• ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم اختصاص ۳ درصدی مجوزهای استخدامی شهرداری به معلولان

لزوم اختصاص ۳ درصدی مجوزهای استخدامی شهرداری به معلولان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اختصاص سهمیه سه درصدی استخدام معلولان در شهرداری

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: ضروری است تا سهمیه 3 درصدی مجوزهای استخدامی شهرداری به معلولان داده شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، با اشاره به مفاد قانون حمایت از معلولان، خواستار اختصاص حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی شهرداری به این قشر شد.

به گزارش ایسنا، نرجس سلیمانی در جلسه امروز شورای ششم تهران، در راستای تاکید بر عمل به مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان، متذکر شد: شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته وفق ماده ۵ مدیریت خدمات کشوری از جمله دستگاه‌های موظف به اجرای قانون مذکور هستند.

وی افزود: در تبصره یک ماده ۵ تکلیف شهرداری‌ها جهت تسهیل در امکان تردد افراد دارای معلولیت ذکر شده است، با توجه به راه اندازی سامانه حمل و نقل ویژه ایثارگران، جانبازان و معلولان در شهرداری تهران، به نظر می‌رسد قبل از تصویب قانون حمایت از معلولان، تصویب و ابلاغ این قانون می‌تواند مرجع مناسبی برای افزایش و بروزرسانی خدمات توسط شهرداری در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: در بند "ط "ماده ۱۱ همین قانون ذیل مبحث کارآفرینی و اشتغال، ۳۰ درصد از پست‌های سازمانی تلفنچی به افراد نابینا و کم بینا اختصاص می‌یابد، همین‌طور در بند ۳ اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های سازمانی متصدی دفتری و ماشین نویسی برای این قشر در نظر گرفته شده است؛ لازم است شهرداری در اولین فرصت گزارشی مشروح از لیست کلیه افراد شاغل در شهرداری و سازمان‌های تابع که متعلق به معلولان هستند در پست‌های مذکور، به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به تکلیف مدیریت شهری در ماده ۱۵ قانون حمایت از معلولان، حداقل ۳ درصد از کلیه مجوزهای استخدامی جزو موارد ذکر شده در بند ط ماده ۱۱، به افراد دارای معلولیت و واجد شرایط اختصاص داده شود، همچنین لازم است مدیریت شهری گزارشی از وضعیت دقیق کارکنان دارای معلولیت را ذیل تبصره ۱ ماده ۱۵ به طور مجزا به شورا جهت پیگیری ارائه دهد، این قانون است و باید به طور کامل اجرا شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2670902
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد