• ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
  • 1k نظر «نمایش»

سختی کار باید به کارگران ساختمانی تعلق بگیرد!

سختی کار باید به کارگران ساختمانی تعلق بگیرد!

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 کارگران ساختمانی باید مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور شوند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان گفت: کارگران ساختمانی باید مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور شوند.

علی اصغر دهسنگی (دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در گلستان اظهارکرد: چرخه اقتصاد صنعت ساختمانی در دستان قشر زحمتکش کارگران ساختمانی است و کارگران ساختمانی از قشر‌های ضعیف جامعه هستند که متأسفانه تاکنون حمایتی از آن‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: سختی کار باید به کارگران ساختمانی تعلق بگیرد چون این افراد همیشه در معرض حوادث، فرسودگی و آسیب‌دیدگی جدی قرار دارند. متاسفانه  نداشتن لوازم ایمنی کافی در حین کار، آمار حوادث در بخش کارگران ساختمانی را افزایش داده است.

دهسنگی بیان کرد: حوادث ساختمانی  در استان باعث شده شاهد فوتی و نقص عضو در کارگران ساختمانی باشیم. گرچه خوشتبختانه حوادث ناشی از کار در گلستان کاهش داشته است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان افزود: درحال حاضر یک کارگر ساختمانی که بازنشسته شود باید ۳۵ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد که واقعا برای یک کارگر سخت است. یک کارگر ساختمانی در معرض فرسودگی و آسیب‌های جدی قرار دارد باید با سابقه ۲۰ سال سابقه بیمه بازنشسته شود.

وی افزود: کار ساختمان جزو سخت‌ترین کارها برای جامعه کارگری است و زمانی که کارگر ساختمانی به سن ۶۰ سال برسد دیگر قادر به انجام کار ساختمانی نیست. مجلس شورای اسلامی در حمایت از کارگران ساختمانی باید اقدمات جدی و اساسی انجام دهد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان اظهار کرد: در استان همه کارفرماها زیر بار آموزش و ایمنی کارگران نمی‌روند و  به سراغ کارگران غیر بومی می‌روند که کمتر به آن‌ها دستمزد می‌دهند و قرارداد کاری هم نمی‌بندند. آموزش ضروری‌ترین و مهم‌ترین دغدغه کانون کارگران ساختمانی استان است.

دهسنگی افزود: اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی اخیرا در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسید که متاسفانه برنامه‌ای برای بیمه افراد جدید و در صف انتظار در آن دیده نشده و با این افزایش قیمت شاید بتوان گفت فقط بیمه‌ی بیمه‌پردازان قبلی حفظ می‌شود.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار مشاغل سخت

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2789388
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k