۸ سال پیش

لزوم تقویت کارگاه‌های کوچک خانگی برای اشتغال زنان
اطلاعات بیشتر

 

جانشین رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه زنان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، گفت: متأسفانه عده قابل توجهی از مردم و مسئولان با این عنوان که کالای خارجی کیفیت بهتری دارد، با خرید کالای خارجی به هم فخر فروشی می‌کنند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


مینا بیابانی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: برای اینکه در ارتباط با بحث اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم ابتدا باید ببینیم اقتصاد مقاومتی چه مفهومی دارد و اینکه چرا رهبر معظم انقلاب امسال را با وجود اینکه یک سال دیگر را هم در گذشته با این عنوان نامگذاری کرده‌بودند، باز امسال این عنوان را انتخاب کردند و اقدام و عمل را هم به آن اضافه کردند.
وی ادامه داد: باید ببینیم زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی چه نقشی می‌توانند داشته باشند، اگر بخواهیم تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم بنده به فرمایشات مقام معظم رهبری که در ابتدای سال داشتند با توجه به اینکه خود ایشان از جمله افرادی هستند که بیشترین وقت را برای تبیین اقتصاد مقاومتی اختصاص دادند به فرمایشات ایشان اشاره می‌کنم، ایشان می‌فرمایند: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که به دنبال مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می‌شود قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلانی و مدبرانه پیش شرط و از الزامات چنین موضوعی است، اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تأکید بر مزیت‌های تولید داخل و تأکید بر خود اتکایی است، این تعریفی است که از بیانات مقام معظم رهبری داشتیم.
بیابانی اظهار داشت: بنده شما را ارجاع می‌دهم به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) آمریکا بلافاصله با ما قطع رابطه کرد و تحریم‌ها را علیه ما انتخاب و اعمال کرد، اقتصاد در بحث جهانی امروز از اهمیت زیادی برخوردار است بیش از 38 سال است که این تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کنند.
وی تصریح کرد: بحث اصلاح و تغییر الگوی مصرف در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است چون ذائقه مردم به گونه‌ای شده است که هر روز با آمدن کالاها و امکانات جدید تمایل داریم علی رغم تشابه در نحوه استفاده از آنها، اما علاقه‌مند به خرید آنها هستیم و در منزل نگهداری می‌کنیم و بعد از چند بار استفاده کردن به کناری گذاشته می‌شود و این اقتصاد خانواده  را متضرر می‌کند.
جانشین رئیس بسیج جامعه زنان افزود: بحث دیگر این است که متأسفانه عده قابل توجهی از مردم و مسئولان این باور را دارند که کالاهای خارجی مرغوب هستند و زیبایی بیشتری دارند لذا به سمت خرید کالاهای خارجی سوق پیدا می‌کنند و در بعضی مواقع شاهد هستیم در خرید کالای خارجی به هم فخر فروشی می‌کنند و این باعث می‌شود علاوه بر اینکه اقتصاد کشور به رکود کشیده شود در بسیاری موارد سرپرست خانواده به بیکاری کشیده شود، متأسفانه کار را با خرید کالای غیرایرانی به عرصه‌های خارج از مرزها می‌بریم، اقتصاد آنها را پررونق کرده و کارگران خودمان را بیکار می‌کنیم. با این کار ضمن اینکه در اقتصاد کشور خلل ایجاد می‌شود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی هم ما را دچار مشکل می‌کند.
بیابانی گفت: بحث دیگری که صرفا خانم‌ها می‌توانند آن را مدیریت کنند پرهیز از تجمل گرایی و رقابت‌های ناسالم است کشور ما کشور متمدنی است که با ورود دین اسلام این تعالی و غنا به اوج خود می‌رسد،در کشوری با این غنای فرهنگی نباید شاهد تجمل گرایی و چشم و همچشمی باشیم و زنان جامعه باید این را به عنوان یک ضد ارزش در خود و خانواده نهادینه کنند و ساده زیستی یک باور و ارزش در جامعه تبدیل شود.
وی گفت: ورود خانم‌ها در عرصه اشتغال خانگی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است اینکه زنان بتوانند کارگاه‌های کوچک خانگی را که تولیداتی مانند صنایع دستی داشته باشند و تولیدات مورد نیاز خانواده را تولید کنند از این طریق تعامل و تعاون بین اعضای خانواده ایجاد می‌شود که می‌تواند به اقتصاد خانواده هم کمک کند.
جانشین رئیس بسیج جامعه زنان گفت: مطلع امسال مزین به نام حضرت صدیقه طاهره(س) و پایان امسال نیز بازهم مزین به نام ایشان است، ما باید الگوی زندگی و سبک زندگی خود را فاطمی و زهرایی کنیم ایشان لحظه لحظه زندگیشان یک زندگی ساده و دور از اسراف و مصرف زدگی بود و در مسائل اقتصادی و تربیتی همراه همسرشان بودند، انقلابی و استکبار ستیز بودند و چه الگویی بالاتر از حضرت زهرا(س) می‌تواند برای زنان کشور وجود داشته باشد.
بیابانی افزود: زنان کشور ما هر جا اراده کرده و ورود پیدا کردند به نتیجه رسیده‌اند مانند حضور در صحنه‌های انقلاب و پیروزی انقلاب، حضور در دفاع مقدس، در عرصه‌های سازندگی و ارتقای علمی هم همینطور، زنان در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز حتما می‌توانند با سربلندی بیرون بیایند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=578721
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد