• ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
  • 0k نظر «نمایش»

درخواست جذب ۲۹ هزار نیرو در وزارت بهداشت

درخواست جذب ۲۹ هزار نیرو در وزارت بهداشت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیگیری مجوز استخدام 29 هزار نیرو در وزارت بهداشت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت گفت: ما درخواست خود را در خصوص استخدام 29 هزار نیرو در وزارت بهداشت داده ایم و امیدواریم مجوز برای جذب این افراد صادر شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، به گفت‌وگوی تلفنی با مردم پرداخت و بی‌واسطه به سوالات و دغدغه‌های آنان پاسخ داد.

نخستین تماس مردمی از سوی یکی از دانشجویان پزشکی ساکن در تهران بود که دانشجوی شرایط جنگی اوکراین بوده و به ایران آمده و خواستار پذیرش در دانشگاه‌های آزاد و پردیس بود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این دانشجوی پزشکی گفت: شرایط انتقال دانشجویان خارج از کشور تابع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر اساس آیین‌نامه این شورا، دانشجویان خارجی می‌توانند ثبت‌نام کنند و پس از برگزیده شدن در آزمون، در کشور تحصیل می‌کنند. اگر شرایط جنگی و خاص اوکراین نبود دانشگاه‌های علوم پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت نبود ولی الان با توجه به شرایط جنگی اوکراین، اقدام به پذیرش دانشجویان براساس آیین‌نامه و با پذیرفته شدن در آزمون می‌کنیم. در حال حاضر مقرر شده دانشجویان محصل در خارج از کشور تعهدی مبنی بر دانشجو بودن و سپس آزمون بدهند.

وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاون آموزشی خود، برای ثبت نام و انجام آزمون ورودی این دانشجویان دستور داد.

درخواست نماینده بیماران دیستروفی از وزیر بهداشت

یکی دیگر از تماس‌ها مربوط به مطالبات بیماران مبتلا به یک اختلال ارثی - عضلانی بود؛ فرد تماس‌گیرنده خود را نماینده بیماران "دیستروفی عضلانی دوشن" معرفی و دغدغه خانواده‌ها این بیماران را عدم دسته‌بندی این بیماری به عنوان بیماری نادر و خاص عنوان کرد. وی همچنین با اشاره به ابتلای چندهزار نفر از افراد در ایران به این بیماری، هزینه بالای داروها و تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران و مشکلات تهیه داروی کندکننده پیشرفت این بیماری را از چالش‌های دیگر این بیماران دانست و گفت: بسیاری از بیماران برای تأمین داروهایشان مجبور به مراجعه به بازار سیاه دارو یا دلالان دارو هستند.

در این زمینه نیز وزیر بهداشت با اعلام این‌که درخواست‌ها برای قرار گرفتن این بیماری ذیل عنوان بیماری های خاص و نادر باید به کمیته علمی بیماری‌های خاص ارائه شود؛ بیان کرد: در این کمیته متخصصین مربوطه مسائل و مشکلات مربوط به این بیماران را موردبررسی قرار می‌دهند.

واردات داروهای SMA روزنه امیدی برای بیماران بود

تماس بعدی از سوی نماینده بیماران SMA از کرمانشاه با وزیر بهداشت صورت گرفت و نماینده این بیماران با بیان اینکه دستور ریاست جمهوری و واردات داروی بیماران اس‌ام‌ای به کشور، روزنه امیدی برای بیماران مبتلا به SMA بود، از وزیر بهداشت درخواست کرد که میزان واردات داروی این بیماران افزایش یابد تا تمام بیماران امکان دریافت این دارو را داشته باشند.

توزیع داروی بیماران اس ام ای برای بیماران بالای 10 سال

وزیر بهداشت در پاسخ به این شهروند با بیان اینکه بررسی اثربخشی داروی بیماران اس ام ای در حال انجام است، اظهار کرد: باید پس از انجام مطالعات، در صورت اثبات اثربخشی دارو، نسبت به ادامه واردات دارو اقدام خواهد شود. اگر اثربخشی ثابت شود هرطور شده نسبت به واردات داروی بیماران SMA اقدام خواهیم کرد. الان برای افراد بالای 10 سال نیز مقرر شده تا دارو توزیع شود اما مرحله دوم واردات، پس از اثبات اثربخشی داروها انجام خواهد شد. در صورت اثبات اثربخشی داروها، وزارت بهداشت وظیفه تأمین داروها را برعهده خواهد داشت.

سومین تماس با وزیر بهداشت از سوی مدیر یک شرکت فناوری دانش‌بنیان بود که با اعلام اینکه برای تولید تجهیزات پزشکی اقدام کرده، خواستار کاهش روند بروکراسی برای تولید دستگاه‌های تجهیزات پزشکی تولیدی از سوی سازمان غذا و دارو شد.

وزیر بهداشت ضمن ارجاع این پرونده به دفتر بازرسی وزارت بهداشت، دستور انعکاس نتیجه پیگیری‌ها به این شرکت دانش‌بنیان را صادر کرد و خطاب به مدیر این شرکت گفت: این مسئله را از سازمان غذا و دارو پیگیری کنید.

درخواست استخدام 29 هزار نیرو در وزارت بهداشت

در تماس بعدی، تماس بعدی یک پرستار اهل چهارمحال و بختیاری با اشاره به معضلات استخدام پرستاران، گفت: ما جوانانی علاقه‌مند به این کشوریم که در ایام کرونا متحمل بیماری شدیم و درخواست جذب نیروهای پرستاری و تبدیل وضعیت آن‌ها را داریم.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرستار بیان کرد: ما درخواست خود مبنی بر جذب 29 هزار نفر در وزارت بهداشت را به سازمان امور اداری و استخدامی رسماً ارائه کرده‌ایم و نظر ما درباره تبدیل وضعیت پرستاران مثبت است و امیدواریم بتوانیم مجوز استخدام شما و همکاران‌تان را دریافت کنیم.

در ادامه صالحی؛ رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، با بیان این‌که در روزهای آتی میزبان ریاست سازمان امور اداری و استخدامی خواهیم بود، گفت: این مطالبه پرستاران از اقای لطیفی نیز پیگیری خواهد شد.

ابتلا به ام‌اس و هزینه‌های دارویی و ملزومات موردنیاز این بیماری از دیگر دغدغه‌های مطرح شده از سوی مردم بود. یک خانم در تماسی تلفنی با وزیر بهداشت با اشاره به هزینه بالای داروهای بیماری ام‌اس،‌ اظهار کرد که چند دهه است به بیماری ام اس مبتلاست و به دلیل افزایش هزینه داروی "رسیژن" دچار مشکل شده است و هزینه‌های درمان و نگهداری از بیماران ام اس تنها محدود به دارو نمی‌شود و برخی ملزومات مصرفی بیماران مانند سوند و پوشک نیز هزینه زیادی به بیماران تحمیل می‌کند.

عین‌اللهی در پاسخ به این بیمار با اشاره به اینکه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای حمایت از بیماران ام اس راه اندازی شده، بیان کرد: آدرس و مشخصات بیماران از جمله شما دریافت و به بیمه سلامت ارجاع می‌شود تا تحت پوشش صندوق قرار بگیرید. همچنین در صورت ارائه نسخه پزشک، هزینه دارو برای بیماران افزایش نمی‌یابد و بنابراین باید داروی خود را با نسخه‌الکترونیک دریافت کنید.

رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز از دیگر افرادی بود که با وزیر بهداشت تلفنی صحبت کرد. او با اشاره به عدم رضایت برخی بیماران نادر به عدم اجرای سند ملی بیماری‌های نادر، از وزیر بهداشت درخواست کرد تا این بیماران به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. او همچنین تشکیل اداره بیماری‌های نادر در وزارت بهداشت را از دیگر مطالبات مطرح کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم بیماری‌های نادر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم؛ گفت:‌ بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت بهداشت است. برای تشکیل هر اداره جدید نیز باید موافقت سازمان امور اداری اخذ شود.

وزیر بهداشت در پایان دستور پیگیری همه مطالبات مطرح شده از سوی مردم را صادر کرد و برای رسیدگی به موضوعات نامه‌های رسیده به وزارت بهداشت دستور پیگیری داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2676538
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد