• ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
  • 0k نظر «نمایش»

هیچ سربازی در پایان خدمت وظیفه بدون مهارت شغلی نباشد

هیچ سربازی در پایان خدمت وظیفه بدون مهارت شغلی نباشد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

هر سرباز باید با سه گواهینامه از خدمت ترخیص شود

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بنا داریم تا تمام سربازان با یک مهارت از خدمت سربازی نیروهای مسلح ترخیص شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فعالیت‌های مهارت آموزی نیرو‌های مسلح استان قم با محوریت ارشد نظامی ارتش در استان قم و گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با حضور سردار سرتیپ دوم موسی کمالی، مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارزیابی شد.

مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه مهارت آموزی با اشاره به تاکید فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهمیت توانمندسازی، تربیت و آموزش کارکنان وظیفه در طول خدمت مقدس سربازی، تصریح کرد: مهارت آموزی سربازان در اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی و آن نگاه ژرفی که ایشان در بحث توانمندسازی، تربیت و آموزش سربازان دارند در سال ۱۳۹۶ تحقق پیدا کرد.

وی افزود: در این راستا یک شورای عالی مهارت‌ آموزی به ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور فرماندهان ارتش، سپاه، فراجا، وزیر دفاع و ۸ وزارت‌خانه و ۹ سازمان دولتی که به نحوی در خصوص آموزش و اشتغال جوانان تشکیل شد.

سردار کمالی توانمندسازی جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان را از اهداف این طرح خواند و گفت: به عبارتی مهارت‌آموزی ما صرفا بحث آموزش نیست، بلکه تلاش می‌کنیم در نهایت این موضوع منجر به اشتغال جوانان شود.

وی افزود: این حق جوانان است که وقتی دو سال در خدمت نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند، نیرو‌های مسلح تلاش کنند آن‌ها را آموزش دهند و ارائه خدمات دوطرفه می‌باشد.

سردار کمالی گفت: ما بنا داریم هیچ سربازی بعد از خدمت بدون مهارت شغلی نباشد و در این راستا هر سربازی که از خدمت مقدس سربازی ترخیص می‌شود سه نوع گواهینامه بگیرد گواهینامه یا کارت پایان خدمت سربازی، گواهینامه مهارت آموزی عمومی و تخصصی و گواهینامه سابقه کار که بتواند بعد از اتمام خدمت از آن جهت استخدام استفاده نماید.

مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه مهارت آموزی افزود: هر سرباز باید با یک مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص شود و این امر محقق نمی‌شود مگر با یک مدیریت جهادی و کار انقلابی و از همه همکاران و سازمان‌های دولتی انتظار داریم با یک نگاه ویژه به سربازان و جوانان پای کار باشند.

در ابتدای جلسه ارشد نظامی ارتش در استان قم و فرماندهی گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) امیر سرتیپ دوم نعمت محسنی زرین به ارائه گزارشی از اقدامات ارتش در استان قم در بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه پرداخت و گفت: از لحظه ورود مهارت‌هایی که سربازان قبل از ورود به پادگان‌ها داشتند مشخص می‌شود و بر اساس توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های کارکنان وظیفه، آنان را غربالگری می‌کنیم.

وی افزود: الحمدلله توانستیم به مرحله‌ای برسیم که سهمیه‌ای که برای ارتش در استان پیش بینی شده بود جامه عمل بپوشانیم به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰، ۲۷۰ نفر سهمیه مهارت‌آموزی ارتش بود که ۲۶۶ نفر را توانستیم آموزش دهیم و در سال ۱۴۰۱ سهمیه ۳۸۵ نفر بود که ۴۵۱ تحت آموزش‌های مهارت‌آموزی قرار گرفتند.

سرتیپ محسنی زرین گفت: پدافند یکی از یگان‌هایی است که پراکندگی زیادی دارد و با توجه به این محدودیت‌ها ما تلاشمان را گذاشتیم و کارگاه‌هایی از قبیل پرورش طیور (بلدرچین، بوقلمون و...) icdl، جوشکاری، برق ساختمان را برگزار کنیم.

وی افزود: یکی از چالش‌ها در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب این است که بعد از اینکه کارکنان وظیفه از خدمت مقدس سربازی ترخیص می‌شوند نمی‌توانیم آن‌ها را صددرصد پایش کنیم و این شفافیت و جود ندارد که ببینیم از بُعد وعده‌هایی که داده شده در بحث اختصاص وام قرض‌الحسنه آیا سربازان ما بهره‌مند شده‌اند یا نه، که ان شاالله با تدبیر مسئولان مربوطه این مشکلات مرتفع شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2713824
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد