• ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

خبر کمبود ۱۵ هزار نیروی متخصص در سازمان اورژانس کشور

خبر کمبود ۱۵ هزار نیروی متخصص در سازمان اورژانس کشور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۵ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

سهمیه 3 هزار و 500 نفری سازمان اورژانس از آزمون استخدام وزارت بهداشت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر اورژانس کشور با کمبود 15 هزار نیروی متخصص روبرو است و 3 هزار و 500 نفر از آزمون وزارت بهداشت که برگزار خواهد شد در اورژانس کششور جذب می شوند.

دکتر جعفر میعادفر روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: سازمان ۱۱۵، در شرایط اورژانسی با کمبود پنج هزار نیرو برای ارائه خدمات در این شرایط مواجه است که سه هزار و 500 نفر از این تعداد از طریق آمون استخدامی آتی وزارت بهداشت که ماه آینده برگزار می شود، جذب خواهند شد اما هنوز در این شرایط با کسری یکهزار و ۵۰۰ نیرو روبرو است.

وی اظهار کرد: در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجموعا ۲۵ هزار نفر جذب می شوند که سه هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد سهمیه سازمان اورژانس است که با جذب این تعداد نیرو فقط بخشی از کمبود نیروهای اورژانس تامین می شود.

دکتر میعادفر ادامه داد: برای جبران این کمبود نیرو با سازمان امور استخدامی کشور نشست‌های برگزار خواهد شد تا در زمینه شاخص ها منابع انسانی اورژانس به جمع بندی برسیم و در استخدام های بعدی ظرفیت جذب نیروی بیشتری برای این سازمان فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۰۰ پایگاه اورژانس در کشور آماده فعالیت است که با جذب نیرو فعالیت این پایگاه نیز آغاز و خدمات با کیفیت به شهروندان ارائه می شود.

راه اندازی ۲۰۰ پایگاه اورژانس در دولت سیزدهم

رییس سازمان اورژانس کشور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در برنامه ششم توسعه ۱۶۰۰ پایگاه اورژانس در کشور باید راه اندازی می شد که به علت محدویت های اعتباری این امر محقق نشد که امید است با تخصیص اعتبارات در برنامه توسعه هفتم ، این پایگاه در کشور ایجاد شوند.

وی اظهار کرد: از این تعداد پایگاه در دولت سیزدهم ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور راه اندازی شده که بخش عمده ای از زیرساخت‌های آنها از سوی خیرین و مابقی هم از اعتبارات داخلی تامین شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد: طبق برنامه ششم باید ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس دیگر در کشور راه انداری شود.

توسعه اورژانس موتوری

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در زمینه توسعه اورژانس هوایی و موتوری اقدامات ارزشمندی انجام شده است، افزود: در برخی از شهرها و نقاط پرتردد که امکان خدمات رسانی با آمبولانس وجود نداشت یا با مشکل انجام می شد، اورژانس های موتوری راه اندازی شد.

دکتر میعادفر با بیان اینکه راه اندازی اورژانس موتوری باعث افزایش سرعت ارائه خدمات و کاهش هزینه ها شده است ، گفت: توسعه این خدمات با کیفیت مناسب از برنامه‌های آینده این سازمان است.

فرسودگی سه هزار دستگاه آمبولانس اورژانس

وی در ادامه با تشریح وضعیت فرسودگی ناوگان آمبولانس اورژانس افزود: حدود سه هزار دستگاه آمبولانس این سازمان بالای ۱۵ سال عمر دارند که در واقع قابل استفاده نیستند، اما به علت اینکه آمبولانس نداریم مجبور به استفاده از آنها هستیم.

دکتر میعادفر تصریح کرد: امسال دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۲ تقربیا ۳.۵ همت برای نوسازی ناوگان آمبولانس اعتبار در نظر گرفته است که اگر این میزان اعتبار محقق شود، می توان یک هزار دستگاه آمبولانس جدید خریداری کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته یک بخش اعتبار برای این امر تخصیص یافت که ۵۰۰ دستگاه آمبولانس تامین شد که مناقصه آن در حال انجام است و تلاش می شود تا نیمه سال آینده یک هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس نو وارد این مجموعه شود و امیدواریم این اعتبارات سال‌های آینده هم استمرار داشته باشد تا در یک فرایند سه تا چهار سال آمبولانس های فرسوده از رده خارج شوند.

وی با بیان اینکه پایگاه، ناوگان، تجهیزات و نیروی انسانی سه عنصر مهم اساسی سازمان اورژانس است گفت: این سازمان برای ساخت پایگاه در کلان شهرها با مشکل تامین زمین روبرو است که شهرداری ها ، استانداری ها و خیرین باید در این زمینه به اورژانس کمک کنند.

دکتر میعادفر در خصوص تشکیل مجمع خیرین اورژانس کشور نیز خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح در این مجمع بحث وقف زمین است که خیرین با وقف زمین می توانند سازمان ۱۱۵ را در ساخت پایگاه در شهرها یاری کنند تا این مشکل رفع شود.

معافیت خیرین از پرداخت عوارض گمرکی در تامین آمبولانس

وی در ادامه گفت: مجوز یک هزار خرید دستگاه آمبولانس برای اورژانس صادر شده است که خیران داخل و خارج از کشور می توانند برای وارد کردن آمبولانس ضمن معافیت از عوارض گمرکی ۳۰ درصدی، به صورت ارزان تر آمبولانس را خریداری کنند.

میعادفر اضافه کرد: متوسط مدت زمان حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در رسیدگی فوری به مصدومان در جاده ها که باید ۱۵ دقیقه باشد، معمولا در ۱۴ دقیقه انجام می شود که این رقم در شهرهای بزرگ ۱۰ دقیقه است که البته در یک یا ۲ شهر به علت ترافیک، مشکلاتی وجود دارد که در تلاش هستیم این معضل هم رفع شود.

فعالیت ۱۰ اورژانس بانوان در کشور

وی با اشاره به اینکه ۱۰ اورژانس بانوان در کشور فعال است گفت: این اورژانس در استان‌های مختلف مانند تهران ، مشهد ، یزد و دیگر شهرها راه اندازی شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ظرفیت شهرهای کشور در راه اندازی اورژانس بانوان اضافه کرد: در ۲ سال گذشته بخشی از جذب رشته فوریت های پزشکی به بانوان برای این منظور اختصاص یافته است.

دکتر میعادفر تصریح کرد: برای راه اندازی اوژانس بانوان مشکلات فضای فیزیکی وجود دارد ، زیرا تیم های بانوان سه نفره و متشکل از یک نفر مرد و ۲ نفر زن است بدین ترتیب باید فضاهای فیزیکی ساختمان اورژانس در ۲ قسمت ساخته شود که در صورت تامین فضای مناسب در شهرهای بزرگ، اورژانس‌های بانوان راه اندازی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2743522
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k