- ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
- 1k نظر «نمایش»
چه افرادی می توانند در تکمیل ظرفیت دبیری شرکت کنند؟
چه افرادی می توانند در تکمیل ظرفیت دبیری شرکت کنند؟
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۳۲ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
خبر جذب 15 هزار نفر در آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، محمد مهدی کاظمی روز سه شنبه در نشست خبری درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی دبیری اظهار کرد: هر ساله در آزمونهای استخدامی در مرحله مصاحبه برای بررسی داوطلبان حداکثر نیم ساعت زمان اختصاص مییافت اما امسال آزمون را به گونهای متفاوت برگزار کردیم و در فرآیند ارزیابی تکمیلی، هر داوطلب حدود ۶ ساعت ارزیابی شد و ابزارهای متفاوت دانش تخصصی و شایستگی حرفهای که هنر معلمی فرد را بررسی میکند، مورد تاکید بودند.
وی افزود: در آزمون دبیری و هنرآموزی ۳۲۵ هزار نفر شرکت کردند و ۴۲ هزار و ۶۶۲ نفر به مرحله ارزیابی تکمیلی راه یافتند که ۱۵ هزار نفر جذب و ۷ هزار و ۱۷۹ نفر ظرفیت خالی ماند؛ از دیروز ثبتنام تکمیل ظرفیت آغاز شده و تا ۱۸ آبان ادامه دارد و تمام افرادی که در آزمون شرکت کردند به جز افراد کد ۱۹ و پذیرفته شدگان، میتوانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره عنوان جشنواره الگوهای تدریس اظهار کرد: در مجموعه معاونت آموزش متوسطه برنامههای متنوعی را در استانها از موضوع بازگشایی مدارس، برگزاری آزمون دبیری، توسعه آموزش متقارن در شهریور رقم خورد.
وی افزود: توجه به ارتقای آموزش اهمیت بسیاری دارد بنابراین از سال تحصیلی گذشته و ایام تابستان برای کیفیت بخشی و بهبود یادگیری مدارس به عنوان یکی از ماموریتهای آموزش دنبال میشود، این موضوع با نقشآفرینی معلم انجام میشود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: اگر به دنبال ارتقا و تنوع در روشهای یادگیری هستیم، باید توجه بیشتری به معلم و کلاس درس داشته باشیم، بنابراین برای ارتقا مهارت معلمان ضمن خدمت و کیفیت بخشی به آموزش استفاده از فناوریهای نوین را در جشنواره الگوهای تدریس دنبال میکنیم.
کاظمی با اشاره به دوران پساکرونا یادآور شد: تصمیم داریم با استفاده از فناوریهای نوین و هوش مصنوعی با الگوهای برتر تدریس آشنا شوند، در این جشنواره ۲۳ درصد معلمان دوره متوسطه اول و ۳۱ درصد معلمان دوره متوسطه دوم حضور داشتند.
وی افزود: در بخش آموزش فنی حرفهای و کاردانش در ۱۹ گروه رشته ۳ هزار و ۶۰۰ معلم شرکت کردند؛ محور اول در جشنواره الگوهای برتر تدریس طراحی و ساخت دست سازه، طراحی و ساخت برنامههای کاربردی، فعالیتهای آزمایشگاهی، تدریس با رویکرد تلفیقی از محورهای این دوره از جشنواره بود. همچنین در متوسطه دوم ۲ بخش حضوری و غیرحضوری برای این جشنواره وجود داشت.
به گفته کاظمی، ما در درس آمادگی دفاعی از کمک نیروهای مسلح در راستای پدافند غیرعامل استفاده کردیم. همچنین به درس سواد رسانهای تاکید شده چراکه این روزها به شدت اهمیت یافته است؛همچنین طراحی موقعیتهای یادگیری، تحلیل محتوای کتب درسی و تولید رسانه که بیشترین شرکت کنندگان ما در تولید رسانهای فعال بودند هم از اشکال الگوهای تدریس است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۸ هزار معلم از مدرسه تا مرحله کشوری در این جشنواره شرکت کردهاند، گفت: ۶۰۰ نفر در بررسی نهایی در استان قزوین هفته آینده رقابت خواهند کرد و نفرات برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.
کاظمی با بیان اینکه یکی از اهداف جشنواره اشاعه روشها و الگوهای برتر تدریس است، گفت: امیدواریم زمینه، انگیزه و توانمندسازی معلمان و شایستگی های معلمی فراهم شود، در این راستا موضوعات معلم توانمند، تعلیم و تربیت باکیفیت و نسل امیدبخش را دنبال می کنیم.
وی همچنین درباره جذب دانشآموزان در رشتههای مختلف گفت: برای جذب دانش آموزان به هنرستانها ما برای ۴۱ و نیم هدفگذاری کردهایم و عملکرد ما نشان میدهد جمعیت دانش آموزی در پایه دهم هنرستان و مجموعه دانش آموزان متوسطه هنرستان ها به یک میلیون و ۱۷۳ نفر افزایش یافت و رشد ۱۰۳ هزارنفری را شاهد هستیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع سهم هنرستانیها به ۳۹.۶۳ درصد رسید که در این خصوص به رشد بیش از ۲ درصد رسیدهایم. هم اکنون ۲۰ هنرستان جوار صنایع را هم داریم و به دنبال توسعه آموزش های هنرستانی و مهارتی هستیم.
کاظمی گفت: در بازگرداندن بازماندگان تحصیلی ارتقا داشتیم و اوضاع بهبود پیدا کرد، همچنین به دنبال توسعه متوازن هستیم و در این راستا سهم ریاضی فیزیک به ۱۷.۴۴ رسیده است که شاهد رشد یک درصدی هستیم و می خواهیم سهم رشته انسانی را کاهش دهیم و علوم تجربی تعدیل شود.
وی ادامه داد: در علوم انسانی درصدی کاهش داشتیم ولی علوم تجربی یک دهم درصد افزایش یافت، اما هدفگذاری کردیم که علوم تجربی افزایش نیابد که افزایش پیش آمده احتمالا با کاهش جمعیتی دانش آموزان ارتباط دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور ۶۹۲ پژوهشسرا وجود دارد، گفت: در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۰ ، ۲۳ پژوهشسرا افزایش داشته است. تلاش می شود کارکرد پژوهشسراها صرفا به پژوهش موکول نشود و شرایط فعالیت دانش آموزان دوم نظری بیشتری را در این فضاها فراهم کنیم.
کاظمی با بیان اینکه امسال در رشته حسابداری بیش از ۱۰۰ رشته محل کاهش یافت، افزود: هدف ما توسعه سرزمینی متناسب با نیاز بازار کار است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از موبایل در مدارس توضیح داد: اختیار این موضوع با مدیران مدارس است.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تقویت مهارت آموزی در برنامه هفتم اظهار داشت: لازم است آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای تقویت شود، به همین منظور اقداماتی مشوق بیمهای و مالیاتی برای کارفرمایان برای ایجاد هنرستان جوار ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ هنرستان ایجاد شده است، گفت: امسال نیز بیش از ۲۰ هنرستان جوار ایجاد شده و افزایش یافته و باید خیلی بیشتر شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: برای تحقق سهم ۴۵ درصدی هنرستانی ها باید ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی تا پایان برنامه هفتم توسعه اضافه شود، اما مجلس این میزان را ۵۰ درصد تصویب کرد، بنابراین با توجه به این مصوبه باید حدود ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شود که پیش نیاز آن باید دیده شود. ما در حال تدوین آیین نامه این مواد قانونی هستیم که درصورت تایید شورای نگهبان آیین نامه آماده باشد.
مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش
مشاهده صفحه جامع تکمیل ظرفیت آزمون دبیری آموزش و پرورش
منبع: خبرگزاری ایرنا
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.