• ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
  • 0k نظر «نمایش»

طرح رتبه بندی شامل تمامی معلمان می شود

طرح رتبه بندی شامل تمامی معلمان می شود

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

طرح رتبه بندی تمامی معلمان را دربر میگیرد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ محدودیتی در خصوص سنوات وجود ندارد و تمامی معلملن شامل طرح رتبه بندی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در برنامه فرامتن شبکه افق در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قانون رتبه بندی برای معلمان با سابقه کمتر از دوسال چگونه است؟ گفت: از سال ۸۳ در قانون برنامه چهارم توسعه موضوع رتبه بندی معلمان یک تکلیف بود و در برنامه چهارم تصویب شد، اما متاسفانه عملیاتی نشد تا اینکه در سال ۱۳۹۰ در سند تحول بنیادین در هدف عملیاتی ۱۰ باز هم تکلیف شد و باز هم اجرا نشد و بعد از ۱۰ سال کش و قوس و در قانون برنامه ششم در ماده ۶۳ قانون این موضوع باز هم تصویب شد که عملا اتفاقی نیفتاد تا اینکه در سال آخر دولت که حقیقتا اشکالات زیادی داشت به مجلس ارائه شد در آن لایحه نوعاً رتبه بندی تحت عنوان سهمیه بندی به مجلس تقدیم شد به نحوی که پیش بینی کرده بودند که ۵۵ درصد معملین باید در رتبه اول قرار گیرند و صرفا ۱۰ درصد معلمین به رتبه آخر بروند. حدودا ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سه سال پیش بینی شد.
آقای ستاری فرد افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و وعده انتخاباتی آقای رئیسی که ارائه فرمودند یک مطالبه جدی فرهنگیان که هم می‌تواند باعث ارتقاء نظام کیفیت آموزش و پرورش شود و هم باعث رضایتمندی شغلی معلمان شود و این همکاری دولت و مجلس باعث شد که تصویب شود، تصویب این قانون در ۱۵ اسفند ماه باعث شد که دولت و مجلس بتوانند با هماهنگی یکدیگر ۳۸ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای این قانون پیش بینی کنند.
وی گفت: خوشبختانه هم در قانون و هم در مفاد آیین نامه به نحوی پیش بینی شد که همه معلمان فارغ از اینکه احیانا سنوات خدمتی شان به چه نحوی است، شامل این رتبه بندی می‌شوند در هفته گذشته این موضوع در برخی از رسانه‌ها مطرح شد که معلمان زیر دوسال خدمت مشمول نمی‌شوند، اما خوشبختانه ما هم مفاد آیین نامه را بررسی کردیم و با گفتگویی که با سازمان اداری و استخدامی داشتیم، برداشت این شد که با توجه به صراحت متن قانون همه معلمان فارغ از اینکه سنوات خدمتیشان به چه صورت است مشمول این قانون می‌شوند.

در ادامه مجری برنامه از میهمان برنامه پرسید؛ آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی معلمان به گونه‌ای طراحی شده است که معلمان هر چقدر که کار کنند به جایگاه رتبه برتر نخواهند رسید، شما تایید یا تکذیب می‌کنید؟
آقای ستاری فرد در جواب این سوال گفت: این طور نیست هر چند همه اساتید دانشگاه به درجه استاد تمامی نمی‌رسند و همه کسانی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کنند به درجه سرلشکری نمی‌رسند، در نظام رتبه بندی فرایند رقابتی است، سهمیه بندی تلقی و پیش بینی نشد همه معلمین در قالب شایستگی چهارگانه، عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربه می‌توانند به نحوی که در آیین نامه است از مزایای این رتبه بندی استفاده کنند.
سخنگوی آموزش و پرورش افزود:: یکسری محدودیت‌هایی در خود قانون پیش بینی شد که صرفا معلمانی می‌توانند تقاضای رتبه چهار و پنج یعنی رتبه دانشیاری و استادی را ارائه کنند یا پیشنهاد کنند که به ترتیب ۱۵ و ۲۱ سال خدمت داشته باشند.
وی گفت: سقف امتیاز ۱۰۰۰ امتیاز است، برای استاد تمامی ۹۰۰ امتیاز، برای دانشیاری ۷۵۰ امتیاز و بر اساس مولفه‌هایی که وجود دارد مانند مدرک تحصیلی، سوابق خدمت، کسب تجربات، گواهینامه‌ها و احیانا شایستگی‌هایی که در طول خدمت کسب می‌کند بر اساس آن همه معلمین می‌توانند تقاضا دهند.

آقای مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با این برنامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیین نامه اجرایی ابلاغیی دولت چقدر با قانون مجلس مطابقت دارد؟ پاسخ داد.
آقای اسماعیلی گفت: بعد از انتظار طولانی مدت بالاخره قانون رتبه بندی با همت نمایندگان به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی تدوین شد و آیین نامه آن هم در اموزش و پرورش به مراحل پایانی خود رسید، اما آن چیزی که ما انتظار داشتیم فلسفه قانون در دو محور یک تقویت صلاحیت حرفه‌ای معلمان و توجه به معیشت معلمان، آن چیزی که ما تصویب کردیم و آیین نامه آن به مرحله اتمام رسید، اما آن چیزی که ما شاهد هستیم مغایرت‌های متعددی را با مر قانون دارد.
وی افزود: در مجلس هیاتی به نام هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، بررسی‌هایی که دوستان ما در هیات تطبیق انجام دادند که با روح قانون در تغایر است اول اینکه قانونی که ما تصویب کردیم شمولیت آن برای تمامی معلمان بود، این یکی از مغایرت هاست، مطلب دوم این بود که ما استثنا نکرده بودیم که شامل مثلا مامور شدگان که صراحت قانون ندارد مطلب سوم ما درصد‌هایی را برای رتبه در نظر گرفته بودیم که کلمه حداقل گذاشته بودیم یعنی اینکه هر زمان وضیت اقتصادی دولت خوب شد می‌تواند در شان معلمان بیشتر از این‌ها بدهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2596643
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد