• ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

میزان افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

میزان افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

درخواست افزایش مبلغ وام ضروری بازنشستگان در سال جدید

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، یک فعال صنفی بازنشستگان گفت: بازنشستگان کارگری درخواست افزایش مبلغ وام ضروری بازنشستگان در سال جدید را دارند.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، فقط ۱۲ میلیون تومان بود، این مبلغ در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ رقمی که به گفته یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، پول یک یخچال هم نیست!

غافلگیری دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

او با بیان اینکه «فلسفه وجودی وام ضروری این است که با آن بتوان نیازهای ضروری زندگی را در مواقع لازم برآورده کرد» افزود: فرض کنید بازنشسته‌ای که زیر خط فقر درآمد دارد، بخواهد فرزندش را راهی خانه بخت کند؛ این بازنشسته که هیچ سرمایه و اندوخته‌ای ندارد و تمام سال‌های کار کردن پس‌اندازش را در صندوق تامین اجتماعی به امانت گذاشته، هیچ راهی ندارد جز اینکه از همین صندوق وام بگیرد؛ حالا سوال اینجاست که آیا نباید این وام که در مواقع ضروری به ناچار درخواست می‌شود به اندازه‌ای باشد که بازنشسته بتواند با پولِ آن دو قلم لوازم خانگی برای فرزندش تهیه کند؟!

به نقل از ایلنا،فرجی تاکید کرد: یکی از امکانات نظام تامین اجتماعی در همه جای جهان، پرداخت رفاهیات و تسهیلات بانکی، بدون سود و به مبلغ کافی‌ست؛ اما در ایران، صندوق تامین اجتماعی هیچ نوع امکانات تفریحی و رفاهی که در اختیار بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود نمی‌گذارد، تنها خدمتی که ارائه می‌دهد، همین وام‌های ضروری‌ست که بازنشستگان برای آن ثبت نام می‌کنند چون چاره دیگری ندارند؛ آیا درست است که مبلغ این وام‌ها، فقط ۲۰ میلیون تومان باشد و بازنشسته نتواند با این وام، یک یخچال بخرد؟!

به گفته این فعال صنفی بازنشستگان، مبلغ وام ضروری مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی بایستی در سال جدید، حداقل سه یا چهار برابر شود چراکه تامین چند قلم کالای اساسی برای زندگی، حداقل به چنین ارقامی نیاز دارد.

این بازنشسته اضافه کرد: امروز اگر یکی از لوازم خانگی در منازل بازنشستگان ایراد پیدا کند و نیاز به تعمیرات داشته باشد، بازنشستگان با مستمری دریافتی نمی‌توانند هزینه این تعمیرات را بپردازند؛ در چنین شرایطی باید از مدیران سازمان تامین اجتماعی پرسید «شما چه خدماتی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود ارائه می‌دهید، چقدر از این بهبود ادعایی، مستمری‌بگیران صندوق نصیب برده‌اند»؛ و باید پاسخ داد، هیچ!

مشاهده صفحه جامع جزئیات پرداخت وام بازنشستگان

مشاهده صفحه جامع اخبار مربوط به بازنشستگان

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2849577
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد