• ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
  • 0k نظر «نمایش»

خبر کمبود مراقب سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری

خبر کمبود مراقب سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مدارس چهارمحال و بختیاری با کمبود مراقب سلامت مواجه است

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از کمبود مراقبان سلامت در مدارس استان خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه سلامت، ۵۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز توسط مراقبان سلامت در مدارس در زمینه معاینه مقدماتی سنجیده خواهند شد، از طرفی ۳۲ هزار سفیر سلامت و ۸۵ مراقب سلامت به صورت تخصصی در مدارس استان فعالیت دارند گرچه کمبود مراقب سلامت در مدارس استان وجود دارد.

فخرالدین اسدی ۲۵ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های امسال طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه‌های منابع انسانی، فضا و تجهیزات ورزشی و ارائه و تولید محتوایی برنامه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه معلم محور تحول برنامه‌هاست، افزود: اولین دوره توانمندسازی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه برای ۹۰۰ نفر از معلمان در مناطق مختلف استان در حال اجراست، همچنین توانمندسازی آموزشی مدیران و معلمان با طرح‌های حوزه تربیت‌بدنی اجرایی می‌شود، هر چه مدیران توانمند شوند کارهای حوزه تربیت بدنی آسان‌تر خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص فضا و تجهیزات ورزشی سیستم آموزش و پرورش، تصریح کرد: مرحله نخست طرح شهید سلیمانی با اولویت مناطق محرم استان اجرا شد که در این طرح ۷۰ پروژه در استان تعریف شد و اجرای این پروژه‌ها منجر به افزوده شدن ۳۴ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان بود.

اسدی ادامه داد: در قالب طرح شهید سلیمانی ۴۷ چمن مصنوعی در استان افتتاح شد و ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی با ۱۱ سالن ورزشی در استان ایجاد شد، البته زمین‌های ساحلی برای برخی ورزشی‌ها در بن اجرایی شد.

وی گفت: در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی قرار است ۷۰ پروژه در دستور کار قرار گیرد که تاکنون ۱۳ پروژه چمن مصنوعی در استان آغاز شده است، البته عمر مفید چمن‌ها پنج تا هفت سال است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به طرح شهید خرازی، تصریح کرد: سال گذشته این طرح اجرایی شد اما امسال طرح گسترده‌تر شده و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان از اول آبان‌ماه آغاز خواهد شد.

اسدی اجرای طرح امیدستان ورزش، نواخته شدن زنگ ورزش در مدارس استان، کلنگ‌زنی مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، اجرای مسابقات ورزش فرهنگیان، تکریم پیشکسوتان حوزه تربیت بدنی و سلامت، پیاده‌روی خانوادگی در مناطق ۱۷ گانه استان، اجرای نظام جامع استعدادیابی برای مقاطع تحصیلی مختلف، افتتاح کانون تندرستی و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف را از جمله برنامه‌های هفته تربیت بدنی در حوزه آموزش و پرورش برشمرد و گفت: امسال چهلمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر و سی‌وچهارمین دوره مسابقات دختران در رشته‌های مختلف و با افزوده شدن رشته‌های رزمی و دوچرخه‌سواری برگزار خواهد شد که برگزاری این مسابقات به میزبانی چهارمحال و بختیاری پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد:در حوزه سلامت، ۵۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز توسط مراقبان سلامت در مدارس در زمینه معاینه مقدماتی سنجیده خواهند شد، از طرفی ۳۲ هزار سفیر سلامت و ۸۵ مراقب سلامت به صورت تخصصی در مدارس استان فعالیت دارند گرچه کمبود مراقب سلامت در مدارس استان وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری در مدارس دخترانه استان، بیان کرد: این طرح به صورت رایگان برای ۴۶ هزار نفر از دانش‌آموزان از اول آبان‌ماه اجرایی و با رضایت والدین این توزیع انجام می‌شود.

اسدی افزود: سال گذشته دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در مدارس نوشته و برای مسئولان بوفه آموزش‌هایی در این زمینه گذاشته شد که در این راستا پایگاه‌های توزیع کننده تغذیه ناسالم پلمب شدند، امسال نیز قرار است دستورالعمل اصلاح شود اما شبکه بهداشت و کارشناسان و مراقبان سلامت در مدارس برفروش تغذیه سالم نظارت دارند.

وی یادآور شد: قرار است طرح دادرسی امسال نیز همچون سال گذشته در ۲۰۰ آموزشگاه استان اجرا شود، همچنین قرار است طرح مشارکتی با محیط‌زیست و منابع طبیعی استان اجرا شود که  تفاهم‌نامه آن منعقد خواهد شد و در این طرح ۸۵۱۰ نفر شرکت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری توضیح داد: یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات بهداشتی مورد نیاز مدارس استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی جذب شده که وسایل مورد نیاز بهداشتی خریداری و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

اسدی اضافه کرد: مجموع سرانه فضای ورزشی سرپوشیده و روباز حوزه آموزش و پرورش استان ۰.۴۵ مترمربع بوده که کمی از سرانه کشوری پایین‌تر است.

به گفته وی، همه شهرها و روستاهای استان دارای سالن ورزشی نیست که به دنبال انجام آن هستیم، از طرفی آموزش و پرورش استان ۷۸ سالن ورزشی را در اختیار دارد، همچنین سال گذشته برای خرید تجهیزات ورزشی براساس سرانه فضای دانش‌آموزی، تعداد دانش‌آموز و محرمیت یک میلیارد تومان اعتبار به حساب مدارس و مناطق استان واریز شد.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری فقر حرکتی در میان دانش‌آموزان جامعه وجود دارد، به طوری‌که بحث چاقی از سطح متوسطه اول و دوم به سطح ابتدایی رسیده و باید فعالیت‌های ورزشی در مدارس افزایش یابد.

اسدی بیان کرد: بیشتر فضای مدارس غیر دولتی خانه استیجاری بوده که امکانات و فضای ورزشی لازم را ندارد و مجبورند از فضاهای ورزشی خارج از مدرسه استفاده کنند که به دلیل اختصاص ندادن اعتبار برای حفظ و نگهداری سالن‌ها، مبلغ کمی توسط دانش‌آموزان پرداخت می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: تعامل خوبی میان دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش وجود دارد، به طوری‌که در مناطق دوردست استان همچون خویه چمن مصنوعی قرار است توسط بسیج سازندگی انجام شود، همچنین برای نخستین بار با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای اولین بار لیگ ورزش دانش‌آموزی در استان اجرا خواهد شد.

اسدی در خصوص توزیع شیر رایگان در مدارس، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک نوبت توزیع شیر انجام شد و امسال تاکنون دستورالعمل توزیع شیر برای استان‌ها ارسال نشده اما قرار است در هفته یک تا دو وعده توزیع صورت گیرد.

مشاهده صفحه جامع استخدام مربی بهداشت مدارس

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2797921
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد