• ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
  • 1k نظر «نمایش»

ماده ۲۸ بطور قطعی حذف نشده است

ماده ۲۸ بطور قطعی حذف نشده است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۴ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیگیری روش‌های استخدام در آموزش و پرورش

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاظر در خصوص حذف یا عدم حذف آزمون آموزش و پرورش (ماده 28) تصمیم قطعی گرفته نشده است.

صادق ستاری فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره روش‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: اکنون این موضوع در حال پیگیری است و روش‌های در نظرگرفته شده در کوتاه مدت جمع‌بندی و اعلام می‌شود.

وی افزود: شاید از ساز و کار ظرفیت‌های دیگر برای تربیت نیروی انسانی استفاده کنیم، به عنوان نمونه روشی را پیش‌بینی و بررسی می کنیم که امکان جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش از طریق آزمون کارشناسی ارشد در اسفند انجام شود اما این پیشنهاد تا کنون نهایی نشد و پیشنهادات مشابه را با سازمان اداری استخدامی و سنجش دنبال می‌کنیم، تا به یک جمع بندی نهایی برسیم.

 ماده ۲۸ بطور قطعی حذف نشده است

ستاری فرد در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون ماده ۲۸ برای جذب نیرو در آموزش و پرورش پایان یافته است، عنوان کرد: هنوز قطعی نشده که آیا ماده ۲۸ را کنار خواهیم گذاشت یا احیانا روش‌های دیگر را انتخاب خواهیم کرد.

وی افزود: همه روش‌هایی که می‌تواند به جذب نیروی با کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند را بررسی می کنیم تا در کنار جبران کسری و کمبود نیروی انسانی، شیوه‌ای پیش بینی شود که نیروی با کیفیت جایگزین شود.

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته موضوع جذب نیروی انسانی در فضای مجازی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است، برخی از شبکه‌های اجتماعی مدعی حذف آزمون ماده ۲۸ برای جذب نیرو شده بودند.

ماده ۲۸ چیست؟

در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد که این ماده شامل همه افرادی می‌شود که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند. هرساله از طرف سازمان امور استخدامی کشور بخشنامه‌ای ابلاغ می‌شود تا افرادی که مایل به کار در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند در رشته‌هایی مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به آموزش و پرورش تعلق پیدا می‌کند.

این گروه یک آزمون علمی دارند که اگر در آزمون علمی پذیرفته شدند، باید همانند متعهدان خدمت روند مصاحبه و گزینش را طی کنند. افرادی که هر سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند تا یکسری دروس را در قالب دو پودمان بالغ بر ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر گذارند.

این گروه در دروس خودشان و در دانش نظری افراد متخصصی هستند، اما روش‌ها و فنون روش تدریس جدید معلمی را نگذرانده‌اند تا بدانند چگونه باید دروسی که خودشان یادگرفته‌اند را به دیگران منتقل کنند. از این رو ما دوره (PCK) که در واقع دانش تربیتی و موضوعی است را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم. این دوره شامل روش‌ها و فنون تدریس، روانشناسی تربیتی، کارآموزی، اقدام‌پژوهی، شیوه‌های سنجش از آموخته‌های دانش آموزان، اخلاق حرفه‌ای و… است.

افرادی که۲ پودمان را با موفقیت طی می‌کنند و افرادی که کارآموزی را با موفقیت بگذرانند به حوزه معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت برای آزمون اصلح معرفی می‌شوند. در نهایت به کسانی که حد نصاب نمره را کسب کنند گواهی صلاحیت حرفه معلمی داده خواهد شد. در صورتی که شخص این گواهی را کسب کند می‌تواند به عنوان نیرویی آموزش و پرورش و در جایگاه معلم وارد سیستم آموزشی کشور شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2677825
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k