• ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
  • 0k نظر «نمایش»

پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی به ۷۰ درصد رسید

پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی به ۷۰ درصد رسید

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

70 درصد کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری برنا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 70 درصد کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب و تخصیص ۹۰هزار میلیارد اعتبار مصوب مجلس توسط دولت تا پایان بودجه سالجاری حدود ۷۰ درصد از کارگران پشت نوبت ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند و ۳۰ درصد مابقی نیز سال آتی تحت پوشش قرار می گیرند.

عیسی زاده با اشاره به اینکه باید طرحی مصوب می شد که هیچ کدام از طرفین در بحث بیمه کارگران ساختمانی آسیب نبینند، اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس نزدیک دو سال است که در صدد اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی است و اصلاح آن را بررسی می کند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۵ سازمان تأمین اجتماعی با دریافت ۷درصد حق بیمه سهم بیمه شده و ۱۵درصد مجموع عوارض صدور پروانه ساختمانی نسبت به تداوم بیمه کارگران ساختمانی اقدام کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد، یاد آور شد: نوع پرداخت بیمه از پروانه ساختمانی به دستمزد کارگر ساختمانی متصل می شود و درصد محاسبه حق بیمه یک درصد روستایی و ۴درصد شهری است که درمناطق مختلف شهری درصد محاسبه متغییر است و بنابه صلاحدید شهرداران منطقه صورت خواهد گرفت.

این نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علت تصویب این قانون این است که از وارد آمدن ضرر و زیان به پیمانکاران جلوگیری شود و کارگرانی که پشت نوبت هستند به اندازه مقدار اعتباری که تزریق می شود از بیمه برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2664822
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد