• ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم جذب ۱۵۰ هزار پرستار در نظام سلامت کشور

لزوم جذب ۱۵۰ هزار پرستار در نظام سلامت کشور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تاکید بر جذب 150 هزار پرستار در نظام سلامت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری قدس آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: باید در نظام سلامت کشور 150 هزار پرستار جذب شوند.

علیرضا زالی، در مراسم بزرگداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۹۰ هزار پرستار در کشور وجود دارند.

وی، تعداد کادر پرستاری فعال در انگلستان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در آموزش پرستاری را ۶۹۰ هزار نفر و تعداد پرستاران مشغول به کار در آمریکا را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عنوان و در ادامه بر ضرورت ارتقای جایگاه فعلی کشور از نظر استفاده از ظرفیت‌های پرستاری تاکید و افزود: باید فاصله تعداد پرستاران نسبت به جمعیت، به استاندارد جهانی نزدیک تر شود.

زالی با بیان اینکه برای رسیدن به حداقل استاندارد جهانی از نظر تعداد، باید ۱۵۰ هزار پرستار جذب نظام سلامت شوند، گفت: مجموع دانشجویانی که سالانه به عنوان پرستار فارغ‌التحصیل می‌شوند، بین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه پرستاری یکی از فرسایشی‌ترین مشاغل حوزه سلامت است، فشار مضاعف به پرستاران را یکی از آسیب‌های کمبود نیروی پرستاری در نظام سلامت عنوان کرد.

زالی با اشاره به تصاعدی بودن فرسایش شغلی پرستاری در طول زمان، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش فشارهای شغلی و افزایش درآمد پرستاران تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: افق‌های پیش روی پرستاری در دنیای امروز با گذشته تفاوت زیادی کرده و پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از پرستاران در کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۲۵ در مقطع DNP فارغ‌التحصیل شوند.

زالی، بحث‌های بین رشته‌ای، انشعابات جدید تخصصی و فوق تخصصی و نقش پرستاران در مسائل اجتماعی و توسعه خدمات مراقبت در منزل با محوریت پرستاران را بخش دیگری از افق‌های پیش روی رشته پرستاری عنوان کرد.

وی، دانشجویان پرستاری دانشگاه را آینده‌سازان و معماران نوین پرستاری در کشور توصیف کرد و گفت: هم اکنون بزرگ‌ترین عنصر انسانی مراقبت از سلامت در ایران را پرستاران با سهم ۳۷ درصدی خود تشکیل می‌دهند.

زالی با تاکید بر اهمیت علاقه قلبی به حرفه پرستاری در میزان مطلوبیت خدمات پرستاری، نقش پرستاران را در زدودن آلام بیماران بسیار پررنگ توصیف کرد.

مشاهده صفحه جامع اخبار استخدام پرستاران

مشاهده صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری قدس آنلاین

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2812016
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد