• ۱۴۰۴/۰۷/۱۰
  • 0 نظر «نمایش»

نحوه جبران کمبود معلم استثنایی در مدارس کشور

نحوه جبران کمبود معلم استثنایی در مدارس کشور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: 0 (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

رفع کمبود استثنایی از معلمان حق‌التدریس

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور به تشریح نحوه جبران کمبود معلم استثنایی در مدارس کشور پرداخت.

رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با اشاره به تحصیل بیش از ۳۹۰۰ دانش‌آموز ناشنوا در مدارس استثنایی و بیش از ۷۴۰۰ کم‌شنوا در مدارس فراگیر، از توسعه خدمات آموزشی ویژه از مقطع پیش‌دبستانی تا هنرستان خبر داد و کمبود نیروی متخصص، تجهیزات کمک‌شنیداری و مشکلات رفاهی معلمان استثنایی را از چالش‌های اصلی این حوزه دانست و همچنین خواستار تجدیدنظر در حقوق و مزایای معلمان این مدارس شد.

سالار قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از مجموع ۸۲ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه، ۱۱ هزار و ۳۷۸ نفر ناشنوا هستند که در مقطع پیش دبستانی ۷۴۶ نفر، ابتدایی ۱۹۷۶ نفر، متوسطه اول ۶۴۰ و در مقطع متوسطه دوم نیز ۵۶۱ نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند گفت: برخی از این کودکان ناشنوای مطلق نیستند که به آن‌ها کم شنوا گفته می‌شود و در مدارس عادی به عنوان مدارس فراگیر مشغول تحصیلند، یعنی در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می‌کنند که در مدارس ابتدایی ۳۷۷۴ نفر، متوسطه اول ۱۹۵۵ و در مقطع متوسط دوم نیز تعداد آنها به ۱۷۲۱ نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۹۰۰ دانش‌آموز ناشنوا در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند افزود: بیش از ۷۴۰۰ نفر هم در مدارس فراگیر تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۶۰ کلاس درس برای دانش آموزان با آسیب شنوایی در مدارس استثنایی وجود دارد افزود: کمبود نیروی انسانی دانش آموزان استثنایی را از سه طریق حق‌التدریس معلمان ویژه دانش‌آموزان استثنایی، به کارگیری دانشجو معلمان سال آخر و سرباز معلمان جبران می‌کنیم.

لزوم تجدیدنظر حقوق و مزایای معلمان استثنایی

فوق‌العاده شغل برای این معلمان لحاظ شود

وی در خصوص مشکلات معلمان اظهار کرد: از گذشته امتیازاتی بدلیل سختی کار معلمان استثنایی به آن‌ها داده شده و دارای سنوات ارفاقی هستند اما با توجه به سختی کار و شرایطی که دارند کفاف سختی کار معلمان استثنایی را نمی‌کند و نیازمند این هستیم که فوق العاده شغل خاص برای معلمان استثنایی در نظر گرفته شود. حتی در بحث رتبه بندی قدری با سایر معلمان عادی تفاوت داشته باشند؛ مهمترین مسئله همکاران از نظر بحث رفاهی و حقوق و مزایا است و صرفا سنوات ارفاقی نمی‌تواند به عنوان یک جبران کننده زحمات آن‌ها باشد و لازم است در بحث حقوق و مزایای این افراد تجدید نظری صورت بگیرد که پیگیر آن هستیم.

ورود به صفحه حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۱۴۰۴

ورود به صفحه آزمون استخدامی معلمان مدارس استثنایی آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=3023339
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی