان ۲۵ اردیبهشت تا دهم خردادماه و دومین فراخوان نیز از اول شهریور تا ۱۵ شهریور سال گذشته اطلاع رسانی شده بود.

با این حال امسال بنیاد ملی نخبگان در اقدام جدیدی و در راستای بهره‌مندی بخش خصوصی از ظرفیت نخبگان از طریق جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه، اقدام به برگزاری نخستین فراخوان جذب استعدادهای‌برتر و نخبگان در بخش خصوصی کرده است.

برخلاف سامانه استخدام دولتی که ثبت نام در آن ۱۸ بهمن ماه به پایان رسید، سامانه نام نویسی نخبگان برای جذب در بخش خصوصی تا ۳۰ بهمن ماه جاری برای ثبت نام متقاضیان باز است.

راهبردهای اصلی بنیاد ملی نخبگان در اجرای این فراخوان، در واقع شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر در مقاطع مختلف و جذب آنها در نهادهای فناورانه کشور است.
متقاضیان واجد شرایط در این بخش می توانند به منظور استفاده از تسهیلات استخدام تا ۳۰ بهمن ماه جاری جهت تشکیل یا تکمیل پرونده و ثبت درخواست به سامانه ثبت‌نام مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

برای آشنایی بیشتر نخبگان با چگونگی استخدام، میزان ظرفیت و زمان نهایی شدن استخدام ها و اینکه قرار است در کدام دستگاه های اجرایی مشغول به کار شوند با معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان به گفت و گو نشسته ایم.

یاسین کیخا در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، هدف ازاین فراخوان ها را اشتغال هرچه بیشتر نخبگان و ایجاد فرصت تحقیق و پژوهش طبق ماموریتی که برعهده بنیاد ملی نخبگان گذاشته شده بحث اشتغال وایجاد فرصت تحقیقات مداوم برای نخبگان بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مجموعه بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد.

وی به دو فراخوان اعلام شده برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی و همچنین شرکت های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو فراخوان را در طول یک ماه اخیر برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی و همچنین جذب در شرکت های خصوصی و دانش بنیان آماده واجرایی کردیم.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه مجوز استخدامی برای فراخوان جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی یا دولت توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده است، افزود: دومین فراخوان جذب در شرکت های خصوصی و دانش بنیان است که این بخش نیاز به مجوز ندارد و مراحل آن بدنبال مذاکره با شرکت های خصوصی و ظرفیت سنجی در حال انجام است.

کیخا به اعلام سومین فراخوان جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی در دو سال گذشته اشاره کرد و اظهار اشت: این فراخوان از ۳۰ دی تا ۱۸ بهمن اطلاع رسانی شد و برهمین اساس سه هزار و ۲۰ شغل در سامانه بنیاد ملی نخبگان بارگذاری شد و متقاضیان نخبه در تاریخ مذکور فرصت داشتند ضمن مراجعه به این سامانه و مطالعه این کد شغل ها و شرایط احراز از دفترچه اختصاصی سه اولویت شغلی خود را انتخاب کنند.

آموزش و پرورش دارای بیشترین ظرفیت استخدام نخبگان در بین دستگاه های دولتی

اما درحالی که مراحل استخدامی یک هزار نفر از ۱۳۸۰ نفر توسط بنیاد ملی نخبگان در فراخوان های اول و دوم سال گذشته این مجموعه به پایان رسیدهاست، این بنیاد به تازگی با صدور دو فراخوان دیگر درصدد معرفی ۳۵۰۰ نخبه به دولت و همچنین بخش خصوصی برای اشتغال استعدادهای برتر کشور است.

به طوری که قرار است بدنبال این دو فراخوان اخیر تعداد ۳ هزار و ۲۰ نخبه در دستگاه های اجرایی مربوط به دولت و ۴۸۰ نفر نیز به شرکت های خصوصی اعم از شرکت های فناور و همچنین شرکت های بزرگ بخش خصوصی جذب شوند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به این سوال که بیشترین جذب نخبگان قرار است در چه دستگاهی رقم خورد با بیان اینکه کدشغل‌های ۱۵ دستگاه دولتی را احصاء کرده ایم، تصریح کرد: در این بین بیشترین کدشغل‌ها مربوط به وزارت آموزش و پرورش با حدود ۸۰۰ ظرفیت شغلی است.

کیخا ادامه داد: پس از آموزش و پرورش دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۴۰۰ کدشغل و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با ۲۰۰ ظرفیت شغلی بیشترین جذب نخبگان را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ثبت نام در درگاه دانا برای نام نویسی نخبگان برای جذب در دستگاه های اجرایی ۱۸ بهمن ماه به پایان رسید، خاطرنشان کرد: نخبگان می توانستند از میان سه هزار و ۲۰ کدشغل اعلام شده حداکثر تا سه کدشغل دستگاه های اجرایی را در مناطق مختلف کشور برای استخدام انتخاب کنند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: البته با پیگیری های بعمل آمده تاکنون در فراخوان چهارم جذب در دستگاه های اجرایی که در سال ۱۴۰۳ خواهد بود تعداد هشت دستگاه دولتی دیگر کدشغل های خود را برای جذب نخبگان اعلام می کنند.

فرآیند جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی سه مرحله ای بدون آزمون کتبی

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به این سوال که فرآیند جذب نخبگان در دستگاه های دولتی به چه شکل خواهد بود نیز تصریح کرد: این فرآیند تا هنگام معرفی به گزینش سه مرحله ای خواهد بود.

کیخا با بیان اینکه دو مرحله از این فرآیند جذب در اختیار بنیاد ملی نخبگان است و و امتیازدهی آن توسط این بنیاد خواهد بود، مرحله نخست را بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه دانا و بررسی و ارزیابی رزومه متقاضیان و امتیازدهی به آنان توسط کارگروه بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد و افزود :در این مرحله تعدادی از افراد دارای حائز شرایط وارد مرحله دوم می‌شوند.

وی یادآور شد: در مرحله دوم نیز کانون های ارزیابی بنیاد ملی نخبگان وارد عمل می شوند، در کانون‌های ارزیابی با استفاده از ابزارهای سنجشی موجود از جمله مصاحبه مواردی همچون تیپ شخصیتی، توانمندی های فکری و روحی فرد نخبه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

چه تعداد نخبه برای جذب دردستگاه های دولتی ثبت نام کرده اند؟

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان همچنین در پاسخ به این پرسش که در فراخوان سوم بنیاد ملی نخبگان برای جذب دردستگاه های اجرایی چند نفر ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار نخبه نام نویسی کرده اند که از این بین مدارک ارائه شده ۲۲ هزار نفر کامل بوده است.

کیخا تصریح کرد: تمامی مراحل تعیین شایستگی های نخبگان برای جذب در دولت تا مرحله معرفی به گزینش برای دریافت کد استخدامی بدون برگزاری هرگونه آزمون کتبی است.

افزایش ظرفیت شغلی به ۳۵۰۰ کدشغل

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در ادامه در خصوص جذب نخبگان در شرکت های خصوصی نیز گفت: این برنامه با تعامل با شرکت های خصوصی بواسطه پارک های علم و فناوری و بواسطه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای تعیین ظرفیت جذب شرکت ها شروع شد و این نخستین فراخوان متمرکز جذب نخبگان در شرکت های خصوصی است.

کیخا گفت: پیش از این شرکت های خصوصی برای معرفی نخبگان برای جذب به بنیاد ملی نخبگان مراجعه می کردند و جسته و گریخته افراد مورد نیاز و تخصص های مورد نیاز به آنها معرفی می شد.

معاون بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: البته این نخستین بار است که به صورت متمرکز ظرفیت های جذب نخبگان در بخش خصوصی تجمیع و در یک فراخوان اعلام شده است به طوریکه استعدادهای برتر کشور از بین شرکت های مختلف بخش خصوصی حق انتخاب خواهند داشت.

کیخا تصریح کرد: در این بخش نیز حدود ۴۸۰ کد شغل مشخص شده که با سه هزار و ۲۰ کد شغل دستگاه های اجرایی حدود سه هزار ۵۰۰ کد شغل در یک ماه اخیر در سامانه بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است، در مجموع به ۳۵۰۰ ظرفیت شغلی افزایش یافته است.

وی به اعلام فراخوان جذب نخبگان در شرکت های بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: برهمین اساس ۴۸۰ کد شغل در فراخوانی که دو بار نیز تمدید شده است و ۳۰ بهمن ماه جاری آخرین مهلت ثبت نام است، برای نام نویسی نخبگان اعلام شده است.

مکانیزم جذب نخبگان در بخش خصوصی با همراهی معاونت علمی و پارک های علم وفناوری

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به این سوال که مکانیزم انتخاب و معرفی نخبگان برای جذب در شرکت های خصوصی به چه شکلی خواهد بود، توضیح داد: این کار بر اساس تعامل با معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک های علم و فناوری و همچنین ارزیابی بنیاد ملی نخبگان از سطح شرکت ها خواهد بود.

کیخا افزود: چراکه برای بنیاد ملی نخبگان این مسئله شکل و کیفیت نگهداشت نیروی انسانی در شرکت های خصوصی، چگونگی فعالیت واحدهای تحقیق و توسعه این مجموعه ها و توانمندی آنها در پرداخت حقوق و مزایا به فرد نخبه مهم محسوب می شود.

وی درعین حال یادآور شد: البته ممکن است افرادی برای جذب در دستگاه های دولتی ثبت نام کرده باشند اما در ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد ملی نخبگان تشخیص داده شود که این فرد به لحاظ شخصیتی و توانمندی و ریسک پذیری و تاب آوری بالا مناسب بخش خصوصی هستند و در اینجا هدایت فرد به سمت بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار استخدام نخبگان

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2839670
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد