۸ سال پیش

لایحه کاهش ساعات کار زنان، ضد اشتغال است

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

 یک فعال صنفی کارگری معتقد است: در بازار کاری که دچار بیکاری سرسام آور است، چنین لوایحی نمی تواند به ایفاء حق و حقوق کارگران بیانجامد و بیشتر زنان را از بازار کار دور می سازد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


علیرضا حیدری»، دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفت‌وگو با ایلنا، در ارتباط با لایحه کاهش ساعات اشتغال زنان با شرایط خاص گفت: در این لایحه ساعت کار هفتگی کارگران زنان دارای شرایط خاص از 44 ساعت به 36 ساعت کاهش یافته وکاملا بدیهی است که اگر کارفرما بخواهد انتخاب کند، سراغ کارگری می رود که 44 ساعت در هفته کار می کند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در شرایط انتخاب آزادانه و با توجه به این که در شرایط فعلی، فرصت انتخاب کارفرمایان بسیار گسترده است، این لایحه فرصت اشتغال زنان را کاهش می دهد.

حیدری در ادامه حمایت دولت از اشتغال زنان سرپرست خانوار و دارای شرایط خاص را تنها راهکار ممکن برای ورود این زنان به بازار کار دانست و گفت: اگر قرار است این لایحه اجرایی شود، دولت باید برای جبران خسارت ناشی از اشتغال این کارگران تمهیداتی بیاندیشد تا به این وسیله، هزینه اشتغال این افراد با کارگران عادی برابر باشد.

وی ادامه داد:. برای نمونه در اشتغال این زنان،  دولت سهم بیمه کارفرمایی را تقبل کند به این ترتیب 8 ساعت کار کمتر جبران می شود و خسارتی برای کارفرما نخواهد داشت.

دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید مجدد بر این که در شرایط فعلی چنین لوایحی اثر ضد اشتغال دارد افزود: یک راهکار دیگر، ملزم نمودن کارفرمایان به تخصیص سهمیه جذب برای این زنان است و واضح است که نظارت بر اجرای این الزام، از طریق بررسی لیست های بیمه ارائه شده به سازمان تامین اجتماعی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: در غیر این صورت، اگر کارفرما حق انتخاب داشته باشد، هرگز سراغ این زنان نخواهد رفت.

حیدری در پایان  با بیان این مطلب که برای جذب معلولین نیز قرار است لوایح مشابه در دستور کار قرار گیرد گفت: مسئولان باید بدانند که در بازار کار فعلی چنین لوایحی اثر معکوس دارد و نمی تواند به ایفاء حق و حقوق کارگران بیانجامد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=574904
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد