• ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
  • 1k نظر «نمایش»

سوالات متداول آزمون استخدام بانک ملی

سوالات متداول آزمون استخدام بانک ملی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۳۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

سوالات متداول آزمون استخدامی بانک ملی

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی


با توجه به شروع ثبت نام آزمون استخدام بانک ملی طی هفته گذشته کارشناسان ایران استخدام با بررسی دقیق دفترچه آزمون به سوالات مهم و پر تکرار شما کارجویان گرامی پاسخ داده اند، که برخی از مهمترین آن‌ها به شرح زیر می باشد:

شرایط عمومی ثبت نام در آزمون

شرایط عمومی شامل: 1- داشتن تابعیت ایران 2- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 4- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان 5- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند 6- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر 7- نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر 8- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح 9- داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون

شرایط اختصاصی که مربوط به جنسیت مورد پذیرش، رشته های مورد نیاز، مقطع تحصیلی مورد نیاز، استان و شهر مورد نیاز، شرایط سن مورد نیاز و .. میباشد که شما میتوانید در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام بانک ملی این شرایط را مشاهده نمایید (مشاهده دفترچه)

مقطع تحصیلی مجاز برای ثبت نام در آزمون

سوال: ثبت نام در آزمون استخدامی بانک ملی از چه مقاطع و رشته‌های تحصیلی است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: متقاضیان دارای مدرک تحصیلی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، در رشته های مندرج در جدول شماره (2) تحصیلات و معلومات، مجاز به شرکت در آزمون می باشند. (مشاهده جدول)

سوال: آیا فردی که یک ترم از تحصیلش باقی مانده می‌تواند در آزمون استخدام بانک ملی شرکت نماید؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: ملاک عمل در خصوص محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام آزمون است. در صورت اتمام تحصیلات تا این تاریخ، ثبت نام در آزمون مانعی ندارد.

سوال: آیا با مدرک کارشناسی ارشد می‌توان برای مقطع کارشناسی شرکت نمود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: در این آزمون منعی برای ثبت نام با مدرک بالاتر وجود ندارد. اما دقت داشته باشید افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران را داشته باشند.
بدیهی است صدور حکم کارگزینی یا تنظیم قرارداد پیمانی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام میباشد.

سوال: آیا می‌توان با مدرک پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده ثبت نام نمود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: خیر - مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده و همچنین مدارک معادل برای شرکت در آزمون مجاز نمی باشد.

سوال: در صورتی که‌ گرایشی برای رشته تحصیلی ذکر نشده باشد می‌توان با گرایش خاصی ثبت نام نمود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: در صورتی که برای برخی از رشته‌های تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفا فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایش‌ها» در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش‌های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند.
توجه داشته باشید در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه راهنمای ثبت نام ثبت شده باشد، صرفا آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر میباشد. 

شرط معدل در آزمون استخدام بانک ملی

سوال: حداقل معدل لازم برای ثبت نام در آزمون استخدام بانک ملی چقدر است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: شرط معدل از شرایط اعلامی در دفترچه حذف گردیده است. (مشاهده اصلاحیه)

شرایط سنی استخدام بانک ملی

سوال: سن مجاز برای ثبت نام در استخدام بانک ملی چند سال است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: داشتن حداقل سن بیست سال تمام و حداکثر چهل سال تمام برای ثبت نام ضروری است. ملاک عمل برای محاسبه سن افراد ، اولین روز ثبت نام امتحان می باشد.

سوال: آیا برای افراد متاهل و دارای فرزند امتیازی برای محاسبه حداکثر سن در نظر گرفته شده است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: خیر - در آزمون استخدام بانک ملی تاهل و داشتن فرزند تاثیری بر شرط سن ندارد.

سوال: آیا مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه خواهد شد؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: در خصوص اضافه شدن مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اعلام شده توضیحاتی در دفترچه ارائه نشده است.

سوال: آیا امتیازی برای شرایط سنی خانواده شهدا و جانبازان در نظر گرفته شده است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: بله - جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند. همچنین موارد ذیل به شرط ارائه مدارك و مستندات الزم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
- داوطلبانی که در جبهه‌ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌ها

امتیاز بومی آزمون بانک ملی

سوال: در این آزمون بومی به چه داوطلبانی اطلاق می شود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: به داوطلبی اطلاق میگردد که"متولد" یا "ساکن با سابقه ده سال سکونت" در همان شهرستان محل تقاضا باشد.

سوال: کدام شهرها از امتیاز بومی مستثنا هستند؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: شهرستان تهران و مراکز استانها مشمول امتيازات بومی نمی‌شوند.

سوال: اولویت بومی بودن در آزمون استخدام بانک ملی به چه صورتی اعمال می شود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن (40%) برای حیطه عمومی و (60%) برای حیطه تخصصی) با ضریب یک و چهاردهم (1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.

هزینه ثبت نام در آزمون استخدام بانک ملی

سوال: هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی بانک ملی چقدر است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: هزینه شرکت در این آزمون، مبلغ 230،000 تومان (دو میلیون و سیصد هزار ریال) می‌باشد. با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، لذا داوطلبان برای استفاه از خدمات پیام کوتاه مبلغ 30،000 ریال (3 هزار تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز پرداخت نمایند.

مواد آزمون استخدام بانک ملی

سوال: مفاد عمومی و تخصصی آزمون استخدام بانک ملی چیست؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: آزمون استخدام بانک ملی به طور کلی در سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی برگزار می‌شود. حیطه عمومی برای هر دو عنوان شغلی همیار حفاظت و بانکدار به صورت مشترک شامل دروس زیر می‌باشد:
معارف اسلامی - ریاضی و آمار مقدماتی - زبان و ادبیات فارسی - فنّاوری اطلاعات - زبان انگلیسی (عمومی) - اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی - هوش و توانمندیهای عمومی
حیطه اختصاصی: شامل  تفکر تحلیلی ـ سیستمی (مشترک برای همه عناوین شغلی)
حیطه تخصصی: متقاضیان عنوان شغلی همیار حفاظت آزمون تخصصی ندارند. دروس تخصصی شغل بانکدار با توجه به کد شغل های مختلف متفاوت می‌باشد که شما می‌توانید برای اطلاع از آن ها به جدول شماره 1 مراجعه نمایید. (مشاهده جدول)

شرایط جسمی و خاص برای ثبت نام

سوال: آیا برای ثبت نام در آزمون استخدام بانک ملی شرایط جسمی خاصی نیاز است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: داشتن حداقل 170 سانتی متر قد و کارت پایان خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان شغل همیار حفاظت - نگهبان - فقط داوطلبان مرد الزامی است.
تبصره: برای داوطلبان همیار حفاظت -نگهبان - که کارت معافیت دارند، دارا بودن کارت بسیج و گذرانیدن دوره آموزش نظامی به لحاظ حمل سلاح علاوه بر کارت معافیت الزامی میباشد.

زمان برگزاری آزمون استخدام بانک ملی

سوال: کارت ورود به جلسه چه روزی توزیع می شود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: کارت شرکت در آزمون استخدامی مذکور از روز سه شنبه مورخ 1402/02/12 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www قرار خواهد گرفت. 

سوال: آزمون بانک ملی چه روزی است و کجا برگزار می شود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: آزمون استخدامی بانک ملی ایران در روز جمعه مورخ 1402/02/15 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می‌باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود.

سوالات متفرقه

سوال: آیا افرادی که در آزمون استخدام بانک ملی شرکت می‌کنند پس از پذیرفته شدن به صورت رسمی استخدام می‌شوند؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: خیر - استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، به صورت پیمانی خواهد بود.

سوال: آیا پس از قبولی در آزمون استخدام بانک ملی امکان انتقال به شهرهای دیگر میسر است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: خیر - جابه جائی کلیه پذیرفته شدگان به سایر نقاط حداقل برای مدت 10 سال امکان پذیر نخواهد بود.

منابع مطالعه

صفحات مرتبط

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2715518
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k