• ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
  • 1k نظر «نمایش»

رفع ابهام پیرامون استخدام جامعه ایثارگران در ۲۷ شهریورماه

رفع ابهام پیرامون استخدام جامعه ایثارگران در ۲۷ شهریورماه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

استفساریه ماده 48 پیرامون استخدام جامعه ایثارگران فردا رفع ابهام می شود

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری بازار کار، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استفساریه ماده 48 پیرامون استخدام جامعه ایثارگران فردا 27 شهریور ماه رفع ابهام می‌شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از تشکیل نشستی به ریاست وی برای بررسی استفساریه ماده ۴۸ در خصوص استخدام جامعه ایثارگران و رفع ابهامات ایجاد شده به منظور ممانعت از تضییع حقوق این قشر خبر داد.

به گزارش بازارکار از صدا و سیما، علی اکبر بسطامی، با اشاره به نحوه رفع ابهام ماده ۴۸ در قالب استفساریه، گفت: یکی از مشکلاتی که پیرامون حوزه ایثارگران وجود دارد تکثر قوانینی است که گاه ناقض یکدیگر هستند و این در حالی است که متاسفانه در تنقیح قوانینی که مرتبط با بسیاری از حوزه‌ها هستند نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که اعمال ماده ۴۸ و ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران از جمله این موارد است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون جامع ایثارگران آمده است به ازای هر نفر ایثارگری که در سازمان‌ها فعالیت دارد باید یک نفر بازنشسته شود سپس یکی از فرزندان جامعه ایثارگران جایگزین شود، همچنین در ماده ۴۸ نیز آمده است اگر فردی از جانبازان بالای ۲۵ درصد، ایثارگران یا آزادگان که در سازمانی فعالیت دارند بعد از بازنشستگی فرزندشان می‌تواند جایگزین آنها شود.

عضو ناظر مجلس در شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور تصریح کرد: در استفساریه ماده ۴۸ آمده است «آیا ماده ۴۸ با ماده ۲۱ تغایر دارد؟» که ما پاسخ دادیم خیر.

وی افزود: هم‌اکنون ایرادی که در این زمینه وجود دارد، این است که برخی در سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معتقدند ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران این مشکل را کفایت می‌کند و نیازی به ماده ۴۸ نیست.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در نهایت قرار بر این شد در نشست کمیته‌ای که به ریاست بنده و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل می‌شود این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این نشست فردا با حضور نمایندگان مراکز مذکور برگزار شده تا با رفع ابهام ایجاد شده مانع از تضییع حقوق جامعه ایثارگران شویم.

مشاهده صفحه جامع اخبار استخدام فرزندان ایثاگران، شهدا و جانبازان

منبع: خبرگزاری بازار کار

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2787257
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k