• ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

دریافت بیمه بیکاری سه هزار و ۴۰۰ نفر در کرمانشاه

دریافت بیمه بیکاری سه هزار و ۴۰۰ نفر در کرمانشاه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پرداخت ماهیانه بیمه بیکاری به مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی کرمانشاه بصورت ماهانه بیمه بیکاری دریافت می کنند.

«اسکندر کاکایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان تامین اجتماعی یکی از تعهدات این سازمان است، افزود: شرط پرداخت بیمه بیکاری این است که بیمه شده؛ غیر ارادی از کار، بیکار شده باشد.

وی در ادامه سقف پرداخت بیمه بیکاری را ۶ تا ۵۰ ماه اعلام کرد و گفت: بیمه بیکاری به شرطی که بیمه شده اشتغال مجدد نداشته باشد، پرداخت می‌شود.

کاکایی توضیح داد: اگر فرد اشتغال داشته باشد، بیمه بیکاری او قطع می شود اما یک نفر می تواند در بازه‌های زمانی مختلف از طریق درخواست به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی( مبنی بر بیکار شدن) در طول دوران خدمت یا پرداخت حق بیمه تا سقف ۵۰ ماه به صورت متناوب از سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت کند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: محاسبه پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان؛ کاملا بستگی به دست مزد ۹۰ روز آخر کاری آنها دارد یعنی میانگین حقوق سه ماه آخر به آنان پرداخت می شود.

کاکایی در ادامه بیان داشت: کف و حدقل پرداختی بیمه بیکاری به افراد در سال جاری چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ماه در نظر گرفته شده است؛ دقیقا برابر با میانگین حداقل پرداخت حقوق کارگران در شورای عالی کار.

وی همچنین گفت: همزمان با پرداخت بیمه بیکاری به افراد، سابقه ییمه آنها نیز لحاظ می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ۴۱۰ پرسنل، ۱۸ شعبه، ۶ کارگزاری و ۲ شعبه اقماری دارد.

کاکایی همچنین افزود: تامین اجتماعی کرمانشاه ۲۵۴ هزار بیمه شده اصلی و با احتساب افراد تحت تکفل حدود ۷۶۷ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را زیرپوشش دارد.

به گفته وی همچنین تامین اجتماعی استان کرمانشاه ۱۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه، فروشگاه و کارخانه بزرگ و کوچک را تحت حمایت دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین بیان داشت: این سازمان ماهیانه به ۷۸ هزار نفر مستمری بگیری اصلی با احتساب افراد تحت تکفل تقریبا به ۱۳۵ هزار نفر حقوق بازنشستگی پرداخت می کند.

وی در پایان گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی اموراتی مانند پرداخت حق از کار افتادگی، بازنشستگی ، هزینه کفن و دفن، بیمه بیکاری و پرداخت هزینه های درمانی، کمک هزینه های بارداری و دیگر خدمات را ارایه می دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2680983
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد