• ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
  • 0k نظر «نمایش»

دریافت کسر خدمت سربازان وظیفه با مهارت آموزی

دریافت کسر خدمت سربازان وظیفه با مهارت آموزی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اعطای مشوق کسر خدمت به سربازان مهارت آموز

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: برای سربازانی که دارای گواهینامه مهارت آموزی هستند، مشوق هایی از جمله کسر خدمت سربازی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، سردار" موسی کمالی" روز دوشنبه در جشنواره ملی مرحوم دکتر" اله کرم لیراوی" و دومین نکوداشت مدیران برتر و خانواده مهارت آموزی کشور که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج برگزار شد، گفت: کسر خدمت ، دادن امریه برای خدمت در سازمان ها و انتخاب محل خدمت از جمله مشوق ها است .

وی ادامه داد: سربازی گذرگاهی است که جوانان کشور بایستی از این مقطع عبور کنند و وارد اجتماع شوند؛ سالانه حدود ۳۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار جوان وارد نیروهای مسلح می شوند.

کمالی با اشاره به اهداف راه اندازی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در نیروهای مسلح گفت: این قرارگاه با ۲ هدف مهارت آموزی سربازان و ایجاد اشتغال برای دوران پس از سربازی آنان تشکیل شده است.

معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: در این قرارگاه نقشه راه پنج ساله طراحی شد که سال اول به عنوان رویش، سال دوم پرورش، سال سوم خیزش، سال چهارم گسترش و سال پنجم به عنوان پوشش ملی انتخاب شد.

کمالی گفت : تلاش ها براین است تا در ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع به سربازانی که مهارت می آموزند گواهینامه مهارتی معتبر ارائه شود.

وی یادآور شد: در ابتدای فعالیت قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح ، ۳۴ وزارتخانه و سازمان موثر در امر مهارت آموزی شناسایی شد تا بتوان با همکاری این مراکز زمینه آموزش سربازان وظیفه را فراهم کرد؛ تاکنون با ۲۶ سازمان تفاهمنامه همکاری امضا کرده ایم و سند ملی مهارت آموزی سربازان تهیه شده است.

معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این سند در شورای عالی اشتغال تصویب و به تمام دستگاه های ذیربط ابلاغ شد و برای وزارتخانه ها و دستگاه ها در حوزه آموزش مهارت و اشتغال ۷۹ اقدام مشخص شده است.

وی اظهار کرد: طی پنح سال گذشته، یک میلیون و ۸۰۰ هزار جوان در نیروهای مسلح آموزش دیدند و در این مدت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار جوان گواهینامه مهارتی دریافت کردند ضمن آنکه به ۷۵۰ هزار نفر گواهینامه تخصصی مهارت آموزی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و برخی وزارتخانه ها اعطا شد.

معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: امسال قرار است به عنوان سال پوشش ملی به جایی برسیم تا تمام دانش آموزان و دانشجویان کشور تحت پوشش مهارت آموزی قرار گیرند و ما نیز تجارب خود را در زمینه آموزش مهارتی در اختیار هنرستان ها و دانشسراهای کشور قرار خواهیم داد..

همچنین در این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین " حسین مرادی دولت آبادی" استاد حوزه و دانشگاه و از مدیران جامعه المصطفی (ص) گفت: سازمان آموز فنی و حرفه ای به عنوان بازوی دولت در امرآموزش مهارت و ایجاد درآمد پایدار برای اقشار جامعه به شمار می رود .

وی ادامه داد: آموزش های مهارتی در تبدیل منابع انسانی به سرمایه های اجتماعی موثر است و کسب و کارها را توسعه می دهد؛ کارآفرینی در جامعه در واقع امید آفرینی را محقق می کند و باید به این مقوله مهم توجه داشت.

وی با تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن سالروز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت : تقریب بین مذهب و ادیان به وسیله مهارت می تواند از کارکرد های نظام اسلامی برای دنیا باشد و دراین زمینه با شبکه ساز ی اجتماعی می توان هم افزایی اجتماعی داشت .

مرحوم دکتر الله‌کرم لیراوی متولد سال ۱۳۳۴ در دیلم و مولف، استاد دانشگاه و پژوهشگر بود. وی از سال ۱۳۵۷ وارد نظام آموزش و پرورش و در سال ۱۳۸۶ هم به افتخار بازنشستگی نائل شد. لیراوی طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷ سه بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

وی در دانشگاه نیز به تدریس دروس معارف، تفسیر ادبیات، مدیریت امور فرهنگی و امثال آن مشغول بود؛ لیراوی آثار متعددی را در حوزه باورها و اعتقادات، گویش و فرهنگ بومی و فولکور بوشهر به‌ویژه در حوزه بندر دیلم و منطقه لیراوی، بازی‌های محلی و امثال آن گردآوری و تالیف کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «راهنمای جامع متون اسلامی»، «گویش و ادبیات فرهنگ مردم دیلم و لیراوی»، «فرهنگیاران و فرهنگ مردم»، «شاهنامه سرایی و شاهنامه‌خوانی در جنوب» و «خورشید آفرین و فلک ناز» اشاره کرد.

سرانجام این شخصیت علمی ،فرهنگی و یادگار دفاع مقدس در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ براثر ابتلا به کووید ۱۹ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بنیاد لیراوی نیز جشنواره ای با هدف تجلیل از دست اندرکاران عرصه مهارت آـموزی کشور امروز در کرج برگزار کرد.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار خدمت سربازی

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2792474
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد