۸ سال پیش

زمینه ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان مرکزی افزایش می‌یابد
اطلاعات بیشتر

 

معاون عمرانی استاندار مرکزی از افزایش زمینه ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان مرکزی خبر داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک٬ عزیز فیلی در حاشیه جلسه کارگروه اجرایی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، فرماندار شهرستان کمیجان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و جمعی از مدیران استانی در بخشداری ساروق برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره راهبردهای مدیریت استان در تحقق اشتغال پایدار در روستاها  اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و در اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید در جهت توانمندسازی و توسعه روستاها، کارگروه اجرایی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا در استان مرکزی تشکیل شده و در این ارتباط اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.
وی افزود: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اقدام به تخصیص اعتبارات قرض الحسنه و کم بهره برای اجرای طرح های تولیدی روستایی کرده که در همین ارتباط در سطح استان مرکزی مبلغ 120 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در حال جذب است که با شرایط خاص و از طریق صندوق کارآفرین امید و بانک‌های عامل به تعاونی‌های تولیدی روستایی پرداخت می‌شود.
فیلی تصریح کرد: روستاییانی که بتوانند با تشکیل شرکت های تعاونی تولیدی با حداقل تعداد 25 سرپرست خانوار به بالا برای تاسیس واحد‌های تولیدی روستایی اقدام کنند، به شرط آورده 3میلیارد ریال و ارائه طرح تولیدی، از مزایای این طرح تا سقف 4میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات بانکی با بهره 4 درصد استفاده می‌کنند.
معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برای شرکت های تعاونی که دارای 50 عضو سرپرست خانوار باشند تا مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره پرداخت می‌شود.
فیلی اضافه کرد: با افزایش تعداد اعضای شرکت تعاونی تولیدی روستایی، به سقف میزان پرداخت تسهیلات نیز اضافه می‌شود و در همین ارتباط شرکت‌های تولیدی که بالای 100عضو سرپرست خانوار باشند٬ می‌توانند تا 20میلیارد ریال از تهسیلات طرح به شرط آورده مقرر استفاد کنند.
وی بیان کرد: به منظورایجاد انگیزه بیشتر برای افزایش مشارکت روستائیان در طرح مشارکت مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا، طبق دستورالعمل مربوطه هرچه خانوارهای شرکت کننده در تعاونی های تولیدی بیشتر باشد، درصد آورده آنان کمتر است.
معاون عمرانی استاندار مرکزی بااشاره به اهمیت اجرای موفقیت‌آمیز طرح گفت: جذب این تسهیلات و احداث کارگاه\ های تولیدی در سطح روستاهای استان مرکزی، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و تاثیر مستقیم بر توسعه روستایی، سبب توقف مهاجرت روستائیان به شهرها و حتی مهاجرت معکوس می‌شود.
فیلی به مصوبات جلسه اشاره کرد و افزود: در جلسه کارگروه اجرایی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا تعدادی از طرح های تولیدی روستایی بررسی و مورد موافقت قرار گرفت.
وی افزود: از جمله این طرح ها می توان به ایجاد خانه و نمایشگاه دایمی فرش و مجتمع گردشگری در ساروق، اجرای طرح تولید قارچ و مجتمع دامداری در شهرستان‌های کمیجان و فراهان، تولید البسه آنتی باکتریال و بتن سبک گازی در شهرستان محلات، تولید گیاهان دارویی و بوجاری غلات و حبوبات در شهرستان خمین و چندین طرح دیگر دشهرستانهای ساوه و شازند اشاره کرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=555573
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد