• ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
  • 0k نظر «نمایش»

درخواست استخدام ۲۵۰ هیات علمی پژوهشی وزارت بهداشت

درخواست استخدام ۲۵۰ هیات علمی پژوهشی وزارت بهداشت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

فراخوان جذب اعضای هیات علمی آموزشی وزارت بهداشت؛ به زودی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: درخواست استخدام 250 عضو هیات علمی پژوهشی وزارت بهداشت داده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از درخواست استخدام ۲۵۰ عضو هیات علمی پژوهشی خبر داد.

به گزارش ایسنا، یونس پناهی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر و  بیان دستاورد های معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: یکی از جدی ترین وظایف تحقیقات و فناوری ورود به عرصه سرآمدان علمی، رسیدن به مرجعیت علمی و تولید علم نافع است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: باید با تحقیق و پژوهش نیازهای امروز و آینده جامعه مرتفع شود که این موضوع نیازمند الزامات و زیر ساخت است.

وی یکی از زیر ساخت ها را نیروی انسانی دانست و گفت: خوشبختانه در یک ماه اخیر نشستی را با همکاران اداره امور استخدامی داشتیم و  در خواست کردیم تعداد ۲۵۰ اعضای هیات پژوهشی استخدام شود.

پناهی تاکید کرد: برای جذب هیات علمی  شاخص های عملکردی مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: امسال مراکز تحقیقاتی که اثر بخش بودند را مورد آنالیز قرار داده ایم و به روسای دانشگاه ها تحویل داده شده است، اگر مراکزی اثر بخش نبوده اند، باید سر و سامان داده شوند.

معاون وزیر علوم گفت: اگر مراکز تحقیقاتی در زمانی که  مشخص کرده ایم، اعتبار لازم را کسب نکنند، در شورای گسترش مجددا برای فعالیت آنان تصمیم گرفته می شود.

پناهی گفت: باید رتبه علمی  که در حال حاضر در منطقه و دنیا داریم، ارتقا یابد. رتبه علمی در پایگاه استنادی اسکوپوس رتبه ۱۵ است. در برنامه هفتم توسعه باید به رتبه ۱۴ برسیم. کشورهای منطقه رقیب ما هستند؛ لذا دانشگاه های علوم پزشکی باید شتاب خوبی داشته باشند تا عقب نمانیم.

معاون وزیر علوم یاد آورد شد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت فراخوان جذب اعضای هیات علمی آموزشی را به زودی خواهد داد، سهم محدودی برای بخش پژوهش هم وجود دارد؛ اما معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به صورت جداگانه برای جذب هیات علمی  پژوهشی اقدام کرده است و به همین منظور با دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و اداره استخدام مفصل صحبت کرده ایم تا این‌جذب برای مراکز تحقیقاتی هم صورت گیرد.

پناهی استقرار ۳ هزار و ۵۸۹ شرکت فعال در حوزه سلامت در مراکز رشد علوم پزشکی کشور، تعداد ۵ هزار و ۸۰ محصول (نمونه اولیه  و تجاری شده)، تعداد ۴ هزار ۸۱۵ پژوهش فناورانه، اشتغال تعداد ۸ هزار و نفر در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور حوزه سلامت، حمایت از ۸۰ پروژه فناورانه و گسترش آن را از وضعیت اکوسیستم فناوری وزارت بهداشت دانست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ثبت پتنت لازم است؛ اما کافی نیست، گفت: شاخص ارزیابی و اعطای مجوز ما نیاز جامعه و مردم است. مراکز تحقیقاتی تنها نباید ثبت پتنت کنند، مراکز تحقیقاتی پس از دریافت مجوز پژوهش باید نتایج آن پژوهش را وارد چرخه زندگی مردم کنند.

وی گفت: ما به تعداد مجلات امتیاز نمی‌دهیم؛ بلکه از مجلاتی که در پایگاه های استنادی همانند IsI و اسکوپوس نمایه شده اند، حمایت می کنیم.

پناهی با اعلام آمادگی از مجلات علمی گفت: از تشکل و انجمن هایی که مجلات علمی در راستای نیاز جامعه دارند و این داده های علمی به رشد سلامتی مردم کمک کند، حمایت خواهیم کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت حمایت مالی مجلات را مشروط به نمایه شدن دانست و گفت:  هر مجله ای که در پایگاه استنادی نمایه شد،  ۱۰۰ میلیون تومان مورد حمایت مالی قرار گرفت. امسال قرار شده است بر حسب شتاب حمایت شوند و احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی های ما  انگلیسی شدن تمام مجلات علمی است گفت: برخی از نشریات فارسی هنگامی که رشد بالایی پیدا می‌کنند، به سمت زبان انگلیسی می روند که از این موضوع جلوگیری می‌شود. هر نشریه ای که نمایه می شود، باید یک نمونه به زبان فارسی هم داشته باشند. در حال حاضر تعداد ۱۶۴ مجله به زبان فارسی داریم که ۲۹ مجله در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه شده اند.

پناهی به قابلیت های هوش مصنوعی هم اشاره کرد و گفت: امروز استفاده از قابلیت هوش مصنوعی بسیار بالاست و به شدت در آینده هزینه های سلامت را کاهش خواهد داد. تشخیص و پیشگیری از بیماری ها از قابلیت های هوش مصنوعی است.

پناهی در ادامه به حمایت از پایان نامه های آموزشی اشاره کرد و گفت: هر پایان نامه باید یک مشکل را حل کند، پایان نامه ها ضرورت دارند، مسئله محور باشند. همچنین هر پایان نامه باید یک مقاله کاربردی داشته باشد.

مشاهده صفحه جامع جذب هیات علمی

مشاهده صفحه جامع اخبار جذب هیات علمی در وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2837189
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد