• ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
  • 0k نظر «نمایش»

خبر کمبود نیرو در اورژانس اجتماعی کشور

خبر کمبود نیرو در اورژانس اجتماعی کشور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

130 شهر اورژانس احتماعی ندارند!

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت ک در حال حاظر اورژانس اجتماعی کشور با کمبود نیرو مواجه است.

«محمدرضا حیدرهایی» سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره لایحه اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی از سال ۷۸ راه‌اندازی شده و شروع به ارائه خدمات در این زمینه کرد. در این سال‌ها نیز هم نوع و بُعد خدمات و گستردگی ارائه خدمات در اقصی نقاط کشور گسترش فراوانی داشته است و در حال حاضر ضریب نفوذ خط ۱۲۳ در کل کشور پوشش داده می‌شود و در هر نقطه کشور که با خط ۱۲۳ تماس بگیرید، همکاران من پاسخگو بوده و در صورت لزوم نزدیک‌ترین مرکز اورژانس اجتماعی برای مداخلات اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: اما آنچه که طی این سال‌ها لازم به نظر می‌رسد، این است که ساختار اورژانس اجتماعی هم از نظر لجستیک کار یعنی مراکز، خط تماس، ماشین‌ها و همچنین از نظر نیروی انسانی باید تغییر کند. در لایحه‌ای که به مجلس در خصوص ساختار و وظایف اورژانس اجتماعی پیشنهاد داده شد، قصد داریم اولا لجستیک اورژانس اجتماعی اصلاح شود و دولت در تقویت لجستیک به ما کمک کند. همچنین به دنبال این هستیم سقف همه دستگاه‌هایی که موظف هستند به اورژانس کمک کنند در لایحه مشخص شود.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تنظیم این لایحه یک الی دو سال زمان برد، تصریح کرد: این لایحه پس از تنظیم، تقدیم کمیسیون اجتماعی دولت شد. یک الی دو بار این لایحه رفت و برگشت و یک سری اصلاحات روی آن انجام شد. در حال حاضر این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت گیر کرده است و یک سری مباحث از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده است از جمله اینکه یک سری از وظایف که در لایحه برای اورژانس اجتماعی دیده شده است می‌تواند طبق آیین‌نامه ابلاغ شود و یک سری از وظایف هم باید در صحن مجلس و در آنجا تصمیم‌گیری شود. درخواست ما از کمیسیون اجتماعی دولت این است که در تسریع تصویب و ابلاغ لایحه قانونی ساختار و وظایف اورژانس اجتماعی به ما کمک کنند.

حیدرهایی درباره مراکز اورژانس اجتماعی گفت: با توجه به اینکه نوع آسیب‌های اجتماعی هر روز در حال تغییر و مدل آسیب‌های اجتماعی در حال گسترش است و باید نوع مداخلات هم تغییر کند، ما با کمبودهایی نیز مواجه هستیم. اورژانس اجتماعی در حال حاضر در کشور از ۱۲۰ دستگاه خودروی غیردولتی استفاده می‌کند یعنی این خودروها به صورت استیجاری و خرید خدمت در اختیار اورژانس اجتماعی هستند و قاعدتا از نظر علمی کار درست نیست.

وی ادامه داد: با کمک دولت و همکاری سازمان برنامه تا پایان سال ۱۶۰ دستگاه خودرو به ناوگان اورژانس اجتماعی اضافه خواهد شد و ما در حال حاضر منتظر ابلاغ این اعتبارات هستیم یعنی همه کارها و مصوبات انجام شده است و وزارت اقتصاد و دارایی نیز تایید کرده و در بودجه سنواتی هم دیده شده است و صرفا منتظر ابلاغ اعتبار هستیم ما قصد داریم با ورود این ۱۶۰ خودروی جدید، دیگر از بخش غیردولتی خرید خدمت نداشته باشیم و همه خودروهای غیردولتی از ناوگان اورژانس اجتماعی خارج شده و صرفا از بخش دولتی خدمت بگیریم.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: البته ما همچنان در لجستیک با ضعف‌هایی مواجه هستیم و به کمک دولت در این زمینه نیاز داریم. همچنین در حوزه نیروی انسانی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم. در حال حاضر مجموع نیروی انسانی که به صورت خرید خدمات، قراردادی و رسمی و پیمانی در کل کشور استفاده می‌کنیم، کمتر از ۵ هزار نفر است. این در حالی است که در پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه سازمان بهزیستی مکلف می‌شود که در شهرهای با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت، مرکز اورژانس اجتماعی را راه‌اندازی کند. در برنامه ششم توسعه به ما تکلیف شده بود در شهرهای با بیش از ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شود، اما همین شهرهای با بیش از ۵۰ هزار نفر هم که ۷۲ شهر بودند از مراکز اورژانس اجتماعی برخوردار نیستند و ما از نظر اعتبارات برای راه‌اندازی این مراکز در این شهرها با مشکل مواجه هستیم.

حیدرهایی گفت: در حال حاضر تکلیفی که برای بهزیستی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است راه‌اندازی اورژانس در شهرهای بالای ۳۰ هزار نفر است و قطعا تعداد شهرهایی که فاقد اورژانس اجتماعی هستند بیش از ۱۲۰ الی ۱۳۰ شهر می‌شوند و ما اگر صرفا بخواهیم اورژانس سطح سه هم در این شهرها راه‌اندازی کنیم حداقل به ۸ نیرو احتیاج داریم و این تعداد را اگر در ۱۲۰ شهر فاقد اورژانس ضرب کرده و محاسبه کنیم مشخص می‌شود که به چه تعداد نیروی دیگر برای راه‌اندازی صرفا اورژانس سطح سه در این شهرها نیاز داریم و با شروع برنامه هفتم ما با کسری نیرو مواجه خواهیم شد.

وی درباره وضعیت نیروهای اورژانس اجتماعی نیز گفت: لایحه‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است و موضوع تبدیل وضعیت پرسنل خرید خدمت اورژانس اجتماعی از خرید خدمت به انواع استخدام‌های دولتی یا قراردادی یا پیمانی بررسی شد؛ تعدادی از نیروها را ما با استفاده از لایحه ایثارگری تبدیل وضعیت کردیم البته شرط را برای این افراد مبنی بر این گذاشته‌ایم که همچنان در اورژانس اجتماعی فعالیت کنند.

حیدرهایی افزود: همچنین لایحه‌ای را به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص تبدیل وضعیت ارسال کردیم که که در کمیسیون تایید شده است و منتظر هستیم در صحن مجلس نیز تصویب شود. در این لایحه نیز مطرح کرده‌ایم که هیچ بار اضافی برای دولت نداریم و همین الان نیز تامین اعتبار برای حقوق این پرسنل صورت می‌گیرد. امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس ثبات استخدامی برای نیروهای اورژانس اتفاق بیفتد و قطعا در چنین شرایطی با روحیه‌ای بهتری اقدامات و خدمات را ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2653565
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد