• ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

زمان برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۶۵ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش از 9 یا 10 اسفند

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

خبرگزاری صدا و سیما

خبر 6 اسفند 1401: زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییرکرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، صادق ستاری فرد در نشست خبری  گفت: ثبت نام آزمون استخدامی از نهم اسفند آغاز می‌شود و در این آزمون ۲۸ هزار معلم برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.
وی گفت:پیش از این زمان برگزاری آزمون استخدامی ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شده بود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: احکام قطعی رتبه بندی ۴۱۱ هزار معلم صادر شد.
ستاری فرد افزود: از این تعداد ۳۴۵ هزار معلم شاغل و ۶۶ هزار معلم بازنشسته هستند.
وی گفت: معلمانی که به رتبه خود شکایتی دارند می‌توانند از ۹ اسفند در سامانه اعلام کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: احکام قطعی رتبه بندی ۵۱۹ هزار معلم نیز تا پایان امسال صادر می‌شود
ستاری‌فرد با اشاره به توزیع رتبه‌های صادره خاطرنشان کرد: توزیع رتبه‌ها از یک تا 5 برای شاغلین انجام شده که 31592 نفر شامل رتبه یک، 81028 نفر شامل رتبه 2 ، 218581 نفر شامل رتبه 3، 13168 نفر شامل رتبه 4 و 1238 نفر نیز شامل رتبه 5 هستند.

وی تصریح کرد: برای انجام رتبه‌بندی فرهنگیان، یک کار تیمی جدی و جهادی در مجموعه ستاد تا مناطق و نواحی آموزش و پرورش به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و تقریباً ‌همه معاونین وزارتخانه، دانشگاه فرهنگیان و... درگیر موضوع هستند و همت جدی است که این‌مهم به سرانجام برسد و اتفاقاتی که افتاده، نویدبخش این است که موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان را تا ‌پایان سال به سرانجام برسانیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان مشاهده احکام قطعی همکارانی که صادر شده در پنجره شخصی آن‌ها فراهم است، ابراز کرد: فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی نیز از ۹ اسفند فراهم خواهد شد و نحوه و ساز و کار اعتراض در سامانه مربوطه بارگذاری می‌شود.

وی در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: سال آینده در موضوع نیروی انسانی با موجی از بازنشستگی همراه هستیم و سونامی بازنشستگی که پیش‌بینی شده و هشدار داده شده بود فرا رسیده و حدود 84 هزار نفر بازنشستگی در سال آینده داریم و پیش‌بینی می‌شود که شاید ۲۰ درصد از این نیروها در آموزش و پرورش بمانند و ادامه همکاری دهند و حدود 67 تا 70 هزار نفر به صورت قطعی بازنشسته می‌شوند که برای این موضوع باید فکری کرد.

ستاری‌فرد گفت: راهکار مطلوب مد نظر این است که خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان، جایگزین خروجی‌های وزارت آموزش و پرورش شوند اما خروجی دانشگاه فرهنگیان کفاف نیاز آموزش و پرورش را نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نسبت به حمایت از زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان، حمایت جدی و بی‌سابقه انجام شده و حدود ۴۱۸ مترمربع فضای آموزشگاهی و خوابگاهی آموزش و پرورش در اختیار این دانشگاه قرار داده شد اما برای سال آینده حدود ۲۰ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم جذب کنیم و مابقی را از روش‌های دیگری که قانون اجازه داده باید از جمله آزمون استخدامی ماده ۲۸‌ جذب کنیم .

ستاری‌فرد افزود: اولویت نخست ما حمایت از دانشگاه فرهنگیان است اما به دنبال این هستیم تا از ظرفیت آزمون استخدامی ماده 28 و تهدید بازنشستگی که وجود دارد نسبت به جذب نیروی متخصص و شایسته و انقلابی اقدام کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات در ساز و کار آزمون استخدامی ماده ۲۸ و با بیان اینکه این تغییرات منجر به تحولی در شناسایی و جذب نیرو خواهد شد، گفت:‌ برای آزمون پیش رو پیشنهاد این بود که در اواخر اسفند 1401 برگزار شود اما برای ایجاد فرصت لازم جهت مطالعه داوطلبان و همچنین با وتجه به اینکه ممکن است چالش‌هایی در پایان سال ایجاد شود، آزمون را به سال آینده موکول کردیم.

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی ماده 28 آموزش و پرورش در اولین فرصت در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ماه فروردین که مصادف با ماه مبارک رمضان است و عملا امکان برگزاری آزمون وجود ندارد و به همین دلیل آزمون را در ۸ اردیبهشت 1402 برگزار خواهیم کرد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه شروع فرآیند ثبت‌نام در آزمون مذکور از اواخر هفته (9 یا 10 اسفند) و فعلا برای جذب آموزگار در دوره ابتدایی برگزار می‌شود، افزود: نیاز به جذب ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر آموزگار ابتدایی، 2332 آموزگار استثنایی و همچنین بعد از سال‌ها داریم برای مناطق عشایری و مرزی هم با همین عنوان ۹۹۲ نفر نیروی خاص این مناطق را جذب می‌کنیم و بدین ترتیب در مجموع 28 هزار و 18 نفر آموزگار ابتدایی، استثنایی و مناطق مرزی و عشایری با هدف ایجاد نصیب برابر آموزشی و توجه به مناطق محروم در راستای سیاست وزارتخانه در حوزه عدالت تربیتی جذب خواهند شد.

وی در خصوص تغییرات آزمون پیش رو بیان کرد: در آزمون سنوات گذشته معمولا به این شکل بود که مواد آزمون به 2 سطح عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شدند اما از آزمون سال آینده، مواد آزمون به 3 حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم می‌شود و اتفاقی که افتاده، شفافیت در نظام آزمون کتبی و هم در ارزیابی تکمیلی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: رسانه‌ها نسبت به فراگیری آزمون استخدامی و دعوت از افراد متقاضی از ظرفیت رسانه به بهترین شکل ممکن برای ایجاد یک رقابت فراگیر استفاده کنند و همچنین از همه جوانان علاقه‌مند و دغدغه مند حوزه تعلیم و تربیت دعوت می‌کنیم که کمک کنند تا بتوانیم نسبت به شناسایی نیروی متخصص و شایسته اقدام کنیم.

وی ابراز کرد: منابع آزمون هم اصلاح شده و به داوطلب معرفی می‌شود تا هم داوطلب را از سردرگمی خارج کرده و هم داوطلب را از بازارهای مکارانه آزمون‌ها نجات می‌دهد لذا منابع آزمونی که نیاز است یک معلم حداقل دانش در این شغل را داشته باشد، مشخص و معرفی خواهد شد.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: انتخاب شغل‌محل‌ها در گذشته طوری بود که یک یا 2 محل را می‌توانستند انتخاب کنند اما داوطلبان در آزمون پیش رو 3 کد محل را می‌توانند انتخاب کنند و این پیشنهاد را دادیم که سازمان سنجش آموزش کشور هر یک کد محل را بررسی کند و این فرصت خوبی است که داوطلب در هر کد رشته که حد نصاب دارد بتواند انتخاب شود. در گذشته یک کد محل بود و کد محل دوم در فرآیند تکمیل ظرفیت بود اما در آزمون پیش رو هر 3 کد محل به ترتیب بررسی می‌شود تا اگر در کد اول به حد نصاب نرسید در کد دوم پذیرفته شود.

وی در خصوص چهارچوب ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) نیز بیان کرد: چهارچوب مصاحبه در 23 حیطه در موضوع ارزیابی تکمیلی کاملا شفاف مشخص شده که به داوطلب خیلی کمک می‌کند.

ستاری‌فرد افزود: در این مرحله مقرر است که بتوانیم از ظرفیت نیروهای غیربومی و از ظرفیت ارزیابان غیربومی استفاده کنیم. به دنبال این هستیم ارزیابان حرفه‌ای را تربیت کنیم که شایستگی‌های شغل معلمی و آموزگاری را سنجش کنند ضمن اینکه نیروهای غیربومی استان‌ها ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهند تا شائبه‌ای در این زمینه پیش نیاید. سعی کرده‌ایم شفافیت در مراحل مختلف آزمون نسبت به ایجاد فضایی برای امنیت خاطر داوطلبان انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سن داوطلبان طبق قانون حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ سال تمام باید می‌شد که برای لیسانس ۳۸ و فوق لیسانس ۴۰ سال بود اما در آزمون پیش رو، تفاوتی برای لیسانس و فوق لیسانس قائل نشده‌ایم و حداقل و حداکثر سن 20 و 40 سال فارغ از مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده تا دهه شصتی‌ها بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

وی تاکید کرد: هدف ما بسط رقابت‌پذیری بوده که با حضور گسترده داوطلبان بتوانیم نسبت به شناسایی افراد متعهد و متخصص اقدام کنیم. در موضوع سن، سعی کرده‌ایم مصوبه هیات عمومی دیوان عدالت اداری را اِعمال کنیم. همچنین طبق مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت زمان فعالیت تمام‌وقت داوطلب در مراکز آموزش تربیتی دولتی از سقف سن کسر می‌شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه شرایط احراز شغل را هم تغییر دادیم که یکی از مهمترین تغییرات بود، تصریح کرد: این اتفاق منشاء تحولی خوبی در جذب نیرو خواهد بود تا مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بهترین نیروها را برای مقطع ابتدایی به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون‌های استخدامی سال‌های 1398 ، 1399 و 1400 فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های آزاد، غیردولتی و پیام نور بودند، افزود: از طرفی در آزمون‌های مهارت خواندن و نوشتن و دانش ریاضی عملکردمان بسیار ضعیف است و رتبه‌های 54 یا 55 هستیم و از طرفی دانش‌آموزان در برخی دروس که پایه علم کشور هستند از جمله علم ریاضی دچار ضعف هستند و از طرف دیگر معلم دوره ابتدایی باید چندساحتی باشد.

ستاری‌فرد اظهار کرد: تاکنون افرادی می‌توانستند در آزمون استخدامی شرکت کنند که مدرک کارشناسی رشته‌های علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی بودند و عملا فرصتی برای سایر دانش‌آموختگان که شَمّ و خمیرمایه معلمی دارند، وجود نداشت لذا در آزمون پیش رو نسبت به بسط رشته‌ها در 3 سطح علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم پایه اقدام کردیم و با افراد زیادی هم مشورت و همفکری کردیم که فضای خوبی برای جذب نیروی متخصص و خوب برای آموزش و پرورش ایجاد کنیم لذا در آزمون پیش رو نسبت با بسط رشته‌ها که در شورای توسعه مدیریت سازمان اداری و استخدامی هم تصویب شد، اقدام می‌شود که زمینه برای حضور دانش‌آموختگان رشته‌های علوم اسلامی و علوم پایه و علوم انسانی فراهم می‌شود و البته در مرحله ارزیابی تکمیلی، ارزیابی دقیقی انجام‌ می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: توانایی‌ها و مهارت‌هایی مانند شعرخوانی، قرآن‌خوانی و... در مرحله ارزیابی تکمیلی از داوطلبان پرسیده می‌شود و در حوزه اختصاصی نیز شاخص‌های مختلف خلق موقعیت بدیع یادگیری، سوابق فعالیت‌های تحصیلی، علمی، پژوهشی و تربیتی در ارزیابی تکمیلی انجام می‌شود و شاخص‌ها و شایستگی‌های عمومی در برقراری ارتباط با کودک و نوآموز، مثبت‌اندیشی، ‌گرایی، تسلط بر اسناد بالادستی آموزش و پرورش و... در ۲۳ شاخص در مرحله ارزیابی تکمیلی ، ارزیابی می‌شوند.

وی اظهار کرد: این فرصت را برای داوطلبان رشته‌های علوم پایه، علوم اسلامی و علوم انسانی فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم فرصتی برای شناسایی بهتر عزیزان فراهم کنیم و تبصره‌ای هم دارد که حافظان درجه یک تا 5 قرآن کریم فارغ از رشته تحصیلی و به شرط داشتن مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

ستاری‌فرد در خصوص حد نصاب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی خاطرنشان کرد: تاکنون اینطور بود که ۵۰ درصد نمره نفر اول، حد نصاب قبولی می‌شد اما حد را هم اصلاح کردیم به‌طوری که 50 درصدِ میانگین نمره 3 نفر اول هر منطقه، حد نصاب آن منطقه قرار داده می‌شود و باعث می‌شود افراد زیادی به مراحل بعدی (مرحله ارزیابی تکمیلی یا مصاحبه شفاهی) راه پیدا کنند.

وی ابراز کرد: در آزمون قبلی، فرصت برای حضور نخبگان را فراهم نکرده بودیم که این تغییر حد نصاب می‌تواند به ما کمک کند تا افراد بیشتری در مرحله ارزیابی تکمیلی حضور پیدا کنند. 9775 صندلی در آزمون ۱۴۰۰ خالی ماند و وقتی آمدیم در تکمیل ظرفیت اعلام کنیم، دیدیم ‌نمرات همه آن‌ها منفی است. دلیل آن عدم اجازه به ورود نخبگان سایر رشته‌ها در آزمون بوده که باید این اجازه را بدهیم ضمن اینکه حتما این رشته‌ها با دروس دوره ابتدایی باید متناسب باشند و سطح دانش فرد باید به اندازه‌ای باشد که دانش‌آموز را علاقه‌مند کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سهم آزمون نسبت به ارزیابی نیز اصلاح شد، گفت: در آزمون‌های قبل نسبت ارزیابی‌ها 70 به 30 بود یعنی 70 درصد شامل آزمون و 30 درصد شامل مصاحبه می‌شد اما در اعلام نتیجه نهایی آزمون پیش رو ۴۰ درصد به آزمون و ۶۰ درصد به ارزیابی تکمیلی اختصاص پیدا خواهد کرد و اقدام بعدی، فرصت گزینش خواهد بود چرا که آزمون در اردیبهشت بوده و نتایج نهایی نیز در نیمه تیرماه اعلا‌م می‌شود و تا اواخر شهریور، فرصت مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان فراهم می‌شود لذا دوره بررسی گزینش نسبت به سنوات گذشته بیشتر خواهد شد و این چالش هم در آزمون پیش رو رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموع امتیازات آزمون پیش رو 1000 در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: شرط و حد نصاب قبولی در آزمون سال آینده که ۶۰۰ امتیاز برای ارزیابی تکمیلی و ۴۰۰ امتیاز برای آزمون کتبی از 3 حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی پیش‌بینی شده، کسب ۴۷۰ امتیاز از مجموع 1000 امتیاز است. بنابراین قبولی نهایی در این آزمون، سخت اما ورودی آسان‌تر است و فرصت زیادی برای داوطلبان فراهم کرده اما ارزیابی تکمیلی را جدی انجام می‌دهیم و نمره برای هر فرد در روز مصاحبه تعیین می‌شود و نمرات تجمیع نمی‌شوند.

ستاری‌فرد افزود: فرد علاوه بر ۴۷۰ امتیاز باید در حیطه عمومی ۹۵ امتیاز، حیطه اختصاصی ۷۰ و حیطه تخصصی ۳۰ امتیاز کسب کند. هدف ما شناسایی و جذب نیروی باکیفیت، شایسته و تحولی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی را برای آزمون انتخاب کرده‌ایم که مرتبط با شغل معلمی است و فرصت را برای حضور نخبگان و دانش‌آموختگان مستعد و علاقه مند و دغدغه مند به آموزش و پرورش را فراهم می‌کنیم. مدرسه، تنگه اُحُد انقلاب است و هر کس دلش برای نوجوانان این کشور می‌سوزد و دغدغه حوزه نظام تعلیم و تربیت را دارد در آزمون استخدامی شرکت کند.

وی با بیان اینکه آزمون نیروهای حوزه متوسطه و هنرستان‌ها هم بعد از این آزمون برگزار خواهد شد که زمان آن اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشتر از یک ماه درگیر فرآیند آزمون استخدامی بودیم و از سازمان اداری و استخدامی کشور تشکر می‌کنیم که شبانه‌روز پای کار بودند و کمک کردند تا تحول در آزمون ایجاد شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه با این تحولات، یک کار جدی و خوبی برای کاهش تراکم کلاسی انجام شد، افزود: تراکم کلاسی یا به خاطر کمبود نیرو و یا کمبود فضای آموزشی است. در آنجا که به نیرو برمی‌گردد، سازمان اداری و استخدامیف همکاری خوبی با وزارت آموزش و پرورش داشته است.

وی گفت: چند گروه می‌توانند در آزمون سال آینده شرکت کنند که شامل داوطلبان آزاد در رشته‌های مذکور، معلمان و همکارانی که به صورت غیررسمی با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند و حتی معلمانی که در مدارس غیردولتی هستندچرا که سازمان اداری و استخدامی صراحتا اعلام کرده که آموزش و پرورش بعد از آزمون پیش رو هیچ نیروی غیررسمی تحت عنوان خرید خدمات ندارد و همچنین گروه آخر نیز دانش‌آموختگان حوزوی هستند که می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

ستاری‌فرد در پاسخ به سوال خبرگزاری پانا در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت افرادی که سال آینده بازنشسته می‌شوند، ابراز کرد: پیش‌بینی لازم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای پرداخت پاداش پایان خدمت آن‌ها انجام شده است.

وی در خصوص اینکه آیا فرهنگیان باز هم برای ارسال مدارک رتبه‌بندی فرصت دارند، خاطرنشان کرد: این فرصت وجود دارد و پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به تکمیل مدارک و مستندات رتبه‌بندی در سامانه اقدام کنند تا حقی ضایع نشود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه برای ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی پیش رو هم شفافیت را در نظر گرفته و هم موضوع را مقداری تخصصی‌تر کرده و جدی‌تر گرفته‌ایم و نیاز به تربیت ارزیابان حرفه‌ای داشتیم، افزود: یک گروه ۵۱۲ نفری از قبل توسط مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، آموزش دیده‌اند و یک گروه ۵۰۰ نفری هم در حال معرفی به سازمان اداری و استخدامی هستند که آموزش‌های لازم را می‌بینند و دوره آن‌ها از چند روز آینده آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 3 تا 5 برابر ظرفیت را در آزمون پیش رو اعلام می‌کنیم تا اگر در مرحله مصاحبه، افراد ریزش داشتند این امکان برای تکمیل ظرفیت وجود داشته باشد تا 5 برابر برای مرحله مصاحبه معرفی شوند. آنچه اهمیت دارد شایستگی معلمی داوطلبان است وگرنه قطعا در این آزمون انتخاب نخواهند.

ستاری‌فرد با اشاره به استفاده از ظرفیت بازنشستگان برای آموزش در سال تحصیلی جاری یادآور شد: هم‌اکنون ۳۸ هزار بازنشسته به صورت حق‌التدریس با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا

خبر 6 اسفند 1401: زمان برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در 8 اردیبهشت 1402
به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در 8 اردیبهشت 1402 خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ما این بود که آزمون استخدامی در اسفندماه برگزارشود که به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا هم فرصت مطالعاتی وجود داشته باشد و هم با اختلالی در آزمون به جهت تعطیلی مراکز آموزشی مواجه نشویم. آزمون را ۸ اردیبهشت سال آینده یعنی اولین فرصت بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم. ثبت نام از پایان هفته یعنی نهم یا دهم اسفندماه شروع و مختص جذب آموزگاران ابتدایی است.

ستاری فرد افزود: در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ آموزگار دوره ابتدایی، استثنایی، عشایری و مرزی جذب خواهند شد.

منابع آزمون اطلاع‌رسانی می‌شود

حداقل و حداکثر شرط «سنی» شرکت‌کنندگان در آزمون

وی درباره تغییرات آزمون گفت: منابع و مواد آزمونی اصلاح شده‌اند که اطلاع رسانی می‌شود. فرایند مصاحبه و گزینش و موارد امتیاز آور در ۲۳ حیطه به صورت کامل مشخص شده است. به دنبال آن هستیم در ارزیابی تکمیلی یا همان مصاحبه بتوانیم از ظرفیت نیروی غیر بومی ارزیابان حرفه ای استفاده کنیم. قبلا مصاحبه‌ها در سطح استانی انجام می‌شد. به دنبال تربیت ارزیابان حرفه ای هستیم. تغییر دیگر مربوط به "سن" است. قبلا تفکیکی برای مدرک ارشد وجود داشت اما این را برداشته‌ایم و امسال طبق قانون، حداقل سن ۲۰ و حداکثر سن ۴۰ سال است تا بتوانیم دهه شصتی ها را هم در آزمون شاهد باشیم.

شرایط احراز شغل، مهمترین تغییر آزمون

عملکرد ضعیف دانش آموزان در مهارت خواندن، نوشتن و محاسبات ریاضی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده مدت زمان فعالیت تمام وقت در مراکز آموزشی دولتی از سقف سن، کسر می‌شود که در دفترچه آزمون قید خواهد شد. همچنین شرایط احراز شغل را تغییر داده‌ایم که مهمترین تغییر آزمون خواهد بود. در آزمون سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد شرکت کنندگان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد، غیردولتی و پیام نور بودند، در سال ۹۹ و ۹۸ هم همینطور بود. از طرفی آزمون تیمز و پرلز حاکی از عملکرد ضعیف دانش آموزان در مهارت خواندن و نوشتن و محاسبات ریاضی است.

ستاری‌فرد افزود: یک علت این است که معلم دوره ابتدایی باید از بنیه علمی قوی برخوردار بوده و مهارت‌های چندساحتی داشته باشد. قبلا عمده رشته‌ها روانشناسی، مشاوره و... بود و فرصتی برای سایر دانش آموختگان که شم معلمی دارند وجود نداشت لذا نسبت به بسط رشته ها در حوزه‌های علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم پایه در آزمون پیش رو اقدام کردیم. البته یک تبصره هم داریم و حافظان قرآن کریم با شرط داشتن مدرک کارشناسی مورد تایید دانشگاهی وزارت علوم می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

وی همچنین به شاخص ها و ویژگی‌های شخصیتی شغل معلمی اشاره کرد و گفت: شایستگی‌های عمومی در قالب ۲۳ شاخص در دفترچه مشخص شده که در مصاحبه سنجیده می‌شود. حدنصاب را تیز اصلاح کرده‌ایم و میانگین نمره سه نفر اول هر منطقه مبنای حدنصاب قرار می‌گیرد و کمک می‌کند افراد بیشتری وارد فرایند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه شوند. متاسفانه سال گذشته از مجموع سهمیه‌های دریافت شده، ۹هزار و ۷۷۵ صندلی ما  خالی ماند و در مرحله تکمیل ظرفیت دیدیم که نمرات منفی است. باید اجازه دهیم نخبگان سایر رشته ها نیز در آزمون شرکت کنند. ما تقویت علوم ریاضی و علوم پایه را در دوره ابتدایی مدنظر داریم.

سهم آزمون ۴۰ و سهم مصاحبه ۶۰ درصد خواهد بود

نیمه تیرماه، زمان اعلام نتایج آزمون
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: قبلا سهم نمره آزمون کتبی ۷۰ درصد و مصاحبه ۳۰ درصد بود که در آزمون پیش رو سهم آزمون ۴۰ و سهم مصاحبه ۶۰ درصد خواهد بود. تغییر بعدی افزایش طول زمان گزینش است. نتایج نهایی آزمون نیمه تیرماه اعلام می‌شود و تا اواخر شهریور فرصت شرکت در دوره مهارت آموزی فراهم می‌شود. به بیان دیگر کل آزمون ۱۰۰۰ امتیاز دارد که ۴۰۰ امتیاز مربوط به  آزمون کتبی و ۶۰۰ امتیاز مربوط به ارزیابی تکمیلی است. حداقل نمره برای قبولی ۴۷۰ امتیاز است. در واقع ورود و شرکت در آزمون تسهیل شده، اما قبولی سخت‌تر شده است.

ستاری‌فرد اضافه کرد: اعتقادداریم امروز مدرسه تنگه احد انقلاب اسلامی است و هرکسی دغدغه تعلیم و تربیت دارد باید به ما کمک کند. ما تقریبا یک ماه به صورت شبانه روزی درگیر نهایی شدن فرایند آزمون استخدامی بودیم و جا دارد از سازمان اداری و استخدامی تشکر کنم. کاهش تراکم کلاسی و تقویت نیروی انسانی در هنرستانها و مدارس شبانه روزی مدنظر ماست.

چه کسانی در آزمون استخدامی می‌توانند شرکت کنند؟
وی در پاسخ به اینکه آیا برای نیروهای حق التدریس و نهضتی امتیازی در این آزمون خواهند داشت؟ اظهار کرد: در آزمون مذکور چندگروه می‌توانند شرکت کنند؛ نخست داوطلبان آزاد، دوم معلمانی که غیررسمی با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند اعم از نیروهای خرید خدمات، معلمان مدارس غیردولتی و حق التدریسی‌ها و سوم دانش آموختگان حوزوی هستند.

خبرگزاری تسنیم

خبر 6 اسفند 1401: آزمون استخدامی جذب 28 هزار معلم 8 اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود
ستاری فرد بیان کرد: در آزمون 1400، 70 درصد افرادی که شرکت کردند و پذیرفته شدند فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بودند از سوی دیگر در آزمون تیمز و پرلز در حوزه سواد خواندن و عملکرد ریاضی و علوم وضعیت دانش آموزان بسیار ضعیف است‌.

وی ادامه داد: تا به امروز افرادی می‌توانستند در آزمون استخدامی شرکت کنند که مدرک کارشناسی رشته علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، برنامه ریزی آموزشی و تکنولوژی آموزشی داشتند بنابراین در آزمون جدید نسبت به بسط رشته‌ها در سه سطح علوم انسانی، اسلامی و علوم پایه اقدام کردیم تا زمینه برای حضور دانش‌آموختگان این حوزه‌ها فراهم شود البته در مرحله مصاحبه ارزیابی دقیق انجام خواهد شد مثلا در حیطه تخصصی بازی وار سازی مفاهیم ریاضی و علوم، توانایی قصه گویی، شعر خوانی، داستان خوانی، تلاوت قرآن اجرا و طراحی بازی در مصاحبه بررسی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص‌های برقراری ارتباط و تعامل موثر با دانش آموزان، مثبت اندیشی، خلاقیت، تسلط بر اسناد بالادستی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد و در مجموع 23 شاخص در مصاحبه رصد می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: حافظان درجه یک تا 5 قرآن فارغ از رشته تحصیلی با شرط داشتن مدرک کارشناسی میتوانند در آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدنصاب نمره تغییر کرده است، بیان کرد: در گذشته 50 درصد نمره نفر اول ملاک حدنصاب بود اما در آزمون پیش رو میانگین نمره سه نفر اول به عنوان حدنصاب قرار می گیرد و این باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند به مرحله مصاحبه وارد شوند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 9 هزار و700 صندلی خالی ماند و خواستیم تکمیل ظرفیت بگذاریم که نمرات منفی بود و این هم به دلیل محدودیتی بود که برای حضور نخبگان ایجاد کرده بودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2708400
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k